• Tue 16 Feb 2021 11:39
    121729 visningar
    3083 svar
    3083
    121729

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Mon 8 Aug 2022 10:54

    Hej på er alla! Hur är det med er? Kom och tänka på tråden här om dagen då jag insåg att det i dagarna faktiskt är 1 år sedan jag gick in i v 12 och var på kub. Inte klokt hur tiden kan gå så snabbt! Har det blivit några fler bebisar här inne sedan sist? Någon som blivit gravid? 


    All lycka och omtanke. 

  • Wed 10 Aug 2022 23:29
    Gasellen87 skrev 2022-08-08 10:54:04 följande:

    Hej på er alla! Hur är det med er? Kom och tänka på tråden här om dagen då jag insåg att det i dagarna faktiskt är 1 år sedan jag gick in i v 12 och var på kub. Inte klokt hur tiden kan gå så snabbt! Har det blivit några fler bebisar här inne sedan sist? Någon som blivit gravid? 


    All lycka och omtanke. 


     


    Tänkte också plötsligt på tråden. 


    Här kom lillasyster för 2,5 månad sen. En otroligt nöjd och glad tjej som sover fantastiskt bra. Så stor skillnad mot storebror, som i och för sig också var nöjd - så länge han fick vara klistrad mot mig dygnet runt. 

  • Tue 16 Aug 2022 19:58

    Hej!
    jag har bara varit inne sporadiskt på fl och aldrig loggat in så har missat alla trådar helt. Här närmar det sig, 17 dagar kvar till bf. Är jättetrött och känner mig allmänt eländig så jag hoppas bebisen vill komma snart. 

  • Sat 4 Feb 2023 11:52

    Hej på er!

    vet inte om någon av er är kvar men ville bara berätta att jag äntligen är gravid :) vi har inte försökt aktivt sen jag gav upp hoppet och lämnade fl. denna graviditet kom väldigt överraskande eftersom jag var inställd på att det inte blir fler barn. Vi är jätteglada men lite oroliga eftersom jag är nästan 40 år nu. 


    hoppas ni alla har det bra och njuter av era bebisar :) 

  • Sat 4 Feb 2023 13:02
    Fyran4 skrev 2023-02-04 11:52:03 följande:

    Hej på er!

    vet inte om någon av er är kvar men ville bara berätta att jag äntligen är gravid :) vi har inte försökt aktivt sen jag gav upp hoppet och lämnade fl. denna graviditet kom väldigt överraskande eftersom jag var inställd på att det inte blir fler barn. Vi är jätteglada men lite oroliga eftersom jag är nästan 40 år nu. 


    hoppas ni alla har det bra och njuter av era bebisar :) 


     


    stort grattis! När har du bf?
    min lilla tjej föddes den 3/9 så hon blev 5 månader igår. 

  • Sat 4 Feb 2023 13:18
    lottizm skrev 2023-02-04 13:02:33 följande:

     


    stort grattis! När har du bf?
    min lilla tjej föddes den 3/9 så hon blev 5 månader igår. 


    Tack :) och stort grattis till tjejen <3 

    BF är enligt sista mensen den 12:e oktober. 
  • Sat 4 Feb 2023 20:41
    Fyran4 skrev 2023-02-04 11:52:03 följande:

    Hej på er!

    vet inte om någon av er är kvar men ville bara berätta att jag äntligen är gravid :) vi har inte försökt aktivt sen jag gav upp hoppet och lämnade fl. denna graviditet kom väldigt överraskande eftersom jag var inställd på att det inte blir fler barn. Vi är jätteglada men lite oroliga eftersom jag är nästan 40 år nu. 


    hoppas ni alla har det bra och njuter av era bebisar :) 


    Stort stort grattis! så fantastiskt roligt för er <3 vår lilla tjej fyller 1 år i mars, känns som igår jag plussade. 
  • Sat 4 Feb 2023 21:19
    +1
    Gasellen87 skrev 2023-02-04 20:41:03 följande:
    Stort stort grattis! så fantastiskt roligt för er <3 vår lilla tjej fyller 1 år i mars, känns som igår jag plussade. 
    Tack :) Så kul, snart 1 år redan! Tiden går verkligen snabb!
  • Anonym (Bebis­drömma­r)
    Fri 10 Feb 2023 15:30
    Fyran4 skrev 2023-02-04 11:52:03 följande:

    Hej på er!

    vet inte om någon av er är kvar men ville bara berätta att jag äntligen är gravid :) vi har inte försökt aktivt sen jag gav upp hoppet och lämnade fl. denna graviditet kom väldigt överraskande eftersom jag var inställd på att det inte blir fler barn. Vi är jätteglada men lite oroliga eftersom jag är nästan 40 år nu. 


    hoppas ni alla har det bra och njuter av era bebisar :) 


    Grattis! =D  Va roligt <3


    Jag har nyss börjat jobba igen. Känns lite kluvet att inte vara hemma med lillen längre.

  • Fri 10 Feb 2023 20:43
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2023-02-10 15:30:19 följande:

    Grattis! =D  Va roligt <3


    Jag har nyss börjat jobba igen. Känns lite kluvet att inte vara hemma med lillen längre.


    Tack :) 
  • Sat 8 Apr 2023 08:02

    Hej på er😊 

    Nu är jag i vecka 14, tiden går verkligen snabbt! Känns skönt att man kommit förbi de första veckorna av graviditeten. Jag har gjort ul, nup och NIPT och allt såg perfekt ut😀 Blir en till liten pojke🥰

  • Wed 26 Apr 2023 18:52
    Fyran4 skrev 2023-04-08 08:02:47 följande:

    Hej på er😊 

    Nu är jag i vecka 14, tiden går verkligen snabbt! Känns skönt att man kommit förbi de första veckorna av graviditeten. Jag har gjort ul, nup och NIPT och allt såg perfekt ut😀 Blir en till liten pojke🥰


    Stort stort grattis! Så mysigt med en liten lillebror och så härligt att det äntligen är er tur! 

    Här har tankarna börjat gro på om vi ska satsa på en femma.. Våran ?lilla? tjej är snart 14 månader och kanske är det de som gör det ;) har blivit gravid i slutet av maj/början av juni de två senaste gångerna.. 
  • Wed 26 Apr 2023 21:32
    Gasellen87 skrev 2023-04-26 18:52:53 följande:
    Stort stort grattis! Så mysigt med en liten lillebror och så härligt att det äntligen är er tur! 

    Här har tankarna börjat gro på om vi ska satsa på en femma.. Våran ?lilla? tjej är snart 14 månader och kanske är det de som gör det ;) har blivit gravid i slutet av maj/början av juni de två senaste gångerna.. 
    så kul 😀 jag säger kör på! Man kan aldrig ångra ett barn🥰 kul med syskon i nära ålder med! 
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022