• Anonym (productions)

Skulle du kolla?

Fråga till kvinnorna här. 

Om du kom i en situation där du av någon anledning fick se en eller några av dina manliga vänner (grannar, kollegor, kompisar osv) utan kläder. Säg i en bastu, badtunna eller dylikt. Det är inte en sexuell situation på något sätt.

Skulle du ta tillfället i akt och spana in deras kuk (-ar)? Kolla lite hur den ser ut och hur stor den är? Även om du inte har det minsta sexuella intresse av honom (dom)?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kolla?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-16 09:45:17 följande:

10-12 cm är absolut inte aktuellt. Min gubbe har drygt 15 och mycket tunnare än så är inte aktuellt.

Shit, ok. Tack för svar.
  • Anonym (Z)

Intressant. Kastar man en snabb blick på en kvinnas breda rumpa får man höra det ena och det andra men att kasta en snabb blick på kukar är ok.

• Stårschan2
    Anonym (Z) skrev 2021-02-16 10:14:01 följande:

Intressant. Kastar man en snabb blick på en kvinnas breda rumpa får man höra det ena och det andra men att kasta en snabb blick på kukar är ok.

Skillnaden kanske ligger i att kvinnor inte sexualiserar mäns kroppar på samma sätt som män sexualiserar kvinnors. Och hade den poletten trillat ner hos fler män så tror jag att många skulle ha sluppit få oönskade dicpics. Det är liksom inte nödvändigtvis något sexuellt över att se en naken snopp.

Tror för övrigt inte att någon skulle ha något att säga om du diskret gjorde en snabbkoll av en naken kvinna som råkade dyka upp mitt framför ögonen på dig.
    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Z)
    Stårschan2 skrev 2021-02-16 10:22:26 följande:
    Skillnaden kanske ligger i att kvinnor inte sexualiserar mäns kroppar på samma sätt som män sexualiserar kvinnors. Och hade den poletten trillat ner hos fler män så tror jag att många skulle ha sluppit få oönskade dicpics. Det är liksom inte nödvändigtvis något sexuellt över att se en naken snopp.

Tror för övrigt inte att någon skulle ha något att säga om du diskret gjorde en snabbkoll av en naken kvinna som råkade dyka upp mitt framför ögonen på dig.
    Beklagar alla som får dicpics. Det är ett oskick och att jämställa med blottning. Men ja, kastar jag en snabb blick efter en naken kvinna eller en kvinna i bikini tex så är det mer än en gång jag fått skit för det.
  • Anonym (productions)
    Stårschan2 skrev 2021-02-16 10:22:26 följande:

Varför är det mer sexualiserat när en man betraktar en kvinnokropp än i det motsatta exemplet?
  • Stårschan2
    Anonym (productions) skrev 2021-02-16 16:34:09 följande:
    Varför är det mer sexualiserat när en man betraktar en kvinnokropp än i det motsatta exemplet?
    Därför att  - och håll i dig nu, för här kommer en generalisering - män i större utsträckning än kvinnor tänder på det visuella.

Om en man ser en naken kvinna är det större sannolikhet att han blir kåt, än att en kvinna blir kåt om hon ser en naken man. Nakenheten i sig självt är mer sexuellt laddad för män än för kvinnor. I allmänhet alltså.
  • Anonym (???)
    Anonym (productions) skrev 2021-02-16 16:34:09 följande:
    du behöver fråga? 
  • Anonym (productions)
    Stårschan2 skrev 2021-02-16 16:40:06 följande:
    Därför att  - och håll i dig nu, för här kommer en generalisering - män i större utsträckning än kvinnor tänder på det visuella.

Om en man ser en naken kvinna är det större sannolikhet att han blir kåt, än att en kvinna blir kåt om hon ser en naken man. Nakenheten i sig självt är mer sexuellt laddad för män än för kvinnor. I allmänhet alltså.
    Så med andra ord har en naken kvinna anledning att känna sig sexualiserad av en snabb blick av en man medan en man inte har det  av en kvinnlig blick?

Det måste kännas bekvämt att fly in en cementerad uppfattning och kunna luta sig mot en enda förklaringsmodell för alla situationer som kan tänkas skava. Samtidigt intellektuellt förlamande. 
  • Anonym (J)

Nej! Tycker kukar är fula.

• Anonym (?)
    Stårschan2 skrev 2021-02-16 16:40:06 följande:

Så varför kastar kvinnorna blickar på männens kukar i sådana lägen?
  • Just Precis

En slak penis är 100% osexig och rent av en lite äcklig om den sitter på någon jag inte är attraherad av.

Undviker aktivt. Hu.

• Stårschan2
    Anonym (?) skrev 2021-02-16 19:51:20 följande:
    Så varför kastar kvinnorna blickar på männens kukar i sådana lägen?
    Tja, varför tittar människor på krockade bilar när de passerar en bilolycka? Kanske för att blicken dras till det ovanliga. Man är inte van att se nakna människor utanför hemmets fyra väggar, så om det helt plötsligt dyker upp en naken kropp - manlig eller kvinnlig - i synfältet, så nog gör de allra flesta en snabb avskanning innan de hinner vända bort huvudet.
    Anonym (productions) skrev 2021-02-16 16:58:56 följande:
    Så med andra ord har en naken kvinna anledning att känna sig sexualiserad av en snabb blick av en man medan en man inte har det  av en kvinnlig blick?

Det måste kännas bekvämt att fly in en cementerad uppfattning och kunna luta sig mot en enda förklaringsmodell för alla situationer som kan tänkas skava. Samtidigt intellektuellt förlamande. 
    Nej, hon måste inte alls känna sig sexualiserad. Nu läser du mina inlägg som fan läser bibeln. Men det är större RISK att hon känner sig sexualiserad. Och med tanke på den historik som finns med mäns sexualiserande av kvinnor i tid och otid, så har många kvinnor blivit överkänsliga och känner sig kränkta lite för säkerhets skull som en reflexmässig säkerhetsåtgärd i situationer som egentligen inte alls är kränkande, och det är direkt sorgligt.

• Anonym (moral)

Självklart skulle jag INTE titta. Jag hade inte velat att någon kollade in mig. 

• Anders 386
    Anonym (productions) skrev 2021-02-16 16:58:56 följande:

Det är faktiskt så det ligger till. Det är väldigt stor skillnad mellan män och kvinnor i det här fallet.. Verkligheten är svår att fly ifrån även om man önskar att den såg lite annorlunda ut.
    Det här är ingen kulturfråga utan en genetisk skillnad mellan män och kvinnor.

Cementerad är faktiskt en ganska bra beskrivning. Men det är ingen "uppfattning" - det är en verklighet med ganska få undantag.

Jag tror att nästan alla män har den här bilden klar för sig. Kvinnor har självfallet väldigt svårt att sätta sig in i hur en man fungerar. Och många - precis som du - har väldigt svårt att acceptera hur vi män fungerar.

Kanske beror det på att mannen i media är "avsexualiserad" och att mäns kåthet är något som ska döljas, den är både lite farlig och lite sunkig.

• Anonym (Linn)

Nej penisar är bara fula..

• eilenna666

Jag måste säga att en styv stake är underbar. Fast jag är 55 år så älskar jag styva . Slaka är lite tråkiga

• Anonym (Nix)
    Anonym (productions) skrev 2021-02-16 08:35:23 följande:

Fråga till kvinnorna här. 

Om du kom i en situation där du av någon anledning fick se en eller några av dina manliga vänner (grannar, kollegor, kompisar osv) utan kläder. Säg i en bastu, badtunna eller dylikt. Det är inte en sexuell situation på något sätt.

Skulle du ta tillfället i akt och spana in deras kuk (-ar)? Kolla lite hur den ser ut och hur stor den är? Även om du inte har det minsta sexuella intresse av honom (dom)?

En slak kuk är ju helt ointressant- det säger inte om hur den ser ut med stånd och det är ju det som i så fall skulle vara intressant
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-02-16 09:37:31 följande:

Och omkretsen? Snittet ligger någonstans mellan 10-12 cm runt om.

10-12 cm är ju jättesmalt
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nix) skrev 2021-02-22 22:09:32 följande:

10-12 cm är ju jättesmalt

Fortfarande det nästan alla män har...
  • Anonym (Nix)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-03-02 00:02:17 följande:

Fortfarande det nästan alla män har...

Tur att det finns de som är grövre då :)
Svar på tråden Skulle du kolla?