• Anonym (Energilåg)

V9 och så energitom, nån som känner igen?

Är mitt in i v 9 ungefär och upplever en sån energi-tomhet. Någon som känner igen sig och har bra tips?

Är inte egentligen ?sömntrött? utan det känns bara som precis alls är otroligt jobbigt att ta sig an. Bre en smörgås känns som att laga en trerätters normalt. Hämta posten kräver en mental övertalningskampanj.

Vad kan man göra åt saken - och ni som varit här - blir det lättare?

Jag sover ordentligt, äter regelbundet, försöker röra på mig varje dag men denna känsla av att allt är JÄTTEJOBBIGT att göra är ju rätt tuff, alltså.

• Svar på tråden V9 och så energitom, nån som känner igen?
  • Lilant

Blir så när man ska skapa en helt ny kropp haha.. Går inte att göra nått åt det utom att ta d vitamin å järn de kan hjälpa lite:) b12 å folsyra också men man vänjer sig å det blir bättre mot mitten av graviditeten. Är det första barnet så kan du ju sova jag har en 8 månaders å är i vecka 10, brukar sitta å prata med henne flera gånger om dagen " idag ska vi vattna blommor" "vid 10 ska vi vattna blommor" "efter maten ska vi vattna blommor" sen är kl 14 å då brukar jag få ett energi Rus då brukar de sluta med att vi städar å vattnar och dansar till musik i köket haha sen kraschar jag vid 16 :( men att sitta om prata med henne om det är typ min övertalnings metod :)

• Anonym (Energilåg)
    Lilant skrev 2021-03-10 11:54:31 följande:

Blir så när man ska skapa en helt ny kropp haha.. Går inte att göra nått åt det utom att ta d vitamin å järn de kan hjälpa lite:) b12 å folsyra också men man vänjer sig å det blir bättre mot mitten av graviditeten. Är det första barnet så kan du ju sova jag har en 8 månaders å är i vecka 10, brukar sitta å prata med henne flera gånger om dagen " idag ska vi vattna blommor" "vid 10 ska vi vattna blommor" "efter maten ska vi vattna blommor" sen är kl 14 å då brukar jag få ett energi Rus då brukar de sluta med att vi städar å vattnar och dansar till musik i köket haha sen kraschar jag vid 16 :( men att sitta om prata med henne om det är typ min övertalnings metod :)

Ja men precis känslan. Kan tänka att jag ska gå och skölja en frukt till förmiddagsfika. Eller lunchfika. Eller kanske eftermiddagsfika. Blev kanske kvällssnacks istället.

När jag väl tar mig an något så orkar jag det - men startsträckan för alla vardagliga extrasaker känns mentalt maratonlång. Får hoppas det släpper lite framöver då, att peppa sig själv som värsta cheerleadern för varje liten sak känns ju helt galet!
Svar på tråden V9 och så energitom, nån som känner igen?