• Anonym (Tvekar)

Fler som ångrat er graviditet i början?

Vi planerade att bli gravida för ett kort tag sedan. Har tidigare barn som vi fått kämpa med att bli gravida med. Räknade med lika lång tid denna gång, och så blev det till på en gång.

Känner bara ånger. Vill inte, vill, vill inte, vill.

Är det chocken? Hur vet man om de känslor man har inte är pga hormoner? Vill inte göra något förhastat åt något håll, utan att vara helt säker.

• Svar på tråden Fler som ångrat er graviditet i början?
  • Anonym (Jag)

Jag kände så när jag blev helt oplanerat gravid. Jag gjorde abort och när hormonerna gått ur kroppen ångrade jag mig bittert. Det är 6 år sen, jag tänker fortfarande på barnet som inte blev ibland trots att jag fått en till efter det. Det barnet skaffade vi just för att jag inte kom över ångern och sorgen.

• Anonym (Tvekar)
    Anonym (Jag) skrev 2021-02-19 08:49:21 följande:

Jag kände så när jag blev helt oplanerat gravid. Jag gjorde abort och när hormonerna gått ur kroppen ångrade jag mig bittert. Det är 6 år sen, jag tänker fortfarande på barnet som inte blev ibland trots att jag fått en till efter det. Det barnet skaffade vi just för att jag inte kom över ångern och sorgen.

Det är lite de jag är rädd för. Vilken vecka var du i då?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tvekar) skrev 2021-02-19 09:03:50 följande:

Det är lite de jag är rädd för. Vilken vecka var du i då?

Vecka 8 var jag i när aborten gjordes, fick vänta över en vecka på tiden. Under hela den tiden fick jag peppande ord om att det är bra att jag är så säker etc... Men det visade sig ju att det bara var hormoner som spökade.
  • Anonym (Tvekar)
    Anonym (Jag) skrev 2021-02-19 09:09:23 följande:

Vecka 8 var jag i när aborten gjordes, fick vänta över en vecka på tiden. Under hela den tiden fick jag peppande ord om att det är bra att jag är så säker etc... Men det visade sig ju att det bara var hormoner som spökade.

Jag beklagar.

Jag har bokat tid för abort, eller vul. Men ska först få träffa en kurator. Har inte bestämt mig än. Känner mig helt nollad.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Tvekar) skrev 2021-02-22 13:05:35 följande:

Jag beklagar.

Jag har bokat tid för abort, eller vul. Men ska först få träffa en kurator. Har inte bestämt mig än. Känner mig helt nollad.

Snälla tänk dig verkligen för innan du beslutar något! <3
  • Anonym (Tvekar)
    Anonym (Jag) skrev 2021-02-22 13:24:56 följande:

Snälla tänk dig verkligen för innan du beslutar något! <3

Oh ja! Hela tiden. Imorgon berättar jag för maken.
  • Anonym (K)
    Anonym (Jag) skrev 2021-02-19 08:49:21 följande:

Detta kunde vara jag. Ångrar också så otroligt mycket. Trots att jag fått barn efter. Förstår inte hur det kunde bli så fel i känslorna :(.
  • Anonym (Tvekar)
    Anonym (K) skrev 2021-02-22 19:45:41 följande:

Detta kunde vara jag. Ångrar också så otroligt mycket. Trots att jag fått barn efter. Förstår inte hur det kunde bli så fel i känslorna :(.

Åh, jag beklagar. Jag hoppas verkligen jag gör rätt tillslut. Hur de än blir.
Svar på tråden Fler som ångrat er graviditet i början?