• Svar på tråden Hade ni valt iPhone 11 eller iPhone 12 mini?
  • Tage Tyrann
    Mint skrev 2021-03-09 16:53:21 följande:

    Varför svarar folk inte på trådens fråga? Tror ni ts är intresserade av att ni köper android eller har en surfplatta som kostar 1500 kr?

    Jag hade valt 12 Mini, eftersom jag gillar storleken.

    Har en XR nu och tycker den är onödigt stor egentligen.


    Om folk är för korkade för att förstå sitt eget bästa så är det väl bra att dom får den hjälp dom behöver?

    Ts hade lika gärna kunnat starta tråden "ska jag stoppa huvudet i avfallskvarnen eller vedflisen?".

    När man väljer mellan pest och kolera och inte ens förstår det själv är det bra om nån med lite mer intelligens förklarar varför frågeställningen är helt galen.
  • Gameofthrones
    Mint skrev 2021-03-09 16:53:21 följande:

    Varför svarar folk inte på trådens fråga? Tror ni ts är intresserade av att ni köper android eller har en surfplatta som kostar 1500 kr?

    Jag hade valt 12 Mini, eftersom jag gillar storleken.

    Har en XR nu och tycker den är onödigt stor egentligen.


    För Koppla c hjärnampå andra frågor som är rätt löjliga och komna ifrån Coronatrådar, har inget sexliv med min partner, bla, bla..

    Kul bara för en stund.
  • nyfiknatjejen
    Mint skrev 2021-03-09 16:53:21 följande:

    Varför svarar folk inte på trådens fråga? Tror ni ts är intresserade av att ni köper android eller har en surfplatta som kostar 1500 kr?

    Jag hade valt 12 Mini, eftersom jag gillar storleken.

    Har en XR nu och tycker den är onödigt stor egentligen.


    Tack för ditt svar! Är inne på 12 mini av samma anledning, lagom storlek.

    För er andra intresserade så betalar jag inte för telefonen om de hjälper er sova om nätterna
  • nyfiknatjejen
    Pirum skrev 2021-03-09 18:45:50 följande:

    Jag valde en minitolva. Lagom storlek, bättre pris av 12:orna. Jag tänker också att ju senare modell man köper, desto längre kan man ha den innan man måste byta. Hade en iPhone 6 förut så jag är verkligen inte en sån som byter mobil hela tiden.


    Tack för ditt svar! Tror med storleken är mer lagom!

    Ja, den har ju ett stöd för 5g som 11an saknar!
  • LadyJane
    nyfiknatjejen skrev 2021-03-10 07:47:41 följande:
    För er andra intresserade så betalar jag inte för telefonen om de hjälper er sova om nätterna smile1.gif
    För de allra flesta handlar det om överkonsumtion och vad den gör med miljön.

    Alltså, vad du gör med din egen plånbok är jäkligt ointressant. Desto viktigare att inse att man inte kan skaffa nya mobiler varje år som andra betalar.
    Visst kanske någon annan betalar för din mobil men mest av allt betalar de arbetare som sätter ihop mobilen till slavlöner eller bryter metallerna i gruvorna.

    Tänk på det du...
  • Anonym (Zita)
    LadyJane skrev 2021-03-10 08:05:11 följande:

    För de allra flesta handlar det om överkonsumtion och vad den gör med miljön.

    Alltså, vad du gör med din egen plånbok är jäkligt ointressant. Desto viktigare att inse att man inte kan skaffa nya mobiler varje år som andra betalar.

    Visst kanske någon annan betalar för din mobil men mest av allt betalar de arbetare som sätter ihop mobilen till slavlöner eller bryter metallerna i gruvorna.

    Tänk på det du...


    Men lägg av!du sitter ju själv med en dator eller mobil just nu!och du har ingen aning om hur ofta Ts byter telefon.
  • Tage Tyrann
    nyfiknatjejen skrev 2021-03-10 07:47:41 följande:
    Tack för ditt svar! Är inne på 12 mini av samma anledning, lagom storlek.

    För er andra intresserade så betalar jag inte för telefonen om de hjälper er sova om nätterna
    Nej, det är fortfarande förkastligt. Ditt agerande bidrar till fördummningen av människosläktet. Att köpa överprissatt ren dynga bara för att det är en statussymbol är nått som vi måste komma bort ifrån. Förutom att människans IQ går ner i en rasande takt så förstör denna typ av överkonsumtion klimatet och vår planet.
  • Anonym (Zita)
    Tage Tyrann skrev 2021-03-10 10:33:14 följande:

    Nej, det är fortfarande förkastligt. Ditt agerande bidrar till fördummningen av människosläktet. Att köpa överprissatt ren dynga bara för att det är en statussymbol är nått som vi måste komma bort ifrån. Förutom att människans IQ går ner i en rasande takt så förstör denna typ av överkonsumtion klimatet och vår planet.


    Problemet är ju knappast den lilla människans konsumtion, hoppa på alla rika knösar som sitter med miljarder på banken istället!

    Du har ingen aning om vad ts brukar handla eller hur hon lever, kanske lever mycket mer klimatsmart än dig i övriga frågor!

    Du sitter dessutom själv med en telefon eller en dator just nu, så hej sten i glashuset! Även om du skulle hävda att den är gammal eller billig så är den ett lika stor del av problemet isåfall. För den är också tillverkad med oschyssta villkor och miljöförstöring.
  • LadyJane
    Anonym (Zita) skrev 2021-03-10 09:14:32 följande:
    Men lägg av!du sitter ju själv med en dator eller mobil just nu!och du har ingen aning om hur ofta Ts byter telefon.
    Har du alltid otur när du tänker?
  • Anghammarad

    Jag visste innan jag öppnade denna tråd vad jag skulle finna i den. Det är fascinerande att läsa hur lättprovocerad en del människor är. Att faktiskt bli upprörd över att någon föredrar att använda en telefon från Apple. 

    Till ts. 12 Mini är ju både nyare och snabbare och på alla sätt bättre telefon. Även om skärmen är fysiskt mindre så är upplösningen högre. Jag skulle absolut välja en 12 Mini om valet stod mellan de två.

  • LadyJane
    Anghammarad skrev 2021-03-10 11:29:06 följande:
    Jag visste innan jag öppnade denna tråd vad jag skulle finna i den. Det är fascinerande att läsa hur lättprovocerad en del människor är. Att faktiskt bli upprörd över att någon föredrar att använda en telefon från Apple. 

    Till ts. 12 Mini är ju både nyare och snabbare och på alla sätt bättre telefon. Även om skärmen är fysiskt mindre så är upplösningen högre. Jag skulle absolut välja en 12 Mini om valet stod mellan de två.
    Lika fascinerande att man hittar i samma tråd, människor som  nästan tvångsmässigt är dryga och mästrande som bara inte klarar av att andra ifrågasätter deras livsval utan de har svepande beskrivningar om andras upprördhet och ilska. I själva verket handlar det alltid om att de projicerar sina egna känslor.
  • Tage Tyrann
    Anonym (Zita) skrev 2021-03-10 10:43:04 följande:
    Problemet är ju knappast den lilla människans konsumtion, hoppa på alla rika knösar som sitter med miljarder på banken istället!

    Du har ingen aning om vad ts brukar handla eller hur hon lever, kanske lever mycket mer klimatsmart än dig i övriga frågor!

    Du sitter dessutom själv med en telefon eller en dator just nu, så hej sten i glashuset! Även om du skulle hävda att den är gammal eller billig så är den ett lika stor del av problemet isåfall. För den är också tillverkad med oschyssta villkor och miljöförstöring.
    Ingenting verkar fungera som det ska för dig. När du köper en överprissatt märkestelefon så är vinsten för "rika knösar med miljarder på banken" mycket större. Det är vinsten som drar upp priset.
Svar på tråden Hade ni valt iPhone 11 eller iPhone 12 mini?