• Sol1

    Två ägglossningar, mens och gravid?

    En kanske konstig fråga, men är det någon som varit med om att ha två ägglossningar och blivit befruktad med det ena ägget och sedan fått mens för att få ut det obefrukade?

    Jag testade nämligen positivt dagen då jag skulle ha mens men två dagar efter har jag nu fått blödningar som mens. Men känner mig fortfarande gravid?

  • Svar på tråden Två ägglossningar, mens och gravid?
  • Lilant

    Inte så det funkar riktigt med hade två ägglossningar å de ena ägget blev ett barn dock va dom med 1 veckas mellanrum

  • Sol1

    Jag förstår inte riktigt vad du menar? Förklara gärna, jag frågar för att jag inte vet. Men tänkte bara att om man haft ägglossning med en dag mellan, och ett av äggen är befruktat vill inte kroppen då stöta ut det andra om det inte är befruktat?

  • Lilant
    Sol1 skrev 2021-03-03 14:39:15 följande:

    Jag förstår inte riktigt vad du menar? Förklara gärna, jag frågar för att jag inte vet. Men tänkte bara att om man haft ägglossning med en dag mellan, och ett av äggen är befruktat vill inte kroppen då stöta ut det andra om det inte är befruktat?


    Ägget brukar inte komma med blödningen eller jo det gör den men blödningen släpps ju bara ut om det inte finns ett ägg som fästs, så har ett ägg fästs så kommer inte väggarna att släppa dock så kan ju båda äggen blivit befruktade och det enna blir missfall då kan en blödning uppkomma :) annars så kommer ju ägget ut med flytningar :)
  • Lilant

    Det är dock väääldigt ovanligt att en kvinna släpper 2 ägg på en gång det händer kanske 1 gång på en normal kvinnas liv eller nått sånt, men man kan ju ha anlag för tvillingar å då är det ju vanligare att två ägg släpper, och skulle två ägg släppas så blir ofta båda befruktade så vi pratar om minimala chanser här att det du beskriver skulle ha hänt tyvärr :)

  • Jag är bara jag

    Man får inte mens om man blivit gravid. Har man släppt två ägg och bara det ena blivit befruktat tillbakabildas det andra ägget och försvinner. Jag kan jämföra med mig som gjort ED med 2 blastocyster. När jag blev gravid med första barnet hade jag satt in två, men fick ett barn. Och då var det andra ju ändå ett embryo, men det försvann bara.

  • Limeblad

    Hur mycket blöder du? Lite kan man ju blöda trots graviditet. Vet inte hur mycket. Jag blödde som mens en dag och blödde mindre mängd under ytterligare 2-3 dagar.

  • Sol1

    Varför jag misstänker det är för att jag ganska ofta tror mig ha flera ägglossningar, jag brukar använda progesteron kräm för att kunna ägglossa pga att jag har pcos.

    Mina ägglossningar har jag haft svårt att ha koll på, men denna månad fick jag slid sekret och värk två gånger med en dag mellan. Men så klart kanske det inte stämmer, eller så hoppas jag bara på att jag är gravid fortfarande trots allt blödande sedan i måndags eftermiddag.

  • Sol1

    @limeblad jag har blödigt ganska mycket eller som en vanlig mens men inrökande slemmigare och idag vattnig och sedan i måndags

Svar på tråden Två ägglossningar, mens och gravid?