• Lemoon

Är min mens oregelbunden när det är såhär kort cykel?

Min mens kommer på dag allt mellan dag 23-28, blöder i 5 dagar, räknas min mens som oregelbunden? 

Jag vill bli gravid men vet aldrig när jag har ägglossning eftersom jag ibland får mens på dag 23, ibland dag 26 osv.... 

De gångerna jag tagit ägglossningstest så har jag fått starkare streck än kontrollstrecket på dag 13... 

Hur har ni andra med kort cykel??

• Svar på tråden Är min mens oregelbunden när det är såhär kort cykel?
  • Anonym (Nej)

Nej den är snarare väldigt regelbunden.

• Anonym (T)

Vissa räknar den som oregelbunden om cykeln kan skilja minst 4 dagar från gång till gång (med andra ord har du enligt detta sätt att räkna oregelbunden mens ja), andra räknar det som oregelbundet först om cykeln kan skilja minst 7 dagar i längd från gång (och då har du ju inte oregelbunden). Oregelbunden pga längd räknas det som om den brukar vara 21 dagar eller kortare eller 35 dagar eller längre.

• Jag är bara jag

Oregelbunden mens är när cykeln varierar med mer än 4 dagar åt nåt håll mellan cyklerna. Inte om det ena cykeln är 23, nästa 26, nästa 28, nästa 25 tex. Onormal menscykel är när den är under 21 dagar eller över 35. Så du är helt normal och regelbunden.

• Lemoon
    Jag är bara jag skrev 2021-02-17 18:25:28 följande:

Oregelbunden mens är när cykeln varierar med mer än 4 dagar åt nåt håll mellan cyklerna. Inte om det ena cykeln är 23, nästa 26, nästa 28, nästa 25 tex. Onormal menscykel är när den är under 21 dagar eller över 35. Så du är helt normal och regelbunden.

Aha, okej! Svårt veta när man har ägglossning bara... de gånger jag fått positivt på ägglossningstest är på dag 13 så har cykeln varit på dag 27 28....

Dag 23 vet jag inte.... Har svårt bli gravid.. Min sambo har nästan alltid kommit i mig på dag 11,12,13.... och inget hänt...

• Jag är bara jag
    Lemoon skrev 2021-02-17 20:27:08 följande:

Aha, okej! Svårt veta när man har ägglossning bara... de gånger jag fått positivt på ägglossningstest är på dag 13 så har cykeln varit på dag 27 28....

Dag 23 vet jag inte.... Har svårt bli gravid.. Min sambo har nästan alltid kommit i mig på dag 11,12,13.... och inget hänt...

Nej, så svårt är det inte. Du har en lutealfas på 14 dagar om du får positivt äl-test dag 13 och mens dag 28. Har du alltid en cykel på mellan 23-28 dagar har du äl mellan dag 9 och 14. Antingen sexar ni på varannan dag hela den perioden eller tar äl-test och klämmer in ett extra sex.
Svar på tråden Är min mens oregelbunden när det är såhär kort cykel?