• Anonym (Kina)

Funkar kinesiska kalendern för att bestämma kön på bebis? Har den funkat på er?

Hej

Det finns ju en kinesisk kalender som säger kunna pricka in när man ska ha sex för att få pojke eller flicka. Och man måste vara noga med dagar, inte bara kolla på bilden över året utan en månad kan ge flicka eller pojke från visst datum så det är dagkänsligt!

www.baby-chick.com/chinese-gender-calendar/

• Svar på tråden Funkar kinesiska kalendern för att bestämma kön på bebis? Har den funkat på er?
  • Anonym (Meh)

Ok, I'll bite.

Barn 1: Enligt kalendern: Flicka. Kom: Pojke
    Barn 2: Kalendern: Pojke Kom: Flicka
    Barn 3: Kalendern: Pojke Kom:Flicka
    Barn 4: Kalendern: Flicka Kom: Flicka.

1 rätt av 4. Inte världens bästa odds.

• Anonym (Kina)

Jahapp.... Där rök den teorin då...

• Limeblad
    Anonym (Kina) skrev 2021-02-22 22:38:51 följande:

Men det måste du ju förstått sen innan. Är ju lite som att tro på horoskop.
  • fornminne

Hur kan man tro på sånt här? Det säger sig självt att felmarginalerna är alldeles för stora.

• Anonym (Demens)

"Har den funkat på er"?
    Man ombeds komma ihåg vad som hände nio månader innan den egna födseln? Ingen aning om ifall det funkade på mig, faktiskt. Jag vet ju vad jag blev iaf.

• Sven19
    fornminne skrev 2021-02-22 23:05:37 följande:

Hur kan man tro på sånt här? Det säger sig självt att felmarginalerna är alldeles för stora.

Ja hur skulle kopplingen se ut mellan en kalender och barnets kön??

Tror ni att detta är på riktigt? Tror ni på tomten också?
  • Mint

Den stämde för oss men det är ju 50% chans att gissa rätt så...

Förstår inte vad kvinnans födelsedag skulle ha med det hela att göra med tanke på att den X- eller Y-kromosom som avgör könet kommer från pappan. Sätter man sina förhoppningar till en sån här teori verkar man ha missat högstadiets biologilektioner.

Jag tror såklart inte pappans födelsedag spelar roll heller. Men det här är bara så dumt. Kvinnan bidrar med en X-kromosom oavsett vilken födelsedag hon har

• Anonym (.)
    Anonym (Kina) skrev 2021-02-22 22:08:03 följande:

Hej

Det finns ju en kinesisk kalender som säger kunna pricka in när man ska ha sex för att få pojke eller flicka. Och man måste vara noga med dagar, inte bara kolla på bilden över året utan en månad kan ge flicka eller pojke från visst datum så det är dagkänsligt!

www.baby-chick.com/chinese-gender-calendar/

Den funkar om man är riktigt noga. Se bara i Kina, där pojkar rankas högst. Där föds många fler pojkar än flickor, och det beror ju på att de kan styra det med hjälp av kalender.
  • Limeblad
    Anonym (.) skrev 2021-02-23 08:49:46 följande:

Den funkar om man är riktigt noga. Se bara i Kina, där pojkar rankas högst. Där föds många fler pojkar än flickor, och det beror ju på att de kan styra det med hjälp av kalender.

Eller för att de helt enkelt gör abort baserat på kön. Det är ett problem i kina, Indien och delar av Sydostasien.

Hur menar du att den funkar om man är riktigt noga när jag isåfall bär ett barn med fel kön? Jag testade alla befruktningsdagar som är möjliga och fick pojke på alla trots att jag bör en flicka.

Skulle ägget känna av vilken veckodag det är och avvisa alla spermier med fel kronosom?
  • Anonym (.)
    Limeblad skrev 2021-02-23 09:00:51 följande:
    Eller för att de helt enkelt gör abort baserat på kön. Det är ett problem i kina, Indien och delar av Sydostasien.

Hur menar du att den funkar om man är riktigt noga när jag isåfall bär ett barn med fel kön? Jag testade alla befruktningsdagar som är möjliga och fick pojke på alla trots att jag bör en flicka.

Skulle ägget känna av vilken veckodag det är och avvisa alla spermier med fel kronosom?
    Jag drev med TS, trodde det var uppenbart men men...
  • Anonym (sss)
    Anonym (Kina) skrev 2021-02-22 22:38:51 följande:

förlåt men trodde du verkligen på den? 
  • Limeblad
    Anonym (.) skrev 2021-02-23 10:01:27 följande:

Jag drev med TS, trodde det var uppenbart men men...

Sorry, inte lätt att uppfatta för ingenting förvånar mig här...
Svar på tråden Funkar kinesiska kalendern för att bestämma kön på bebis? Har den funkat på er?