• Anonym (Orolig)

Problem med gammal piercad bröstvårta

Hej.

Jag har ett problem som stör mig, gör ont och som jag inte kan släppa.

Jag är 38 år och har 2 barn. Yngsta är 9 år.

Ska försöka fatta mig kort.

Har haft en piercing i bröstvårtan som jag tog ur för 10 år sedan.

Hålet har aldrig vuxit igen. Det har bildats talg där i som jag tryckt ut då och då. Detta är vänster bröst.

Märkte för ca 2 månader sen att vätskan som kom ut var åt det gröna hållet och mer rinnigt än det brukar så jag klämde på andra bröstet där jag märkte att det kom vätska. Mjölk och något brunaktigt från en mjölkgång.

Fick en tid till bröstcentrum. Under min väntan dit så fick jag ont i vänster bröstvårta. Klämde och det kom grönt, gult sen blodblandad vätska.

Smärtan håller i sig i några dagar, försvinner och sen blir det samma igen.

På bröstcentrum kunde dom inte se något konstigt utan jag skickades hem med orden ?du är frisk?

Kändes bra så klart men vad är detta som händer i mitt bröst? Bröstvårta rättare sagt.

Någon som vart med om detta? Som kanske oxå vart piercad?

Ska tillägga att detta rinner inte ut av sig själv utan kommer vid tryck.

Men när jag får så ont så måste jag klämma ut det. Som med en finne typ.

Kunde inte hålla mig kortare än så här tyvärr.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Problem med gammal piercad bröstvårta
  • Anonym (Sparv)

Det låter som en infektion, men det borde dom ju ha sett!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Sparv) skrev 2021-02-25 18:14:01 följande:

Det låter som en infektion, men det borde dom ju ha sett!

Dom sa att dom inte kunde se någon infektion heller.

Men jag hade inte ont när jag var där.
  • Anonym (Orolig)

Inte någon som känner igen detta? :(

• Anonym (T)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-02-27 08:53:01 följande:

Inte någon som känner igen detta? :(

Jag har med fått så. Men det 1 år efter min andra föddes (amma bara 1 vecka). Det var mjölk, gult och lite grönt var och blod. Fick även som en knöl i bröstvårtan som en liten mjölkstockning.

Jag som inte är så noga tog en sterilnål och punktera skiten, klämde ut allt och rengjorde med klorhexidin några dagar sen blev det bättre. Tycker dock det är konstigt de sa att det inte var något. För du verkar ju fått en infekterad böld i gamla piercingen.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (T) skrev 2021-02-27 09:06:48 följande:

Jag har med fått så. Men det 1 år efter min andra föddes (amma bara 1 vecka). Det var mjölk, gult och lite grönt var och blod. Fick även som en knöl i bröstvårtan som en liten mjölkstockning.

Jag som inte är så noga tog en sterilnål och punktera skiten, klämde ut allt och rengjorde med klorhexidin några dagar sen blev det bättre. Tycker dock det är konstigt de sa att det inte var något. För du verkar ju fått en infekterad böld i gamla piercingen.

Hej.

Tack för svar!

Jag tycker oxå att dom borde sett detta.

Jag lägger om bröstvårtan varje morgon ock kväll med koksalt men det verkar inte hjälpa :(

Jag kan inte känna att jag har en knöl i bröstvårtan.

Utan den känns och ser ut som vanligt.

Nu ikväll började det göra ont igen och ut kom den lite gult, gräddfärgad och nu blod i det gula så det är åt det oranga hållet.

Inte så att det rinner men när jag trycker! Blir galen!! :(
  • Hanna1518

Jag har samma problem... gjorde min piercing när jag var 15 kanske... tog ut den efter någon vecka då jag hade rätt ont, misstänker den vsr lite fel gjord. ( fyllegrej)
    Hsr haft samma problem dy beskriver sedan dess med talg ja mpste trycka ut o de går i vågor med smärtan av det.
    Hsr varit på undersökning o fått samma svar som du fick. Inget fel allt ser normalt o bra ut.
    Ja tänkte dom är idioter  som inte ser att där ständigt är en tjock "pinne " som går att trycka ut ur den.
    Vad skönt det var att läsa någon har samma. Kan spontant då antar att vi blivit piercade, kanske träffat en millimeter fel och detta är resultatet..

Svar på tråden Problem med gammal piercad bröstvårta