• VilsenSsk

    Åka bort

    Hej!

    Jag har världens dilemma, har fått möjligheten att åka jorden runt om 2-3år. Tanken är då att vara borta i ungefär 5 månader.

    MEN! Vi är ju ägare till två underbara katter, de kan bo hemma hos min mor som bor ute på landet, jag tror det skulle ha det enormt bra där under tiden.

    Men kommer katterna komma ihåg oss? Det känns som mina bebisar och jag vill inte förstöra vår relation. Hade blivit väldigt ledsen och kanske ångrat hela resan om jag kommer hem och de inte ens vet vem jag är?

    Har någon erfarenhet av att behöva lämna bort katten i ett par månader för att sedan återförenas?

  • Svar på tråden Åka bort
  • Anonym (Mjau)

    Min katt blev kvar hemma med mamma när jag behöver flytta långt för att studera. Det var ibland väldigt glest mellan gångerna jag träffade henne men hon kommer definitivt ihåg mig. Jag är fortfarande hennes favoritmänniska, utan tvekan, trots att hon fick fortsätta att bo där sen (men nu kan jag hälsa på ofta igen).

  • Dexter dot com

    När jag separerade för många år sedan och flyttade till lägenhet omplacerade jag min utekatt till ett par på landet där han hade möjligheten att fortfarande få gå ut. Jag hälsade på några gånger per år och upplevde att han absolut kom ihåg mig även om det gått månader mellan besöken.

  • Stårschan2

    Vi tog över en katt som var 3 år gammal från en ägare som på grund av dåvarande familjeomständigheter inte kunde ha den kvar. När vi åker bort på sommarsemester brukar katten få vara på semester hemma hos sin gamla matte i några veckor, och det är jättetydligt att katten känner igen sig och stortrivs både hemma hos gamla matte och hemma hos oss. Win win!


    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
Svar på tråden Åka bort