• Jessie73

Det finns inte mat så det räcker!

Min son på 17 år kan inte äta sig mätt när han är hos mitt ex. Han är en hälsosam ung kille & har inga ätstörningar. Hur tar jag upp det med hans pappa?

• Svar på tråden Det finns inte mat så det räcker!
  • est alors
    Anonym (Ghost) skrev 2021-03-04 16:03:01 följande:
    Men du kan ju börja med att skriva begripligt om du ska lägga dig i för det du skriver har inte ett dugg att göra med det jag skrev.
    Herregud, god bless u.
  • est alors
    Anonym (Ghost) skrev 2021-03-04 16:03:01 följande:
    Men du kan ju börja med att skriva begripligt om du ska lägga dig i för det du skriver har inte ett dugg att göra med det jag skrev.
    Det handlar om en ungdom som inte får tillräckligt att äta, inte din personliga behov, är det tydlig nog ?
  • Anonym (Ghost)
    est alors skrev 2021-03-04 16:04:37 följande:
    Herregud, god bless u.
    Nej tack, helst inte.
  • Anonym (Ghost)
    est alors skrev 2021-03-04 16:06:02 följande:
    Det handlar om en ungdom som inte får tillräckligt att äta, inte din personliga behov, är det tydlig nog ?
    Nej det är inte ett dugg tydligt för jag har lunch varje dag så det är knappast mina behov jag pratar om. Fattar du ens vad du kommenterar på...?
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (lägg av) skrev 2021-03-04 15:46:48 följande:

Nu ska du inte fabulera, i det sista inlägget skrevs det att hon skulle kontakta skolan och höra hur det var efter det har inte trådstartaren skrivit något.

Sen vet du exakt lika lite som alla andra gällande vilken kommun det gäller så du sitter ju och spekulerar exakt lika mycket som andra, dvs du har alltså ingen aning hur det ligger till, att du försöker skrika högst ändrar inte på det

Vill du kompensera för eventuella brister du har i ditt privatliv så får du göra det på annat sätt än att spy galla på nätforum anonymt, bete dig som folk för annars är det nog fler än jag som undrar vad det är du försöker kompensera med ditt otrevliga sätt

I # 132 skriver ts att hon fått uppgiften om att en vuxen måste hämta maten ifrån skolans hemsida. Vidare skriver hon att hon ska kontakta rektorn, förklara situationen och kanske finna en lösning.

Så jag kan inte se att ts har skrivit nåt om det du påstår, hon har hela tiden sagt att I deras kommun måste en vuxen hämta maten.
  • Anonym (lägg av)
    est alors skrev 2021-03-04 15:49:51 följande:
    Så"hon", antar att det är mamman, ska lösa detta och "hon"förtjänar allt spe som kan ges fastän någon annan vuxen har ansvaret. Är det korrekt ?
    Ska vi hålla oss till fakta så är det ju i det här fallet skolan som har ansvaret vilket dom också uppfyller, att sen ingen av de inblandade vill hämta det är en annan sak.

Det är inte meningen att TS eller hennes ex ska ta ledigt från jobbet för att hämta matlådor när sonen är 17 och kan göra det själv Det är heller inte meningen att ts ex eller ts ska stå för extrakostnader för mat när det finns mat

• Anonym (lägg av)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-03-04 16:21:35 följande:
    I # 132 skriver ts att hon fått uppgiften om att en vuxen måste hämta maten ifrån skolans hemsida. Vidare skriver hon att hon ska kontakta rektorn, förklara situationen och kanske finna en lösning.

Så jag kan inte se att ts har skrivit nåt om det du påstår, hon har hela tiden sagt att I deras kommun måste en vuxen hämta maten.
    Men nu verkar det inte som om ts uppgifter stämmer dvs eleverna själva hämtar maten, efter att ts skulle kolla den uppgiften så slutade hon tydligen att skriva i tråden
    Som många redan skrivit, fakta är att det finns mat att hämta, med tanke på det ska naturligtvis ingen av föräldrarna oavsett var sonen är köpa hem extra lunch.

jag utgår från att sonen klarar av att gå i skolan i normala fall och därför är kapabel att hämta maten själv nu också
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (lägg av) skrev 2021-03-04 16:25:41 följande:

Men nu verkar det inte som om ts uppgifter stämmer dvs eleverna själva hämtar maten, efter att ts skulle kolla den uppgiften så slutade hon tydligen att skriva i tråden

Som många redan skrivit, fakta är att det finns mat att hämta, med tanke på det ska naturligtvis ingen av föräldrarna oavsett var sonen är köpa hem extra lunch.

jag utgår från att sonen klarar av att gå i skolan i normala fall och därför är kapabel att hämta maten själv nu också

Jag fattar det som att det är olika i olika kommuner helt enkelt. Hur vet du att ts uppgifter inte stämmer? Eftersom hon inte har ändrat den uppgiften får man ju anta att den gamla uppgiften är det som är korrekt, inte schysst mot ts faktiskt att på eget bevåg ändra hennes uppgifter och gissa en massa.
  • est alors
    Anonym (Ghost) skrev 2021-03-04 16:09:21 följande:
    Nej det är inte ett dugg tydligt för jag har lunch varje dag så det är knappast mina behov jag pratar om. Fattar du ens vad du kommenterar på...?
    jaha, det handlar om dig, visste jag redan.
  • est alors
    Anonym (Ghost) skrev 2021-03-04 17:55:19 följande:
    Och jag kommer fortsätta anmäla alla dina otrevliga inlägg :)
    Ja men anmäl på, då får du säker rätt.
  • Anonym (J)

Men va, han äter väl tills han blir mätt och tar maten slut får pappan handla. Annars får inte han heller någon mat.

Sonen kan väl flytta hem till dig på heltid och sen kan snålröven till pappa betala underhåll.

• est alors
    Anonym (J) skrev 2021-03-04 18:08:19 följande:

Men va, han äter väl tills han blir mätt och tar maten slut får pappan handla. Annars får inte han heller någon mat.

Sonen kan väl flytta hem till dig på heltid och sen kan snålröven till pappa betala underhåll.

Fantastiskt poetisk beskrivning av själva kärnan av föräldraskap.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Jessica) skrev 2021-03-04 13:54:48 följande:

Så nu ska tråddeltagarna spekulera i om det är förbjudet att äta av brödet också ...Och den här är ännu bättre.

Nu spekulerar tråddeltagarna i hur TS använder språket och ord och vad som avses med ordet "bröd".

Tvärsäkert deklareras att "hårt bröd kallas knäckebröd" och ingenting annat.

Punkt slut! Så det så!

Familjeliv i sitt esse.

Ljug inte är du snäll. Du vet mycket väl att jag inte spekulerar i hur TS använder sina ord. Ts har varit glasklar. Det är DITT manipulativa vridande av ord som jag ifrågasätter. Ts skrev att det fanns KNÄCKEBRÖD för sonen att komplettera måltider med. Detta ändrade du till att det handlade om BRÖD och ifrågasatte varför sonen inte kunde äta sagda BRÖD till lunch. Inte många rätt där eftersom det var KNÄCKEBRÖD det handlade om i ts inlägg. Lite skillnad i mättnad om man äter knäckebröd eller bröd till lunch för en sjuttonåring, tycker du inte?
  • Anonym (Ghost)
    est alors skrev 2021-03-04 18:05:34 följande:
    jaha, det handlar om dig, visste jag redan.
    Nej det handlar just INTE om mig, du fattar verkligen ingenting. Varken vad jag skriver eller vad du själv svarar på.
Svar på tråden Det finns inte mat så det räcker!