Fluzzi skrev 2021-03-02 11:38:26 följande:
Hej!
Finns det någon som gjort/gör privat IVF-behandling i Göteborg? Vilken klinik? Skulle ni vilja dela med er om hur det har varit? Alltifrån paketpriser, väntetid till bemötande! Blir lite vilsen kring hur jag ska tänka då mina landstingsfinansierade försök är slut.
Hej!
Jag har gjorde min första på Nordic IVF och där lyckades vi få 2 befruktade ägg av 11 (gjorde inte icsi).
Fick en 2-dagars återförd och en blasto i frysen, som kostade 5000kr för 5år om jag minns rätt. Men den första lyckades inte och jag fick blasto insatt som misslyckades.
Allt gick fort och det var ingen specifik väntetid mer än att tajma in mensen. Sen var det sommaruppehåll så jag fick vänta på att få blaston återförd till efter sommaren.
De hade trevligt bemötande och det kändes bra. Det positiva är att du kan mer nu än du kunde vid ditt första ivf försök. Så då kan du också ställa krav och tala om vad som funkat/inte funkat. Det blir mindre experimenterande med doser osv när man ändå betalar så mycket för det.
Jag jämförde priser online och landade på Nordic. Jag har även en vän som gjort sina behandlingar på Carlanderska och varit nöjd.
Lycka till!