Mandel skrev 2021-03-16 08:03:04 följande:
Jag förstår ärligt inte problemet.
När jag var skild och i dejtingsvängen blev jag uppringd av en pappa till en klasskamrat till ett av mina barn och han undrade om jag ville träffas och fika. Hade precis träffat någon då och pappan var inte riktigt min typ av man, men jag tackade faktiskt för erbjudandet och sa att jag var smickrad, men nej tack.
I mina ögon är han faktiskt modig för att han vågade fråga. Och jag beundrar honom för det. Skulle aldrig falla mig in att nedvärdera eller se ned på honom att han skulle ha läst några signaler dåligt eller fel.
Jag frågade en bekant - attans snygg och sexig karl, som jag vet var singel om vi inte skulle gå på dejt. Han tackade nej och visst kändes det trist att få nobben och veta att man inte duger som flickvänsmaterial, men det var bara att gå vidare.
I nätdejtingsvängen var det jag som bad om att ses irl alla dejter jag var på.
Skulle dock passa mig för att fråga kollegor om det nu inte är en arbetsplats med flera hundra anställda och man jobbar på olika avdelningar. Och man måste veta lite om personen innan man frågar irl om det inte är nätdejting.
Personen måste ju vara singel, ha lite samma intressen osv. Sedan är det bara att fråga.
Håller med dig 100% inget fel att våga och jag skulle inte heller se ned på nån som jag ev tackat nej till.
Och ja det är såklart jobbigt att bli nobbade men nästa kanske säger ja!
Och det där med kollegor du skriver är ju känsligt...men där har man ju fördelen att man kan känna sig fram lite innan man ställer frågan.