Inte gravid på 2 år - behöver råd och stöd!
Hej,
Jag med sambo har inte plussat än på 22(!) försök i rätt tid vid Äl. Har alltid haft mens som en klocka och får utslag på Äl-sticka varje gång. Har 11dagar lutealfas och ibland spotting mellan mens. Fyller 35 i år. Vi gjorde fertilitetsutredning i höstas som inte gav utslag på något annat än att visa att jag har något låg äggreserv, men det i sig ska ju inte säga något om äggkvaliteten. Ett års kö till ivf. Jag har alltid tyckt att jag är ganska ?torr?, ser tex bara älsekret om jag känner efter mot cervix och har aldrig flygningar.
Jag tar vitamin apoteket kvinna men det är nog det enda jag gör. Är inte fysiskt aktiv mer än promenader, dricker två koppar kaffe om dagen och har inte slutat med vanan att röka en cigg ca varannan dag (aldrig varit helrökare). Tar någon öl eller delar en flaska bubbel på helgen. Min sambo snusar, dricker snäppet mer än jag och promenerar också bara. Ingen av oss är överviktig. Jag tycker att jag lätt blur förkyld, känner liksom när virus är på besök. Alltid varit skämtet i familjen att jag har sämst immunförsvar.
Det är väl background! Vill som bara ha input i det här svåra läget. Kunskap och erfarenheter <3
Jag har hittills tänkt att ?ja man kan ju få slå 30ggr för att få sista sexan i yatzy utan att det är något fel på tärningarna?, men känner en växande oro efter att idag ha fått mens i g e n.