• Hippol­yte
    Fri 19 Feb 2021 10:15
    1388 visningar
    12 svar
    12
    1388

    Ensam på jorden

    Vad skulle du gjort om du vaknade upp en morgon och alla människor var borta? Varför kan vi strunta i sålänge. Tänk alla gator helt öde. Inte en själ någonstans. Jag hade faktiskt tyckt det var kul. Snott en bil. Om man kan kalla det sno där det inte finns en ägare. Alltid varit fascinerad av flygplan så jag hade gjort flygplatsen till min lekstuga. Flyttat in på ett hotell i närheten. Är man ensam på jorden spelar det ingen roll var man bor. Sen hade jag åkt till flygplatsen varje morgon och försökt lära mig flyga helikopter. Blivit mitt projekt. Intressant vad man skulle tagit sig till när det enda hindret är en själv.

  • Svar på tråden Ensam på jorden
  • Jonnyn­ilsson
    Fri 19 Feb 2021 10:24
    #1

    Lite som i The Last Man on Earth
    www.imdb.com/title/tt3230454/

    Han hittade visserligen några kompisar efter ett tag.

  • Anonym (Själv­mord)
    Fri 19 Feb 2021 10:26
    #2

    Jag hade knarkat sönder mig.

  • Fri 19 Feb 2021 10:35
    #3

    Jag skulle nog leva ungefär som jag gör nu. Kan verka lite tråkigt, men jag träffar annars inte så mycket folk ändå, så det skulle inte bli någon större skillnad för mig.


    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Stårsc­han2
    Fri 19 Feb 2021 10:48
    #4

    Haha. Jag är nog lite för krass. Min första tanke hade varit panik över matförsörjningen och sånt. Typ "Shit - det är bara jag kvar på jorden. Var ska jag få tag på mer mjölk när den som finns har blivit gammal? Bäst att jag inte gör illa mig, för det finns inga läkare kvar. Och ingen att chatta med! Eller - kan man hitta en AI-kompis? Hur länge kommer elen att fortsätta funka nu när ingen bryr sig om att fakturera? Hur långt kan jag köra min bil? Tar man sig ner till Medelhavet där det åtminstone växer apelsiner och oliver som man kan äta? Kommer det att gå att tanka?"


    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Sörjt­)
    Fri 19 Feb 2021 12:30
    #5

    Jag hade brutit ihop efter saknaden av mina barn för att vara helt ärlig. Är katten också borta eller får jag iallafall sällskap av henne? Skulle nog sitta och klappa katten och sörja i ett hörn.

    Jag hoppas jag då har ett självförsörjning hus på el, eget vatten (har redan septisktank men hur tömmer jag den?) och har hunnit bygga mitt framtida växthus. Då måste jag kapa en slamsugarbil och odla egen mat. Kanske sno grannens höns? Allt hade kretsat kring överlevnad eftersom de samhällsfunktioner (matbutiker, elförsörjning, kommunalt vatten etc.) som jag använder för att underlätta vardagen skulle vara förintade. Jag hade inte trivts.

  • Anonym (I)
    Fri 19 Feb 2021 12:49
    #6
    +1

    Onanerat på Dramaten såklart? Vilken icke-fråga ...

  • Hippol­yte
    Fri 19 Feb 2021 14:26
    #7
    Jonnynilsson skrev 2021-02-19 10:24:50 följande:

    Lite som i The Last Man on Earth

    www.imdb.com/title/tt3230454/

    Han hittade visserligen några kompisar efter ett tag.


    Jag har sett den ;) Köra tåg verkar kul också men hade valt helikopter.
  • Anonym (K)
    Fri 19 Feb 2021 14:29
    #8

    Hade fått psykbryt 
    gillar inte folk men om alla bara försvann hade man nog fått lite panik

  • Anonym (Eva)
    Fri 19 Feb 2021 18:14
    #9

    Jag hade försökt få tag på mina nära och kära. När jag inser att dem är borta hade jag nog fått panik, försökt få fram information om vad som hänt. Hade inte funnits någon glädje i att vara ensam på jorden. Tänka vad hemskt med alla djur som är instängda och dör av svält. Alla fabriker, kärnkraftverk och annat farligt människan har byggt som ingen sköter och underhållet. Överlevt hade jag nog gjort, ett tag iaf och hade levt för min hund. Hade inte funnits någon glädje i att bo i det finaste huset. Hade nog varit rädd för att vara helt ensam samtidigt som jag hade varit rädd för att stöta på främmande människor.

  • Jonnyn­ilsson
    Fri 19 Feb 2021 18:15
    #10
    Hippolyte skrev 2021-02-19 14:26:03 följande:
    Jag har sett den ;) Köra tåg verkar kul också men hade valt helikopter.
    Absolut. Jag hade nog provat på både det ena och det andra som i vanliga fall kräver långa och dyra utbildningar.
  • Anonym (Tandy­)
    Fri 19 Feb 2021 18:23
    #11
    Jonnynilsson skrev 2021-02-19 10:24:50 följande:

    Lite som i The Last Man on Earth

    www.imdb.com/title/tt3230454/

    Han hittade visserligen några kompisar efter ett tag.


    Jag hade nog förvandlats till Tandy.. Man tröttnar nog sjukt fort på att vara ensam.
  • Hippol­yte
    Fri 19 Feb 2021 21:50
    #12

    Jag hade försökt hitta djur som sällskap. Rest till Indien och letat upp elefanter att bli kompis med. Det är nog det närmaste man kan komma vår art. De är intelligenta, känsliga och lojala. Det svåraste är förstås att bli accepterad av en flock men sen har man världens bästa livvakter. Om jag inte hade människor skulle jag kunnat leva bland elefanter.

Svar på tråden Ensam på jorden