• FAH2020

    Sent missfall. När blev ni gravida igen?

    Hej!

    Vi förlorade vår dotter i vecka 20, för två veckor sedan. Vi vet ännu inte vad som vart fel, men har en frisk dotter sedan tidigare. Vi är fortfarande i stor chock och sorg, men har beslutat oss för att våga på nytt eftersom jag har väldigt svårt att bli gravid. Det jag undrar är därför - Hur snabbt efter ert sena missfall blev ni gravida igen? Hur har det gått?

    Jag hade en vanlig förlossning. Enligt graviditetstesterna är hormonerna borta.

    Inga pekpinnar. Undrar bara för att jag vill få något hopp igen.

  • Svar på tråden Sent missfall. När blev ni gravida igen?
  • Ebo88
    FAH2020 skrev 2021-02-09 13:16:40 följande:

    Hej!

    Vi förlorade vår dotter i vecka 20, för två veckor sedan. Vi vet ännu inte vad som vart fel, men har en frisk dotter sedan tidigare. Vi är fortfarande i stor chock och sorg, men har beslutat oss för att våga på nytt eftersom jag har väldigt svårt att bli gravid. Det jag undrar är därför - Hur snabbt efter ert sena missfall blev ni gravida igen? Hur har det gått?

    Jag hade en vanlig förlossning. Enligt graviditetstesterna är hormonerna borta.

    Inga pekpinnar. Undrar bara för att jag vill få något hopp igen.


    Åh vad ledsen jag blir :( skickar en kram och beklagar. Grattis till er lilla ängel men så ledsamt att hon inte fick stanna.

    Jag är mamma åt tre. Två änglar och en regnbåge.

    Dylan kom november 2017 i v.25. En stark liten krigare som somnade in på sin papps bröst 10 dagar senare.

    2.5 månad senare så blev vi gravida med lillasyster Ellen. Hon somnade in i min mage i v.25, vi fick beskedet på midsommarafton 2018. Hon dog av en GBS infektion som jag bar på. Dom vet inte hur hon smittades då hinnorna var intakta och mitt vatten hade inte gått.

    Efter Ellen väntade vi så båda kunde återhämta sig från allt.

    I februari 2019 så fick jag ett ma i v.9. Allt skötte sig själv, behövde ingen vård. Mens och ägglossning kom igång direkt men vi väntade en mens och sen blev Stella till och hon föddes i december 2019.

    Dylan födde jag via k.snitt och Ellen vaginalt
  • FAH2020

    Tack för ditt svar.

    Viken fruktansvärt jobbig resa ni behövt göra. Så stark du är! Så fint att ni vågade på nytt så ni fick er lilla Stella.

  • MarinaT

    Jag beklagar din förlust! Och jag förstår vad du går igenom!

    Vill du dela med dig vad som hände? Hur det gick till?

    Jag hade ett sent missfall i v17+0 i maj förra året, moderkakan var inte mogen så jag fick skrapas fem dagar senare.

    Sen blev jag gravid i slutet på september igen, är nu i v22.

    Spänt och oroligt och ångesten är sjuk!

    Till mig sa läkaren ef op att det är bara att sätta igång så fort jag hade slutat blöda. Behövde inte vänta in någon mens då jag ändå skulle ha ett tidigt vul vid kommande grav.

    Styrkekramar

  • MarinaT
    Ebo88 skrev 2021-02-09 18:48:59 följande:

    Åh vad ledsen jag blir :( skickar en kram och beklagar. Grattis till er lilla ängel men så ledsamt att hon inte fick stanna.

    Jag är mamma åt tre. Två änglar och en regnbåge.

    Dylan kom november 2017 i v.25. En stark liten krigare som somnade in på sin papps bröst 10 dagar senare.

    2.5 månad senare så blev vi gravida med lillasyster Ellen. Hon somnade in i min mage i v.25, vi fick beskedet på midsommarafton 2018. Hon dog av en GBS infektion som jag bar på. Dom vet inte hur hon smittades då hinnorna var intakta och mitt vatten hade inte gått.

    Efter Ellen väntade vi så båda kunde återhämta sig från allt.

    I februari 2019 så fick jag ett ma i v.9. Allt skötte sig själv, behövde ingen vård. Mens och ägglossning kom igång direkt men vi väntade en mens och sen blev Stella till och hon föddes i december 2019.

    Dylan födde jag via k.snitt och Ellen vaginalt


    Styrkekram till dig!

    Helt fantastiskt att man orkar fortsätta efter sådana förluster! All eloge till er! Men vill beklaga era förluster!
  • Anonym (Det är ok)

    Så länge du inte blöder och du är redo mentalt så är de bara att köra :)

Svar på tråden Sent missfall. När blev ni gravida igen?