• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Hur hittar man privat spermadonator?
  • minst

    Det som är läskigt med en privat donation är frågan om hur säker du är på att sperman du får kommer från den som överlämnar den till dig?

  • Glinda från Oz

    Varför behöver ni göra IVF om det är din man som är problemet? IVF betyder att man tar ut ett av dina ägg, befruktar det och sätter tillbaka det några dagar senare. Landstinget eller privat klinik kommer alltså bli inblandade. Jag har mycket svårt att tro att de accepterar en privat donator och även om de gör det lär det inte bli så mycket billigare och den privata donatorn kommer bli pappa till barnet inte din man.

    Kan ni göra en insemination är det inte särskilt dyrt om man åker till Danmark.

  • nicklar

    Hej.

    Trevligt med syskon, jag har två barn och förstår er i situationen att vilja ha fler barn och framför allt ett syskon till ert barn. Att försöka nå ut på egen hand är att göra precis det ni gjorde nyss. Forum, kontakter etc etc.

    Och så har vi med det där, att undvika psykon, lämplig kandidat och hur undviker man könssjukdomar. Jag tror att det här och var finns guldkorn som kan vara behjälplig med det som ni önskar för att få till ett syskon. Könssjukdomar är svårare att förhindra såklart. Men att man testar sig och har det dokumenterat innan man utför gymnastiska elastiska vuxna aktiviteter vad gäller botanisera. Skulle kunna vara ett alternativ såklart. Lär känna donatorn för att undvika psykon kan vara något även om "psykos-karaktären" ligger djupt inne i personligheten som inte är så lätt att gräva fram som guldkorn, om än någonsin.


    Stockholmare - Farsa - Varannan vecka (heltid)
  • Anonym (Hittadonator)

    Vilka hemsidor skulle ni tipsa för att hitta en donator? Betalade på donordating.se men sen fungerade det ändå inte, så tänkte försöka hitta annan sida.

  • Citronella
    Anonym (Hittadonator) skrev 2022-08-03 14:58:47 följande:

    Vilka hemsidor skulle ni tipsa för att hitta en donator? Betalade på donordating.se men sen fungerade det ändå inte, så tänkte försöka hitta annan sida.


    Tänk på att det är donatorn som blir juridisk pappa (om man gör det prIvat) 
  • Anonym (Tips från coachen)
    Anonym (Längtar) skrev 2021-03-09 21:19:40 följande:
    Jag vet att det finns privata kliniker, de kostar lika mycket och ligger lika långt bort. Vi har varit i kontakt med privatkliniken här och de skickar bara en till andra regioner.
    Ja, och om jag längtade så mycket efter ett barn skulle jag åka från Haparanda till Ystad om det innebar att jag kunde få hjälp med att bli gravid. Allt handlar om prioriteringar.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2022-09-10 10:18:53 följande:
    Ja, och om jag längtade så mycket efter ett barn skulle jag åka från Haparanda till Ystad om det innebar att jag kunde få hjälp med att bli gravid. Allt handlar om prioriteringar.
    Lyllos dig som är så rik att du kan göra sånt.....
  • Friger
    Anonym (Hittadonator) skrev 2022-08-03 14:58:47 följande:

    Vilka hemsidor skulle ni tipsa för att hitta en donator? Betalade på donordating.se men sen fungerade det ändå inte, så tänkte försöka hitta annan sida.


    Den har fungerat förut. Undvik stammisarna bara. Men det var många år sedan jag var inne där, medges. Den var usel då också, men den fungerade.
    minst skrev 2021-03-09 22:39:29 följande:

    Det som är läskigt med en privat donation är frågan om hur säker du är på att sperman du får kommer från den som överlämnar den till dig?


    Sperma är en färskvara. Låter omständligt att som donator försöka få tag på annan donator bara för att.. Ska det fungera så ska sperman in snabbt. Det ger inte så mycket utrymme för ytterligare en donator även om det är teoretiskt möjligt så klart.
    Citronella skrev 2022-09-10 10:15:56 följande:
    Tänk på att det är donatorn som blir juridisk pappa (om man gör det prIvat) 
    Sant, om inte barnet blir adopterat. Men i det här fallet verkar det handla om att köra en "rövare". Dvs låta maken bli pappa i egenskap av att han automatiskt blir det om man är gifta. Sanningen kan krypa fram om barnet börjar släktforska med dna. I annat fall fungerar det även gent emot barnet. Det moraliska lämnat därhän.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (f)
    Anonym (DB) skrev 2023-12-07 19:19:07 följande:

    Hej!

    Jag letar också en privat spermadonator.
    Kan tipsa om en Facebook grupp som heter 
    ?Spermadonation från seriösa & testade spermadonatorer i Sverige?.

    De verkar ha ett vettigt upplägg.
    Må så gott!


    Ja det tycker du som spammar reklam. Konstigt. Kan svära på att du är admin på den perversa gruppen.
  • Anonym (DB)

    Du är anonym du också? 
    Personen i fråga efterfrågade hur man får kontakt med en privat donator. 
    Ta du dina förutfattade meningar och gå ut på FB och kolla upp gruppen om du undrar något.

  • Anonym (f)
    Anonym (DB) skrev 2023-12-07 19:30:46 följande:

    Du är anonym du också? 
    Personen i fråga efterfrågade hur man får kontakt med en privat donator. 
    Ta du dina förutfattade meningar och gå ut på FB och kolla upp gruppen om du undrar något.


    Du har dragit upp trådar hela dagen där du rekommenderar denna grupp. Säger samma sak, gruppen är inriktad på att få ligga där den kvinnliga admin inte lär vara kvinna alls.
Svar på tråden Hur hittar man privat spermadonator?