• Anonym (TS)

Bråk om födelsedag!

Min man o jag är ovänner över att jag vägrar vara med på hans barns födelsedagsfest idag.

Hans ex är den som har styrt upp allting inför deras barns 20 års firande idag. 50 plus pers ska komma? Ni hörde rätt? Mer än 50 pers ska festa i hennes lilla hus under dessa pandemitider o jag vägrar komma utan har bestämt mig för att vara hemma med vår tvååring. Skulle inte gå på någons fest nu om man säger så.

Det här har gjort min man vansinnig o han kallar mig för en elak jävla svartsjuk styvhäxa o om jag vägrar följa med så ska vårt barn med men jag vägrar.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Frågat lite av mina vänner o vissa har sagt att det är sjukt att ha en sån fest under Corona medans en sa åt mig att jag måste gå för att annars kommer alla snacka om hur elak jag är.

• Svar på tråden Bråk om födelsedag!
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ehm) skrev 2021-03-13 17:33:08 följande:
    Det är ju olagligt?

Vi skulle haft bröllop men det blir bara vigsel med 8 personer.

Ring polisen typ...
    Nej, det är inte olagligt.
  • Anonym

Hej, jag tycker att du omgående ska beställa tid på familjerådgivning. 

• Anonym (Galet)

Man vill ju gärna tro att detta inte är sant. Men det stod ju i tidningen idag om fler än 50 pers som hade trängt ihop sig på en restaurang för att fira barnkalas. De hade täckt för fönstren så nog var de medvetna om att det var förbjudet. I en allmän lokal kan ju någon ges böter iaf. Tyvärr gäller ju inte det när idioter måste träffas hemma hos varandra.

Bekanta till oss föreslog att vi skulle ses ute o grilla fast ett av deras barn testat positivt för Corona. Jag visste inte vad jag ens skulle säga. Hur kan man helt ha missat all information från myndigheter?!

Så det är nog inte så konstigt att viruset sprids eftersom att många verkar helt immuna mot information.

TS, självklart gör du rätt som inte går dit. Upplys din man om att det är umgänge med endast familjen som gäller, alltså de man bor med. Om han nu hade lyckats missa det.

• Ess
    Anonym (Galet) skrev 2021-03-14 00:43:46 följande:

Bekanta till oss föreslog att vi skulle ses ute o grilla fast ett av deras barn testat positivt för Corona. Jag visste inte vad jag ens skulle säga. Hur kan man helt ha missat all information från myndigheter?!

Efter 7 dagar så får man gå tillbaks till jobbet om man mår bra, så hade det gått så många dagar räknas barnet inte som smittsamt längre.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Galet) skrev 2021-03-14 00:43:46 följande:

Man vill ju gärna tro att detta inte är sant. Men det stod ju i tidningen idag om fler än 50 pers som hade trängt ihop sig på en restaurang för att fira barnkalas. De hade täckt för fönstren så nog var de medvetna om att det var förbjudet. I en allmän lokal kan ju någon ges böter iaf. Tyvärr gäller ju inte det när idioter måste träffas hemma hos varandra.

Så det är nog inte så konstigt att viruset sprids eftersom att många verkar helt immuna mot information.

TS, självklart gör du rätt som inte går dit. Upplys din man om att det är umgänge med endast familjen som gäller, alltså de man bor med. Om han nu hade lyckats missa det.

Fast myndigheterna har en del i skulden, anser jag. Det har varit för slappt. Och då bryr sig många inte.

Jämför med hastighetsbegränsningarna på vägarna. Alla fattar nog på ett teoretiskt plan, att de är till för att hindra olyckor, invaliditet och död. Men hur många skulle bry sig, om de hade bråttom någonstans, eller hade köpt en häftig bil som kan gå jättefort - om lagarna inte varit kopplade till polisingripanden och straff..? Om de bara varit "rekommendationer"?

Där jag bor, har t.ex. mindre än hälften munskydd på bussen i rusningstid... och det är fullt på stan på lördagarna, precis som förr (ett tag var det lite mindre, men nu verkar folk ha börjat glömma riskerna).
  • Anonym (Frida)

Hur har det gått, TS?

• molly50
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 07:34:53 följande:

Min man o jag är ovänner över att jag vägrar vara med på hans barns födelsedagsfest idag.

Hans ex är den som har styrt upp allting inför deras barns 20 års firande idag. 50 plus pers ska komma? Ni hörde rätt? Mer än 50 pers ska festa i hennes lilla hus under dessa pandemitider o jag vägrar komma utan har bestämt mig för att vara hemma med vår tvååring. Skulle inte gå på någons fest nu om man säger så.

Det här har gjort min man vansinnig o han kallar mig för en elak jävla svartsjuk styvhäxa o om jag vägrar följa med så ska vårt barn med men jag vägrar.

Är jag helt sjuk i huvudet?

Frågat lite av mina vänner o vissa har sagt att det är sjukt att ha en sån fest under Corona medans en sa åt mig att jag måste gå för att annars kommer alla snacka om hur elak jag är.

Du har helt rätt!
    Det är din man som är nonchalant och oansvarig.

Stå på dig!
  • Anonym (lot)

Hoppas att några av de festande idioterna blir smittade av covid och blir riktigt dåliga på köpet!
    (Man får ju inte önska livet ur folk)

I dessa tider lär väl minst en på 50 bära på viruset ovetande, det kommer att bli många fler efter att dessa 50 frotterat sig med varandra i ett litet hus.

Undrar hur den som krävde fest kommer att känna sig då? Som hon förtjänar antagligen?
    (Hur kan man som 20-åring kräva en fest? Efter att jag fyllt 18 har jag fått fixa egna födelsedagsfester om jag ska ha någon alls, likt de flesta andra gissningsvis..)

• Anonym (Dålig vän)

Vilket dilemma! Jag tycker du är klok, man ska INTE vara fler än 8 personer. Om inte jag minns fel finns det en pandemilag som säger max 8 personer. Din man verkar vara elak som kallar dig så, han borde ha mer förståelse när du påminner om att det finns en pandemi där ute. Låter som du klarar dig bättre utan din man. Dock förstår jag om det är svårt att separera med småbarn osv. Men han låter inte som en trevlig person. Som din man borde han försöka förstå dig, lysdna på dig och acceptera ditt val.

Jag fick en vänskap avslutad i våras pga att jag inte kom på en överaskningsfest som hennes andra kompisar fixat till henne då hon nästan var klar med en yrkesutbildning. Jag tackade vänligt för inbjudan och sa att jag inte kommer gå pga pandemin och att hon inte är färdig med utbildningen än så jag firar henne själv i efterhand sen. Tydligen var jag världens sämsta vän. Hon sa att jag var en dålig vän om jag inte tycker hon förtjänar en studentfest. Hennes vän skrev riktigt grova saker till mig som tex dumknullad. Han läxade upp mig och sa att jag inte får bada på badplats och inte åka och handla eftersom jag är så rädd för corona. Han skrev att jag inte har några andra riktiga vänner för att ingen fixade en överraskningsfest åt mig. Att dom egentligen var glad att jag inte kom för det är roligare utan mig. Han kom med påhopp som att jag inte kan skriva, inte kan svenska osv. Men han blockade mig så jag inte hann svara, skickade hans meddelande till hans morsa och hon blev besviken på honom då hon sa att hon inte uppfistrat honom till en sådan person och tog ett snack med honom. Tror coronat och karantän kan få fram dåliga sidor hos vissa. Min föredetta vän sa att jag kommer ångra mig. Det har gått snart 1 år och är väldigt tacksam att den vänskapen försvann, att jag fick se dessa dåliga sidor så jag istället kan lägga mer fokus på dom riktiga vännerna som accepterar mig och mina val.

• Anonym (Gurkan)

Ja din man låter ju helt dum i huvet, beklagar.

Hoppas verkligen du kommer ifrån puckot och hans respektlösa släktingar.

• Anonym (TS)

Förlåt att jag inte svarat men har varit så slut o haft fullt upp.

Han åkte dit i lördags men var bara med på uteminglet en timme innan alla gick in. Har sagt åt honom att ska hon komma den här veckan får de bo o karantäna i hans stuga. Jag vill inte omge mig med människor som haft coronafest o även fast han idiotförklarar mig för det så väljer jag att skaka av mig det.

Annars så fortsätter jag leta efter boende. Får ta vadsomhelst som dyker upp som temporär lösning.

Får svara mer sen för strax ska jag jobba.

• molly50
    Anonym (TS) skrev 2021-03-15 07:42:34 följande:

Förlåt att jag inte svarat men har varit så slut o haft fullt upp.

Han åkte dit i lördags men var bara med på uteminglet en timme innan alla gick in. Har sagt åt honom att ska hon komma den här veckan får de bo o karantäna i hans stuga. Jag vill inte omge mig med människor som haft coronafest o även fast han idiotförklarar mig för det så väljer jag att skaka av mig det.

Annars så fortsätter jag leta efter boende. Får ta vadsomhelst som dyker upp som temporär lösning.

Får svara mer sen för strax ska jag jobba.

Det är bra att du skakar av dig det han säger.
    Kom ihåg att den enda som beter sig som en idiot här är han.
    Du har helt rätt i det du säger.
    Om han är oemottalglig för information om coronan så är det hans problem. Inte ditt.
    Men  du och era barn ska inte behöva lida för det.
    Bra att du letar boende så du kommer bort från honom.
  • Anonym (TS)
    Anonym (lot) skrev 2021-03-14 21:46:40 följande:

Hoppas att några av de festande idioterna blir smittade av covid och blir riktigt dåliga på köpet!

(Man får ju inte önska livet ur folk)

I dessa tider lär väl minst en på 50 bära på viruset ovetande, det kommer att bli många fler efter att dessa 50 frotterat sig med varandra i ett litet hus.

Undrar hur den som krävde fest kommer att känna sig då? Som hon förtjänar antagligen?

(Hur kan man som 20-åring kräva en fest? Efter att jag fyllt 18 har jag fått fixa egna födelsedagsfester om jag ska ha någon alls, likt de flesta andra gissningsvis..)

Vill inte önska nån det men jag är jättekänslig för sånt här o trots att han ska dra elaka jävla styvhäxekortet som inte vill att dottern bor här kommande vecka så bryr jag mig inte. Bryr mig inte om att det är hon, påven eller kungen som har varit på coronakalas. Jag vill inte umgås med nån av dem under sju dagar.

Han får dra till stugan isåfall.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Dålig vän) skrev 2021-03-14 22:05:04 följande:

Vilket dilemma! Jag tycker du är klok, man ska INTE vara fler än 8 personer. Om inte jag minns fel finns det en pandemilag som säger max 8 personer. Din man verkar vara elak som kallar dig så, han borde ha mer förståelse när du påminner om att det finns en pandemi där ute. Låter som du klarar dig bättre utan din man. Dock förstår jag om det är svårt att separera med småbarn osv. Men han låter inte som en trevlig person. Som din man borde han försöka förstå dig, lysdna på dig och acceptera ditt val.

Jag fick en vänskap avslutad i våras pga att jag inte kom på en överaskningsfest som hennes andra kompisar fixat till henne då hon nästan var klar med en yrkesutbildning. Jag tackade vänligt för inbjudan och sa att jag inte kommer gå pga pandemin och att hon inte är färdig med utbildningen än så jag firar henne själv i efterhand sen. Tydligen var jag världens sämsta vän. Hon sa att jag var en dålig vän om jag inte tycker hon förtjänar en studentfest. Hennes vän skrev riktigt grova saker till mig som tex dumknullad. Han läxade upp mig och sa att jag inte får bada på badplats och inte åka och handla eftersom jag är så rädd för corona. Han skrev att jag inte har några andra riktiga vänner för att ingen fixade en överraskningsfest åt mig. Att dom egentligen var glad att jag inte kom för det är roligare utan mig. Han kom med påhopp som att jag inte kan skriva, inte kan svenska osv. Men han blockade mig så jag inte hann svara, skickade hans meddelande till hans morsa och hon blev besviken på honom då hon sa att hon inte uppfistrat honom till en sådan person och tog ett snack med honom. Tror coronat och karantän kan få fram dåliga sidor hos vissa. Min föredetta vän sa att jag kommer ångra mig. Det har gått snart 1 år och är väldigt tacksam att den vänskapen försvann, att jag fick se dessa dåliga sidor så jag istället kan lägga mer fokus på dom riktiga vännerna som accepterar mig och mina val.

Man klarar sig utan energitjuvar. Coronaepidemin har verkligen tagit fram många människors rätta sidor verkar det som. Du klarar dig utan din sk vän!

Jag kan däremot inte förstå hur folk kan festa o leva på som vanligt. Att ungdomar lite skiter i det får man väl skylla på att de inte riktigt fattar men att vuxna kan tillåta det här är för mig helt galet.
  • Anonym (J)

Men vänta nu. Bor en kvinna på 20 år varannan vecka hos sina föräldrar?!

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2021-03-13 08:55:45 följande:
    Det är bra att ni säger det för just nu är det min stora dröm.

Men min man är i omgivningens ögon världens mest ordentliga man. Han har ett bra jobb, är den där som alltid ställer upp o han är världens bästa pappa i sina vänners värld. Det är bara jag som är hans hackkyckling men det har mina vänner o bekanta fått se så helt ensam är jag väl inte då.
    beställ tid på famijerådgivning
    oacceptabelt att du är hackkyckling
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2021-03-15 18:27:28 följande:

Men vänta nu. Bor en kvinna på 20 år varannan vecka hos sina föräldrar?!

Denna kvinna tar bilen varannan vecka till sina föräldrar ja. Nu blev det inte så för hit är hon inte välkommen just nu efter Coronafesten o min man orkar tydligen inte åka iväg med henne så hennes mamma fick motvilligt ha en vecka till.

Jag har en hel del åsikter om det där men jag bryr mig inte längre. Enligt min man så har alla det så.
Svar på tråden Bråk om födelsedag!