Pappan var onykter vid förra förlossningen- hur ska det kännas vanligtvis?
Har egentligen aldrig berättat detta för någon tidigare...
Sonens pappa har kända missbruksproblem och är en allmän idiot (han är borta ur våra liv nu pga han misshandlade sonen och blev även dömd för detta).
När sonen föddes för 15 år sen och jag var 19 år gammal så var pappan givetvis onykter. Inte packad som han brukade vara, men onykter. Stank sprit i hela rummet. Jag kände mig så jävla ledsen att det var så. Kände liksom blickar från personalen "nej, det är inte jag som druckit, det är den andra idioten.."
När vi sen hamnade på BB stack pappan hem för att hämta kläder till mig osv. Han kom tillbaka as nitad, "han hade firat lite". Mmmm där satt man och grät med en nyfödd i famnen.
Personalen märkte ju så klart att jag var ledsen och frågade mig i smyg om de skulle försöka avhysa pappan. Snällt av dom men visste ju att det skulle innebära ett annat helvete för mig när jag väl kommit hem, lite stryk och så...
Pappan var för snål för att betala för sin övernattning så han tänkte "vara smart " och dela säng med mig, för att slippa betala (jag fick ju den fakturan ändå )... Mmm är dom sängarna 80 breda ? Och få bort en packad människa från den lilla sängen där jag låg med sonen gick ju inte så jag sov med sonen i min famn sittandes i en fåtölj de 2 första nätterna. .
Var bara så jävla tråkigt och jobbig känsla när man kanske borde vara lyrisk?
Är gravid nu med bf i juni, med en helt annan man. Världens bästa och snällaste karl!
Hur brukar man känna "normalt" när man precis fött ? Tanken på min gamla upplevelse ger man bara magont...