Anonym (Förvirrad) skrev 2021-02-23 16:53:20 följande:
En läkare ringde mig igår efter att kollat på mina prover . Hon sa att det inte var en frisk graviditet ( dom såg inget v 6+4) då jag har väldigt höga hormoner i blodet men att dom inte sett något i hinnsäcken.
Jag skulle packa en väska för antingen skulle hon skrapa mig eller ta bort ena äggleden.
Jag fick byta om till op kläder och så gick jag en infart i armen. Precis innan jag skulle rullas up till op så ville en annan läkare göra ett vul på mig. Med stora ögon kolla hon på mig och sa ? jag ser ett foster med ett hjärta tickande? du har en helt normal graviditet! V 7+0.
Jag blev då chockad och glad!
Hon tyckte läkaren på telefonen idag uttalat sig väldigt dumt och som drog förhastade slutsatser bara för att hon inte såg något i v 6+4 i fredags.
Dom var på väg att ta bort mitt lilla foster :/
Så här i efterhand förstår jag inte hur en läkare kan utesluta en graviditet innan 7+0.
Jag blödde inte ens eller hade ont. Har jätte höga hormoner . Och dom hitta inget i mina äggledare men ändå ville dom snabbt skrapa.
Hur som, vi är glada : )
Wow vilken story! Fick precis detta inskickat till mig av någon här på FL och blev så glad. Jag är precis mitt i h*lvetet.. var på tidigt ultraljud i vecka 6+0 i onsdags, de säg bara en tomm hinnsäck. I fredags ringde jag till min ivf klinik för kände att jag inte klarade mer, hade börjat må så illa att jag behövde kräkas. Då fick jag komma in i går förmiddag och läkaren tyckte se ngt litet svagt som fladdrade, så därför sa hon att hon kunde inte ge mig cytotec än. Ska tillbaka dit på fredag och nu lever jag genom de värsta dagarna, spyr och är trött. Den här storyn ger mig ändå hopp!