Bim April 2021 - Första barnet
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Ja, det får vi vara glada för <3 men absolut, blandade känslor när det inte gått vägen. Hon sa att om vi vill gå vidare med ivf så kan dom skicka remiss, när det gått 1 år av försök, vilket det gjort om 1 månad. Så tänker att dom får göra det, så vi har alternativet iallafall. Så får man hoppas att det ändå går av sig självt tills det blir aktuellt.
Okey! Dom verkar dock inte utföra ivf, men tack ändå <3 fick tips av en vän om sophiahemmets fertiltetsklinik, så tänkte jag kollar med dom. Hon skulle få ivf där men blev gravid precis innan hon skulle påbörja sin behandling ^^
Men åh jag har visst ingen koll, trodde dom gjorde ivf men uppenbarligen inte :/ Nåja! Har också hört massa bra om Sophiahemmet, låter som en bra idé att ställa sig i kö om det skulle behövas :) Vet du vad kötiden är där?
Åååhhhh så lycklig just nu!!
Stort grattis!!
Ingen fara <3 Aa känns bra att göra det, så har man som plan att försöka en stund till men går det inte så får vi hjälp helt enkelt. Det finns tider innan sommaren, men i.o.m att vi har 1 månad kvar till att remiss skickas, och det tar ca 6 veckor innan den blir godkänd, så kommer det bli tidigast i augusti pga semestertider.
Ja precis, tror också det kommer ta bort massa stress. Ah okey, ja det kan ju kännas skönt att komma igång med det då så du kan slappna av lite mer <3
Allt är bra med oss båda, så utredningen har gått bra på så sätt. Jag har varit där 2 gånger tidigare. Först gjorde jag ultraljud, andra gången spolning, och nu tredje gången spermaprov, ultraljud igen för mig, och blodprov för att kolla sköldkörteln, vilket också såg bra ut.
Vi tog upp det här med stressen men hon avfärdade det lite grann. Men sen när hon ringde upp så sa hon att hon pratat med en av sina kollegor som jobbat väldigt länge med detta och hon hade sagt att stress kan påverka så där får man försöka göra sitt bästa att stressa mindre. Sen sa hon också att jag skulle sluta tempa och ta ÄL-prov, och trodde det skulle göra mycket för mig med stressen. Äl-prov ska man bara ta i början sa hon, för att se att ÄL sker (i kombo med temp), men sen ska man sluta.
Grattis!
Hej Lena!
Har suttit och letat upp ditt inlägg nu bara för att jag så gärna ville få dela med mig av resultatet. Hoppas så, så mycket på att det skulle bli för mig som det blev för dig Att jag skulle bli gravid efter att polypen på livmodertappen tagit bort.
Och titta här :) 10:e försöket och första försöket efter att man tog bort polypen <3 Jag är övertygad om att polypen suttit i vägen hela tiden och dessutom orsakat mellanblödningarna mina. Är världens lyckligaste :)
Tack igen för att du tog dig tid att skriva till mig tidigare, fick upp hoppet igen <3
Hej Lena!
Har suttit och letat upp ditt inlägg nu bara för att jag så gärna ville få dela med mig av resultatet. Hoppas så, så mycket på att det skulle bli för mig som det blev för dig Att jag skulle bli gravid efter att polypen på livmodertappen tagit bort.
Och titta här :) 10:e försöket och första försöket efter att man tog bort polypen <3 Jag är övertygad om att polypen suttit i vägen hela tiden och dessutom orsakat mellanblödningarna mina. Är världens lyckligaste :)
Tack igen för att du tog dig tid att skriva till mig tidigare, fick upp hoppet igen <3
Hej Lena!
Hej Lena!
Hej Lena!