• Anonym (Andli­ghet)
    Sun 7 Feb 2021 22:56
    7188 visningar
    12 svar
    12
    7188

    Tips på bra och riktiga medium?

    Har någon tips och rekommendationer till ett bra medium? Gärna självupplevda rekommendationer.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Tips på bra och riktiga medium?
  • Anonym (Nej!)
    Sun 7 Feb 2021 23:03
    #1
    +3

    Jag har ett tråkigt svar men nej. Du har postat denna under kategorin "sorg". Jag vet inte varför, men ja...sorg. Du är skör. Medium är bluffmakare. En person i sorg är deras favoritoffer att blåsa på pengar.

    Medium som folk uppfattar som "bra" och "riktiga" är bara duktigare på att ljuga och har större insikt i mänsklig psykologi och kan "läsa" dig bättre. Det är enda skillnaden mellan ett dåligt och ett bra, hur duktiga de är på att lura dig.

    Spar dina pengar, gör något roligt för dem, köp något fint...finansiera inte ett medium med dem. Du förtjänar det, att spendera de pengarna på något du gillar och vill ha.

  • Anonym
    Sun 7 Feb 2021 23:14
    #2
    +2

    Medium = bluff och båg

  • Anonym (Andli­ghet) Trådstartaren
    Sun 7 Feb 2021 23:30
    #3

    Tror ni verkligen det är bluff och båg? Vissa säger ju sig blivit så hjälpta utav medium då det hjälpt dem få kontakt med en bortgången nära anhörig tex? Eller hjälpt dem få svar på vissa saker de ej förstår som drabbat dem...

  • Mon 8 Feb 2021 06:23
    #4
    Anonym (Andlighet) skrev 2021-02-07 23:30:56 följande:

    Tror ni verkligen det är bluff och båg? Vissa säger ju sig blivit så hjälpta utav medium då det hjälpt dem få kontakt med en bortgången nära anhörig tex? Eller hjälpt dem få svar på vissa saker de ej förstår som drabbat dem...


    Det finns säkert mycket bluff och båg i den branschen - men det finns också riktigt bra medium. Jag går hos en som har prickat nästan helt rätt på både min historia och nutid - vissa saker som skulle ha skett i framtiden har hon missat , men i det stora hela har hon haft många rätt.
  • Anonym (Skept­ikern)
    Mon 8 Feb 2021 06:37
    #5
    Pinotage skrev 2021-02-08 06:23:02 följande:

    Det finns säkert mycket bluff och båg i den branschen - men det finns också riktigt bra medium. Jag går hos en som har prickat nästan helt rätt på både min historia och nutid - vissa saker som skulle ha skett i framtiden har hon missat , men i det stora hela har hon haft många rätt.


    Du har blivit utsatt för cold reading och inget annat.
  • Anonym (A)
    Mon 8 Feb 2021 06:49
    #6
    Pinotage skrev 2021-02-08 06:23:02 följande:

    Det finns säkert mycket bluff och båg i den branschen - men det finns också riktigt bra medium. Jag går hos en som har prickat nästan helt rätt på både min historia och nutid - vissa saker som skulle ha skett i framtiden har hon missat , men i det stora hela har hon haft många rätt.


    Som någon skrev tidigare, så är det cold reading. Men jag undrar vad du ens ska med ett medium till som talar om för dig vad som har hänt och väg som händer nu, det vet du ju själv redan? En som prickar om lottonummer och dylikt för det mesta skulle ju däremot vara intressant
  • Anonym (Skept­ikern)
    Mon 8 Feb 2021 06:53
    #7

    TS, läs den här länken innan du slänger dina pengar i sjön:
    https://www.vof.se/skepdic/cold-reading/

  • Anonym (mm)
    Mon 8 Feb 2021 07:02
    #8

    Liquitex har bra medium.

  • Mon 8 Feb 2021 07:27
    #9
    Anonym (Skeptikern) skrev 2021-02-08 06:37:59 följande:
    Du har blivit utsatt för cold reading och inget annat.
    Jag tror inte att du har varit hos ett riktigt medium - det ör på en detaljnivå som går utöver gissningar och statistik.
  • Anonym (nordi­clight­)
    Sun 1 May 2022 09:38
    #10
    +1

    kethy umeå medium

  • Anonym (nordi­clight­)
    Sun 1 May 2022 09:42
    #11
    +1
    Anonym (nordiclight) skrev 2022-05-01 09:38:57 följande:

    medium kethy       umeå


  • Anonym (Lilli­s)
    Fri 1 Jul 2022 09:56
    #12

    Hej!

    Känns som fel tråd att ställa frågan i :) Det blev mycket mothugg. Det finns de som tror och det finns de som inte tror och jag har lärt mig att inte diskutera det här alls med den sistnämnda. Jag skulle rekommendera Andreas Österlund. Och lyssna inte på vad någon annan tror och tycker, gå på din egna magkänsla.

Svar på tråden Tips på bra och riktiga medium?