• nightingale81

    Regnbågens färger på kläder

    Om ni ser en person med Regnbågens färger (Inte under Pride veckan), vad tycker ni det symboliserar om personen då?

  • Svar på tråden Regnbågens färger på kläder
  • Anonym (...)

    Tänker väl att personen gillar färger. Har själv köpt villervalla eller molos ytterkläder till mina barn som varit regnbågsfärgade. Man behöver inte ha en särskild läggning för det.

  • Anonym (Muppz)

    Tänker att det är en indoktrinerad vänstermupp som tycker sig vara en god människa.

  • Anonym (Regnbågen)

    En kristen som tänker på Guds förbund med Noa efter syndafloden.

    Alternativt någon som är konstnärlig och lite alternativ åt det hippieaktiga hållet.

    Sedan finns det också ett visst regnbågsmönster som bara den får ha på sin tröja som är världsmästare i en cykelsport.

  • Anonvm
    Anonym (33) skrev 2021-02-28 09:51:22 följande:
    Jag vet vet vem du är. 100% chans att du har varselkläder även på fritiden.
    Du menar en helt vanlig hårt arbetande undre medelklass "Svensson"?

    Akta dig så det inte flyger in något i näsborrarna på dig när du går där med näsan i vädret o ser ner på folk, jävla pajas!
  • Anonym (Muppz)
    Anonym (33) skrev 2021-02-28 09:51:22 följande:

    Jag vet vet vem du är. 100% chans att du har varselkläder även på fritiden.


    Jo, köper varselkläder på Ullared. Spyr varje gång jag ser godhetsknarknarna i regnbågsfärger.

    Enda syftet är att visa sin fina värdegrund.
  • nightingale81

    Tack för svar. Jag ville bara veta om det fanns någon ideologi bakom när en vuxen människa klär sig med dessa färger. 
    Det första jag kom att tänka på var HBTQ rörelsen, men det behöver ju inte vara så.  Jag tror det kan finnas så mkt annat bakom som symboliserar något. 

  • Anonym (Signatur)

    Mina barn vill ha allt i regnbågsfärger. Så jag tänker inget speciellt.

    Men jag tänker heller inte på kvinnor när jag ser någon i rosa (skulle kunna förknippas med rosa-bandet) eller män när jag ser blått (som blå-bandet) eller att jag tror en person i brunt har tarmcancer (bruna-bandet). Jag tar inte heller för givet att någon i bomberjacka har främlingsfientliga åsikter eller att någon i batikklänning är hippie.

    Det är bara färger och mönster. Sen att någon väljer att använda färger och symboler till något speciellt syfte är helt normalt (men alla människor associera inte allt med exakt samma saker).

    Någon med regnbåge på klädena kan lika gärna jobba för ett visst målarfärgsmärke.

    Så jag tänker uppenbarligen en massa saker och ingenting oavsett vad personen har på sig.

  • Anonym (33)
    Anonvm skrev 2021-02-28 10:50:49 följande:
    Du menar en helt vanlig hårt arbetande undre medelklass "Svensson"?

    Akta dig så det inte flyger in något i näsborrarna på dig när du går där med näsan i vädret o ser ner på folk, jävla pajas!
    Varför så arg? Andas och lämna tangentbordet en stund så blir det nog bättre.
  • Anonym (Fult)

    Det första jag tänker är "fan vad fult". Tycker verkligen inte regnbågsfärger är snyggt på något annat än en riktig regnbåge.

Svar på tråden Regnbågens färger på kläder