• Anonym (Förvirrad)

Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?

Var på ett vul igår då jag haft ont på högra sida i två dagar.

Då visade det sig att hinnsäcken var tom. Hon mätte den till 6+4.

Jag fick lämna blodprov och imorgon ska jag lämna ett nytt. På måndag ringer en läkare mig så jag för tid för ett nytt vul.

Vad händer sen?

Är det helt kört? Hon sa att det inte behövde vara det.

Om det ändå inte finns en bebis för så vill jag bara få en tablett och få ur mig säcken. Jag vill inte åka fram och tillbaka och ta prover.

Jag har ett fruktansvärt illamående och uppvälld mage . Det blir jag gärna av med om det ändå inte finns ett foster.

Är så förvirrad . Någon som haft så här runt v 6-7? Hur sluta det för er?

Någon som har solskenshistorier ?

/Hanna

• Svar på tråden Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?
  • Enkeli
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-02-23 16:53:20 följande:

En läkare ringde mig igår efter att kollat på mina prover . Hon sa att det inte var en frisk graviditet ( dom såg inget v 6+4) då jag har väldigt höga hormoner i blodet men att dom inte sett något i hinnsäcken.

Jag skulle packa en väska för antingen skulle hon skrapa mig eller ta bort ena äggleden.

Jag fick byta om till op kläder och så gick jag en infart i armen. Precis innan jag skulle rullas up till op så ville en annan läkare göra ett vul på mig. Med stora ögon kolla hon på mig och sa ? jag ser ett foster med ett hjärta tickande? du har en helt normal graviditet! V 7+0.

Jag blev då chockad och glad!

Hon tyckte läkaren på telefonen idag uttalat sig väldigt dumt och som drog förhastade slutsatser bara för att hon inte såg något i v 6+4 i fredags.

Dom var på väg att ta bort mitt lilla foster :/

Så här i efterhand förstår jag inte hur en läkare kan utesluta en graviditet innan 7+0.

Jag blödde inte ens eller hade ont. Har jätte höga hormoner . Och dom hitta inget i mina äggledare men ändå ville dom snabbt skrapa.

Hur som, vi är glada : )

Wow vilken story! Fick precis detta inskickat till mig av någon här på FL och blev så glad. Jag är precis mitt i h*lvetet.. var på tidigt ultraljud i vecka 6+0 i onsdags, de säg bara en tomm hinnsäck. I fredags ringde jag till min ivf klinik för kände att jag inte klarade mer, hade börjat må så illa att jag behövde kräkas. Då fick jag komma in i går förmiddag och läkaren tyckte se ngt litet svagt som fladdrade, så därför sa hon att hon kunde inte ge mig cytotec än. Ska tillbaka dit på fredag och nu lever jag genom de värsta dagarna, spyr och är trött. Den här storyn ger mig ändå hopp!
  • Anonym (Kanske ofostrig)

Jag kan inte berätta än hur det gick, men har gjort två ultraljud nu där man inte kunnat se något foster. Första gången var ca i V5+4 och då syntes bara en tom hinnsäck och även en annan ?uppklarning? som var ojämn i formen. Sedan ett nytt vul i v6+3 då det endast syntes hinnsäck och gulkropp. Eventuellt skymtades en skugga som kunde vara ett embryo. Den andra ?uppklarningen? var kvar, men hade iinte växt. Den antogs eventuellt vara en blödning. 

på fredag i v7+5 ska jag få se en sista gång om där finns något eller ej. Så kan ge besked då hur det har utvecklats ...

• Enkeli
    Anonym (Kanske ofostrig) skrev 2021-03-10 19:42:23 följande:

Jag kan inte berätta än hur det gick, men har gjort två ultraljud nu där man inte kunnat se något foster. Första gången var ca i V5+4 och då syntes bara en tom hinnsäck och även en annan ?uppklarning? som var ojämn i formen. Sedan ett nytt vul i v6+3 då det endast syntes hinnsäck och gulkropp. Eventuellt skymtades en skugga som kunde vara ett embryo. Den andra ?uppklarningen? var kvar, men hade iinte växt. Den antogs eventuellt vara en blödning. 

på fredag i v7+5 ska jag få se en sista gång om där finns något eller ej. Så kan ge besked då hur det har utvecklats ...

Men ojj så spännande. Jag ska också på fredag.. då sittee vi samma sits, kan inte vi båda oavsett se till komma uppdatera här? Vet hur mycket dessa trådar kan hjälpa dolk i framtiden.. låter ändå bra att man kunnat se mer av din hela tiden, tolkar som det vuxit.. hur mår du? Psykiskt som fysiskt? Jag lever på lergigan, gör mig trött men så kan jag iaf snabbare sova till fredag
  • Anonym (Anmäl!!!)

TS!! Du måste absolut anmäla idioten till läkare som nästan orsakade skrapning av ett friskt embryo!!! Hen får ju inte gå lös och riskera att göra samma sak med andra, som kanske inte har lika stor tur som du. Vilken JÄVLA IDIOT säger jag bara!

Utöver detta vill jag så klart även säga GRATTIS!!! Vilken underbar solskenshistoria det blev till slut <3 :)

Enkeli skrev 2021-03-10 19:57:33 följande:
    Men ojj så spännande. Jag ska också på fredag.. då sittee vi samma sits, kan inte vi båda oavsett se till komma uppdatera här? Vet hur mycket dessa trådar kan hjälpa dolk i framtiden.. låter ändå bra att man kunnat se mer av din hela tiden, tolkar som det vuxit.. hur mår du? Psykiskt som fysiskt? Jag lever på lergigan, gör mig trött men så kan jag iaf snabbare sova till fredag
    Ska försöka komma ihåg att uppdatera ... Jag har de graviditetssymtom som jag brukar ha (detta är min åttonde graviditet) med extrem hunger kombinerat med illamående och så är jag sjukt trött hela tiden. Psykiskt är det tufft. Låter ju som att du iaf har tydliga symtom!
  • Enkeli
    Anonym (Kanske ofostrig) skrev 2021-03-11 19:31:28 följande:

Ska försöka komma ihåg att uppdatera ... Jag har de graviditetssymtom som jag brukar ha (detta är min åttonde graviditet) med extrem hunger kombinerat med illamående och så är jag sjukt trött hela tiden. Psykiskt är det tufft. Låter ju som att du iaf har tydliga symtom!

Ja det har jag men som man lärt sig- verkar inte spela så stor roll. Stort lycka till imorgon för oss båda

Nu har jag varit och gjort vul. Finns två hinnblåsor, en tom och en med ett foster i med hjärtslag. Fostret var helt rätt storlek för den vecka jag är i. Så det behöver inte synas någonting i v6+ för att det sen ändå ska visa sig vara precis som det ska.

Hoppas det har gått bra för dig idag, Enkeli!

• Enkeli
    Anonym (Kanske ofostrig) skrev 2021-03-12 15:02:33 följande:

Nu har jag varit och gjort vul. Finns två hinnblåsor, en tom och en med ett foster i med hjärtslag. Fostret var helt rätt storlek för den vecka jag är i. Så det behöver inte synas någonting i v6+ för att det sen ändå ska visa sig vara precis som det ska.

Hoppas det har gått bra för dig idag, Enkeli!

Åhh vad härligt att läsa!! stort grattis! För mig har det inte gått någon bra, det var tomt ännu.. så jag tagit cytotec och hoppas på att det börjar verka snart!
    Enkeli skrev 2021-03-12 16:00:41 följande:
    Åhh vad härligt att läsa!! stort grattis! För mig har det inte gått någon bra, det var tomt ännu.. så jag tagit cytotec och hoppas på att det börjar verka snart!
    Åh, vad tråkigt. Hoppas det snabbt är avklarat! 
  • Enkeli
    Anonym (Kanske ofostrig) skrev 2021-03-12 17:28:39 följande:

Åh, vad tråkigt. Hoppas det snabbt är avklarat! 

Tack snälla! Verkar rätt ok, hade ont kanske en timme men blödit ut klumpar nu.. verkar ok.

Kram
Svar på tråden Ofostrig graviditet! V 6+4. Någon chans ändå?