• mandelskrutten

Word program till dator?!

Behöver använda Word till min dator.

Finns det någon gratis version att ladda ner?

• Svar på tråden Word program till dator?!
  • mandelskrutten
    Sk007 skrev 2021-03-02 13:15:05 följande:

Openoffice använder jag.

Är det bara att ladda ner eller hur går jag tillväga?
  • Sk007
    mandelskrutten skrev 2021-03-02 13:16:20 följande:

Är det bara att ladda ner eller hur går jag tillväga?

Ja. openoffie.org är adressen.
  • Aniiee

OpenOffice (som inte alls är nedlagt, de gav ut senaste versionen för 3 dagar sedan), LibreOffice eller Google Docs funkar hur bra som helst.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Pilsner
    Aniiee skrev 2021-03-02 13:50:49 följande:

OpenOffice (som inte alls är nedlagt, de gav ut senaste versionen för 3 dagar sedan), LibreOffice eller Google Docs funkar hur bra som helst.

Ska man vara petnoga så är Open Office nedlagt, men finns som olika reinkarnationer, däribland LibreOffice och Apache Open Office.

Apache Open Office benämns ofta just Open Office, och hittas på www.openoffice.org/

Beskrivs kort på en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice
  • Aniiee
    Pilsner skrev 2021-03-02 14:36:11 följande:
    Ska man vara petnoga så är Open Office nedlagt, men finns som olika reinkarnationer, däribland LibreOffice och Apache Open Office.

Apache Open Office benämns ofta just Open Office, och hittas på www.openoffice.org/

Beskrivs kort på en.wikipedia.org/wiki/OpenOffice
    Yeah, you're right. Men, men, det är några gratisprogram TS kan kolla in i alla fall, och det är nog huvudsaken.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • mandelskrutten
    Aniiee skrev 2021-03-02 13:50:49 följande:

Går gratis Worddokumenten att göra om till pdf fler och skicka till andra och då går att öppna och läsa?

Inga problem?
Svar på tråden Word program till dator?!