• Fri 12 Mar 2021 10:15
    576 visningar
    4 svar
    4
    576

    Mamma som har funderat på detta länge...

    Om ni hade chansen att bestämma, hade ni önskat att erat barn växte upp i en värld utan tillgång till iPhones, iPads eller andra tekniska datorer?

  • Svar på tråden Mamma som har funderat på detta länge...
  • Stårsc­han2
    Fri 12 Mar 2021 10:23
    #1
    -1 +1

    Solklart JA. Alla gånger. Det digitala samhället fostrar små zombies utan driv. Jag får ångest när jag jämför min egen ungdom med barnens, och inser hur otroligt fattiga deras liv är i jämförelse, eftersom de inte alls har socialt umgänge och frihet på samma sätt som jag hade. Istället för att vara ute och ränna med pojk/flickvänner och leva livet har de sett en jävla massa youtubeklipp med jobbiga typer som recenserar dataspel eller hur man bäst lägger på foundation.


    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • sextio­talist
    Fri 12 Mar 2021 11:47
    #2

    Nej. Det var inte bättre förr

  • Anonym (Nej)
    Fri 12 Mar 2021 12:58
    #3

    Jag önskar att jag haft dom möjligheterna som barn.

    Mina barn har ett mycket bredare umgänge och fler kompisar. Jag fick plågas själv i klassen och hade ingen att prata med.

  • Fri 12 Mar 2021 16:07
    #4

    Nej, inte alls. Men det var nog tryggare i samhället i stort förr, brotten blir råare och råare idag och brottslingarna yngre, fräckare och kallare. (Tror heller inte det relaterar till barns spelande och mobilanvändande om nån nu skulle vilja påpeka nåt sånt.)

Svar på tråden Mamma som har funderat på detta länge...