• Anonym (El)

Gravid i v 20 utan att veta om det?

Nån som har varit gravid utan att veta och fått det bekräftat genom ultraljud eller blodprov? Hade ni misstänkt det innan eller kom det som en chock?

• Svar på tråden Gravid i v 20 utan att veta om det?
  • Anonym (Bekant)

Jag hade en kompis vars syrra födde hemma utan att öht ha vetat att hon var gravid. Det blir väl nån sorts förnekelse antar jag. Finns ju ett tv-program om just detta fenomen och i efterhand fanns det ju alltid flera tecken på att de egentligen var gravida. 

• Anonym (El)
    Anonym (Bekant) skrev 2021-02-19 18:36:32 följande:

Jag hade en kompis vars syrra födde hemma utan att öht ha vetat att hon var gravid. Det blir väl nån sorts förnekelse antar jag. Finns ju ett tv-program om just detta fenomen och i efterhand fanns det ju alltid flera tecken på att de egentligen var gravida. 

Födde hemma också?? Otäckt...
  • Anonym (El)

Fler?

• Anonym (v23 till och med)

Vecka 23 till och med. Min sambo fick veta på ett ytterst dramatiskt sätt, då han vaknade upp till Stockholms blodbad och jag sov/var nästan medvetslös. Ambulans och hela köret. Själv fick jag veta 3 dagar senare, när jag vaknade ordentligt på sjukhuset. 

• Anonym (El)
    Anonym (v23 till och med) skrev 2021-02-19 19:41:03 följande:

Vecka 23 till och med. Min sambo fick veta på ett ytterst dramatiskt sätt, då han vaknade upp till Stockholms blodbad och jag sov/var nästan medvetslös. Ambulans och hela köret. Själv fick jag veta 3 dagar senare, när jag vaknade ordentligt på sjukhuset. 

Men oj, fick du veta genom ultraljud eller blodprov? Och hade du misstänkt graviditet innan, dvs tagit gravtest?
Svar på tråden Gravid i v 20 utan att veta om det?