• Anonym (Blablabla)

    Partner släpper inte exet

    Min partner går ofta in och tittar på sitt ex på sociala medier och andra ställen.

    Är det okej att fortfarande vara nyfiken och ha tankarna kvar om någon man inte lever med? Vad tycker ni?

    Var går gränsen?

  • Svar på tråden Partner släpper inte exet
  • Fjäril kär

    Jag ser inte problemet?

    Även om man gjort slut kan man ju vara vänner och vilja varandra väl i fortsättningen och bry sig om varandra.

    Jag har flera av mina ex som vänner som jag umgås med och följer med glädje på sociala medier. Vi är fortfarande nyfikna på varandras liv och önskar allt gott.

    Det betyder inte att man inte släppt varandra utan förblivit vänner.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Blablabla) skrev 2021-03-16 16:49:18 följande:

    Min partner går ofta in och tittar på sitt ex på sociala medier och andra ställen.

    Är det okej att fortfarande vara nyfiken och ha tankarna kvar om någon man inte lever med? Vad tycker ni?

    Var går gränsen?


    Det beror väl på varför. Är det av saknad och att man har känslor kvar så är det lite konstigt. Men då kanske man inte ska vara ihop med någon ny. 

    Enda gången jag går in på mitt ex Facebook är om han lagt upp något kul om barnen. 
  • Anonym (Q)

    Hur vet du att h*n gör det? Gör h*n det öppet eller?

  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Blablabla) skrev 2021-03-16 16:49:18 följande:

    Min partner går ofta in och tittar på sitt ex på sociala medier och andra ställen.

    Är det okej att fortfarande vara nyfiken och ha tankarna kvar om någon man inte lever med? Vad tycker ni?

    Var går gränsen?


    Hur ofta då? En gång i veckan, en gång i månaden? Om man är nyfiken kanske man gör det en gång om året eller så.
  • CitronTulo

    Hur vet du att hen gör det?

    Vad det betyder är ju svårt att säga.. beror på hur ofta och om det bara är denna person hen har koll på, eller om det är flera personer som hen är nyfiken på och kollar!

  • TowerOfLondon

    Varför bryr du dig ens om du är tillräckligt trygg i dig sj så bör detta inte ens rubba din tillvaro vad hen gör och inte, alla går vidare. Är du den bästa för hen så står väl hen kvar med dig inte sant. Du skall tänka att dumme värd det bästa så bevisar det sig att hen trånar fortfarande efter sitt ex så säg tack och hej nästa.

  • Anonym (Blablabla)

    För att personen i fråga var ett ex från långt tillbaka typ 15år sedan men strax innan vi träffades var de väldigt nära att ses för sex. Detta har berättats, det roliga är att vi vart tillsammans snart i 7 månader och då i min värld borde man ju vara fortfarande uppslukad av den nya kärleken? Varför ens vända sin blick liksom?

  • TowerOfLondon

    Det kan inte vara så att din partner försöker göra dig avundsjuk med avsikt för att få en reaktion el har väldigt stort bekräftelsebehov, med tanke på hen berättat att det var nära inpå innan ni blev ett par. Vad jag menar är, missuppfatta mig rätt jag förstår dig till 100 dock din partners beteende är lite märkligt då hen kände behov av att ens berätta ngt.

  • Anonym (L)

    Jag är ett sådant ex. Eller snarare, mitt ex är sådan. Det är snart 18 år sedan jag gjorde slut och fortfarande stalkar han mig varje chans han får. Måste blocka hans fru för han använde hennes profil för att följa mig i grupper han inte ville gå med i själv (värsta homofoben och skör i sin egen manlighet) som barnvagns, bilstol och amningsgrupper. Ingen chans att det var frun själv då hon och jag aösrig träffats men "hon" gillade och kommenetrrade allt jag gjorde med samma frenedi som min äldre släkting utan nätvett.

  • Anonym (adi)

    Gift med mitt livs kärlek sedan 6 år tillbaka.
    Tittar fortfarande på ett ex till mig. Har jag då inte släppt honom?

    Kan säga såhär - Skulle inte ta i honom med tång. Har ingen kärlek eller attraktion.
    Men jag bearbetar fortfarande. Han gjorde mig illa psykiskt genom att vara en svartsjuk och kontrollerande narcissist. 
    Jag ältar fortfarande de där mixade känslorna jag hade. Hur man kan låta någon behandla en så illa, och ändå stanna kvar. Jag minns det jag älskade, när han var "bra". 

    Jag är nyfiken på hans liv idag då han efter mig har hoppat från relation till relation. 

    Min man vet inte att jag tittar på honom ibland. Det behöver han inte veta heller då det inte betyder någonting för oss. 

  • Anonym (jaha)
    Anonym (adi) skrev 2021-03-18 07:16:06 följande:

    Gift med mitt livs kärlek sedan 6 år tillbaka.
    Tittar fortfarande på ett ex till mig. Har jag då inte släppt honom?

    Kan säga såhär - Skulle inte ta i honom med tång. Har ingen kärlek eller attraktion.
    Men jag bearbetar fortfarande. Han gjorde mig illa psykiskt genom att vara en svartsjuk och kontrollerande narcissist. 
    Jag ältar fortfarande de där mixade känslorna jag hade. Hur man kan låta någon behandla en så illa, och ändå stanna kvar. Jag minns det jag älskade, när han var "bra". 

    Jag är nyfiken på hans liv idag då han efter mig har hoppat från relation till relation. 

    Min man vet inte att jag tittar på honom ibland. Det behöver han inte veta heller då det inte betyder någonting för oss. 


    Ok, men om personen skadade dig så mycket, varför är du öht nyfiken på vad personen gör idag och tittar på honom då och då? Känns mest som nån slags självskadebeteende.

    Hade någon skadat mig på det sättet hade jag bett fanskapet dra, aldrig mer pratat med personen eller velat veta någonting om idioten utan mest bara varit glad över att slippa ha med personen att göra.
Svar på tråden Partner släpper inte exet