• Elotzzz

    Kitchenaid artisan 175, är den för mesig?

    Hej!

    Ska investera i en ny bakmaskin. Tycker ju att kitchenaiden är snyggast och man ser bl.a. Roy Fares använda den flitigt. Frågan är om den pallar normalstora degar nån gång varje vecka? (Är en entusiastisk hobbybagare) Någon som har haft en ett längre tag och använder den flitigt som är nöjd?

  • Svar på tråden Kitchenaid artisan 175, är den för mesig?
  • momjanet

    Vad vill du ha, bling eller funktion?

    Kitchenaid är dyrt och dåligt.
    De har marknadsfört sig hårt genom att dela ut gratis maskiner till TV-program och kändisar.

    Hela Sverige bakar hade Kitchenaid från början. Idag har de Ankarsrum.
    Den är helt enkelt bättre och har mycket starkare motor.

    Så ska du välja någon av de dyrare så ska du ha ankarsrum tycker jag. Är varken blinget eller motorstyrka viktigt kan du ta vilken maskin som helst i budgetskiktet.

  • FtS70

    Momjanet har helt rätt. Ankarsrum är pålitligare, robustare och så mycket mer kraftfull.

  • Anonym (Älskar att baka)

    Hej,

    Visst Kitchenaiden är ursnygg. Min syster har haft en i flera år och är mycket nöjd. Min mamma har haft sin i över 40 år och är supernöjd, har endast fått byta ut skålen till metallskål för att mina bröder slog sönder glasskålen. Själv har jag dock Ankarsrum för att den är fullständigt överlägsen vad gäller effekt och styrka. Har använt den i mer än 20 år och den är fortfarande som ny. Numera finns den i många roliga, snygga färger. Jämför gärna Kitchenaid och Ankarsrum sida vid sida innan du bestämmer dig. 

Svar på tråden Kitchenaid artisan 175, är den för mesig?