• Anonym (Fundersam)

Hur startade ert illamående?

Ni som varit illamående i era graviditeter; hur startade det? Är själv gravid i v 6 och märker det inte så mkt än mer än lätta kväljningar direkt när jag går upp på morgonen. Men hur beredd ska man vara på att det kan börja rejält från en dag till nästa?

• Svar på tråden Hur startade ert illamående?
  • syntharen

För mig kom det krypande fast ganska snabbt, jag märkte redan illamående innan jag tog test. Sedan blev det värre i v 6 och i v 7 var jag mer eller mindre utslagen av illamående. Så det kom inte från en dag till en annan men ändå ganska snabbt.

• Anonym (Fundersam)
    syntharen skrev 2021-02-17 16:53:35 följande:

För mig kom det krypande fast ganska snabbt, jag märkte redan illamående innan jag tog test. Sedan blev det värre i v 6 och i v 7 var jag mer eller mindre utslagen av illamående. Så det kom inte från en dag till en annan men ändå ganska snabbt.

Ah. Har ju hört att vissa inte mår illa alls så jag får se vilken kategori jag tillhör. Lite lätta kväljningar på morgonen är ändå okej när man hör om de som drabbas rejält... jag mådde också lite illa direkt innan jag tog test och dagarna vid det men det har hållt sig vid typ ?gå upp - kväljningar - äta frukost - stabilt? än så länge...
  • Anonym (Länge)

Gick ganska snabbt. V. 9 med första, v.7 med andra. Värre på e.m och kvällen. Satt i till v.25 resp.27. Ihop med luktöverkänslighet gjorde det att det var många situationer jag fick undvika. Öppnad diskmaskin, nyduschad make, tandborstning, nyöppnat kaffepaket m.m. Massor med mat jag inte kunde äta längre som tex allt sött. 

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Länge) skrev 2021-02-17 17:03:13 följande:

Gick ganska snabbt. V. 9 med första, v.7 med andra. Värre på e.m och kvällen. Satt i till v.25 resp.27. Ihop med luktöverkänslighet gjorde det att det var många situationer jag fick undvika. Öppnad diskmaskin, nyduschad make, tandborstning, nyöppnat kaffepaket m.m. Massor med mat jag inte kunde äta längre som tex allt sött. 

Oj! Låter jobbigt. Tandborstning vill man ju gärna inte skippa i flera månader...

Men började ditt illamående fort från att inte mått illa eller smög det sig på?
  • Anonym (Länge)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-02-17 17:12:09 följande:
    Oj! Låter jobbigt. Tandborstning vill man ju gärna inte skippa i flera månader...

Men började ditt illamående fort från att inte mått illa eller smög det sig på?
    Jag hulkade varje gång jag borstade tänderna och när maken gjorde det gick jag ut. Jag minns det som att det gick ganska snabbt. Många symptom kom liksom på en gång. 
  • elmadumle

Har mått fruktansvärt illa mina graviditeter, det har kommit smygande för att "explodera" från ena dagen till den andra. Fjärde graviditeten började illamåendet under ett "vuxenmys"-vara bara att brutalt knuffa undan mannen, in på toa och spy - inte så jätteromantisktSkrattande

• Anonym (Fundersam)
    elmadumle skrev 2021-02-17 18:27:37 följande:

Har mått fruktansvärt illa mina graviditeter, det har kommit smygande för att "explodera" från ena dagen till den andra. Fjärde graviditeten började illamåendet under ett "vuxenmys"-vara bara att brutalt knuffa undan mannen, in på toa och spy - inte så jätteromantiskt

Nä men huuu!

Jag har samma sak varje morron nu, hulkar några gånger på tom mage när jag går upp, och sen lägger det sig. Får se hur länge det varar på den nivån då...
Svar på tråden Hur startade ert illamående?