• Anonym (So far so good)

Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?

Om man skulle komma fram till att man skulle vilja vara otrogen (vilket jag för tydlighets skull inte har gjort) - förtjänar man öht att få leva då?

Eller är det bäst att isf ta livet av sig snarast innan man råkar skrida till verket?

Finns det några förmildrande omständigheter?

Såklart mer intressant med svar ifrån er som vanligtvis spyr galla över otrogna här på FL, snarare än de som försöker försvara sin egen otrohet.

• Svar på tråden Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?
  • Anonym (anonym)
    momjanet skrev 2021-02-21 11:05:31 följande:
    Är det din egne slutsats eller har du någon form av källa?

Det forskningen vet är dock att narcissister och psykopater relativt ofta har en chefsposition.
    Men att de är mer otrogna än andra är ytterst tveksamt.
    För mig verkar det logiskt att narcissister är mer otrogna eftersom de har lättare att strunta i andras behov än genomsnittet och sällan har dåligt samvete.
  • Bitten
    momjanet skrev 2021-02-21 11:20:32 följande:

Det var inte riktigt det jag skrev...

Men oavsett så lever vi i en tid av galopperande narcissism, vissa forskare pratar om det som en pandemi.

Men den här tidsepoken som du hänvisar till, när började den och när var det bra i detta avseende?

Människan är ju av naturen egoist och har ju snarare på senare tid insett att det kan vara en poäng att hålla tillbaka på det så det skulle ju isåfall motsäga ditt argument att detta är en nymodighet.
  • momjanet
    Anonym (anonym) skrev 2021-02-21 11:27:49 följande:
    För mig verkar det logiskt att narcissister är mer otrogna eftersom de har lättare att strunta i andras behov än genomsnittet och sällan har dåligt samvete.
    Jovisst kan man tycka det men på familjeliv tenderar åsikter bli sanningar som blir oomtvistlig fakta.
    Man tenderar också att kategorisera in folk, speciellt som psykopater och narcissister. Jag tror att det i främsta hand handlar om okunskap, att man ger människor egenskaper man tycker borde passa in.
  • molly50
    Anonym (So far so good) skrev 2021-02-17 22:53:52 följande:

Om man skulle komma fram till att man skulle vilja vara otrogen (vilket jag för tydlighets skull inte har gjort) - förtjänar man öht att få leva då?

Eller är det bäst att isf ta livet av sig snarast innan man råkar skrida till verket?

Finns det några förmildrande omständigheter?

Såklart mer intressant med svar ifrån er som vanligtvis spyr galla över otrogna här på FL, snarare än de som försöker försvara sin egen otrohet.

Jag tycker inte att man förtjänar att dö för att man funderar på att vara otrogen. Eller är otrogen.
    Däremot så tycker jag att man ska försöka ta tag i problemet innan det sker.
    Man kan börja med att försöka vara ärlig och prata med sin partner om hur man känner och försöka komma fram till en gemensam lösning.
    Går inte det så kanske parterapi kan vara något?
    Eller så gör man helt enkelt slut.
    Men jag tror att en bra kommunikation är A och O för att förhållandet ska fungera.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (So far so good) skrev 2021-02-21 11:11:12 följande:

Jo tack, har redan terapi (och medicin) via VC.

Har flera motiv för att ändå starta en tråd. Ett av de främsta är att terapeutens jobb är att "skönmåla" och få mig att må bra - INTE att berätta sanningen för mig, i synnerhet inte om den innefattar att andra människor inte tycker att man förtjänar att leva. Mycket troligare att få den råa kalla verkligheten här på FL. :)

Du får naturligtvis starta vilka trådar du vill, men om du mår dåligt och hae självdestruktiva tankar hoppas jag verklugen att du får hjälp.
  • Anonym (So far so good)
    Anonym (Sara) skrev 2021-02-21 12:43:33 följande:

... om du mår dåligt och hae självdestruktiva tankar hoppas jag verklugen att du får hjälp.

Man kanske mår som man förtjänar?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (So far so good) skrev 2021-02-21 15:22:48 följande:

Man kanske mår som man förtjänar?

Jag delar inte den männuskosynen att man förtjänar att ha den typen av självdestruktiva tankar som du ger uttryck för i ts. Jag tror mer på att bearbeta, fundera vilken medmänniska man vill vara framåt (fundera över sina värderingar) och agera framåtssyftande och positivt utifrån det. Gå vidare och fortsätta med sitt liv och försöka leva efter sin värderingar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-02-21 11:09:26 följande:
    Nu kommer de där dumheterna igen.

Som älskarinna har jag noll, NOLL, ansvar gentemot min älskares fru/sambo. Jag deltar enbart i en sexuell relation med en annan människa. Vem den människan ev delar hem med skiter jag fullständigt i.

Dock förnekar jag ingenting, jag har den livsstilen för att den passar mig. Sex, lite äventyr och samtidigt total frihet.
    Och nu kommer den vanliga ursäkter... jag är minsann inte otrogen mot någon....

Fast gerejen är ju att ingen påsstått att du är otroget. Det som sagts är att du DELTAR i en otrohet. Men det låtsas du förståss inte förstå... och ändå påstår du att du inte förnekar något Drömmer

Ja lite sex och äventyr för dig ja, men ett stor jävla svek för den som blir bedragen. Men det skiter ju du i för bara du får dig ett skjut så är ju du nöjd.
  • Anonym (man)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-02-21 11:21:48 följande:
    För att det  inte är mitt ansvar att se till att mannen i fråga håller kuken i styr.
    Jag sätter mig själv i första rummet, honom i andra. Sen får frun vänta utanför om hon inte lyckas ge mannen det han vill ha.

Jag är inte skyldig till någon otrohet, jag är inte otrogen mot någon.
    Jag sviker ingen när jag rullar i sängen i extas.

Konfrontationen får tanten därhemma ta när jag är färdig med hennes man. Vill han sen avbryta så är det inga problem för mig. Det handlar bara om sex och inget annat.
    Men din fitta är ditt ansvar och det är förhoppningsvis du som styr över vad den deltar i inte mannen i fråga. Precis som han kan låta bli att bedra sin fru så kan du låta bli att medverka i det.

Ja vi vet att du inte är skyldigt till någon otrohet. Det har ingen sagt. Det är bara du som låtsas inte förstå skillnaden mellan att vara otrogen och DELTA i någon annans otrohet.

Ja precis, konsekvenserna för otroheten du deltagit i får tanten ta, du tvår dina händer och gå vidare till nästa knull. Det är precis den egoismen och empatilösheten som är grunden till kritiken.
  • hejsvejs1978

Att bli tänd på andra än sin partner är inget konstigt utan fullt normalt! Att svika avtalet man har med sin partner är ju såklart inte så bra, men att KÄNNA FÖR att göra det och fantisera om det är alldeles supernormalt anser jag.

• Anonym (Vice versa)
    hejsvejs1978 skrev 2021-02-25 22:54:10 följande:

Att bli tänd på andra än sin partner är inget konstigt utan fullt normalt! Att svika avtalet man har med sin partner är ju såklart inte så bra, men att KÄNNA FÖR att göra det och fantisera om det är alldeles supernormalt anser jag.

Är det ok vice versa med? Att din fru får fantisera om andra män och tex lägga ut bilder av sig som män kanske runkar till ?
  • hejsvejs1978
    Anonym (Vice versa) skrev 2021-02-25 23:02:22 följande:

Är det ok vice versa med? Att din fru får fantisera om andra män och tex lägga ut bilder av sig som män kanske runkar till ?

O ja. Jag har inte alltid känt så men vi har varit ihop länge och jag har vant mig vid tanken. Blir t o m upphetsad av det.
  • Anonym (Vice versa)
    hejsvejs1978 skrev 2021-02-25 23:14:17 följande:

O ja. Jag har inte alltid känt så men vi har varit ihop länge och jag har vant mig vid tanken. Blir t o m upphetsad av det.

Är hon av samma uppfattning?
  • hejsvejs1978
    Anonym (Vice versa) skrev 2021-02-25 23:27:24 följande:

Är hon av samma uppfattning?

Det vet jag inte riktigt. Det återstår att ta reda på. Men oavsett så har både jag och hon rätt till våra respektive tankar och känslor
  • Anonym (man)
    hejsvejs1978 skrev 2021-02-25 22:54:10 följande:

Absolut, men då gäller det oxå att dra en knivskarp gräns mellan vad som är tankar och fantasier och vad som är handlingar.
    hejsvejs1978 skrev 2021-02-25 23:14:17 följande:
    Om man börjar lägga ut bilder på sig själv på nätet eller aktivt tar kontakt med andra människor så har man ju passerat gränsen för tankar och fantasier. Då har man börjar agera på sina tankar och fantasier.

Och det är väl just där det blir problematiskt för det som började som en fantasi, kan lätt övergå i handlingar, men man hittar hela tiden sätt att intala sig själv att det inte alls är handlingar utan fortfarande fantasier.... vadå, vi har ju inte legat (än) och så töjer man gränserna en liten bit åt gången.. det som börjar som en fantasi blir snart något helt annat. 

Så visst tankar och fantasier är helt ok så länge de BARA är tankar och fantasier och INGET mer än så.
  • Anonym (Vice versa)
    hejsvejs1978 skrev 2021-02-25 23:48:27 följande:

Det vet jag inte riktigt. Det återstår att ta reda på. Men oavsett så har både jag och hon rätt till våra respektive tankar och känslor

Jag håller fullkomligt med dig. Ville bara veta din inställning :)

Det är klart att vi blir kåta och tända på andra än vår partner.

Vi äger inte varandra. Mina fantasier är mina och ingen annans. Lika så MIN sexualitet. Läst så mycket trådar om tex varför ens pojkvän tittar på porr och ser då på kvinnor som tex har större bröst, smalare, yngre, äldre osv än man själv. Tycker det är galet och tro att man inte attraheras av andra än den man är ihop med.

Man älskar ju en person för hur den är som person. Självklart spelar utseende roll. Och när sin partner säger att du är vackrast i världen menar ju partnern det. Men däremot så menas ju inte att partnern INTE gillar och attraheras av andra.

Förstår inte riktigt, oftast tjejer, som inte fattar det. Och blir kränkta!!
Svar på tråden Förtjänar man alltid att dö om man vill vara otrogen?