Vad tycker ni om superstylade hem?
Vad tycker ni om hem som är superstylade? (Inrednigskatalog) själv kan jag tycker d är lite själslöst. Vad tycker ni? :)
Vad tycker ni om hem som är superstylade? (Inrednigskatalog) själv kan jag tycker d är lite själslöst. Vad tycker ni? :)
Åh, på tal om böcker kom jag att tänka på alla instagrambilder och bakgrunder i yt-videor där folk mödosamt placerat sina böcker i en bokhylla efter förgskala! Usch och fy, kräks på det! Jag har själv inte särskilt många fysiska böcker då de tar en så jäkla plats och föredrar i så fall att köpa dem till paddan eftersom min stora bokhylla i vardagsrummet är fylld med Blu-rayfilmer och stora Blu-ray-boxar med samlarvärde (trots att jag streamar det mesta, men vissa filmer och serier går inte att streama plus att man inte får med extramaterial och inte kan se på något om internet går ner). Ser mig inte som mindre intellektuell för det.
Åh, på tal om böcker kom jag att tänka på alla instagrambilder och bakgrunder i yt-videor där folk mödosamt placerat sina böcker i en bokhylla efter förgskala! Usch och fy, kräks på det! Jag har själv inte särskilt många fysiska böcker då de tar en så jäkla plats och föredrar i så fall att köpa dem till paddan eftersom min stora bokhylla i vardagsrummet är fylld med Blu-rayfilmer och stora Blu-ray-boxar med samlarvärde (trots att jag streamar det mesta, men vissa filmer och serier går inte att streama plus att man inte får med extramaterial och inte kan se på något om internet går ner). Ser mig inte som mindre intellektuell för det.
Haha! Visst, det kan se lite häftigt ut på bild, men inte snyggt och verkligen inte praktiskt. "Jag vill läsa den där Stephen King-boken... vad fan har den för färg nu igen"
Mest imponerad över att vissa klarar av att hålla hemmet så snyggt. Här kan jag städa och fixa i timmar, och barnen får det "ogjort" på tio minuter Men njae, jag är inte så förjust i det "greigea" inredningsmodet som pågår just nu. Tycker däremot inte att det är fult, men lite för trist för min smak.
Samtidigt är inte heller alla "unika" hem med tavelväggen, teakbordet i vardagsrummet, 686941 växterna och loppislampan med fransar så himla snygga eller särskilt personliga heller.
Vad jag tycker om själva hemmet (utseendemässigt) beror på hur hemmet är stylat, i min stil eller ej.
Annars uppskattar jag folk som har intressen som de engerar sig i, som tex kan vara att göra fnt i hemmet och det är lite exyra roligt att komma hem till nån med ett hem de brinner för.
Det viktiga är att hemmet ska vara "stylat" för de som bor där och inte för nån annan.
Jag gillar SVTprogrammet "Vem bor här?". Där är ju alla hem extrem stylade och genomtänkta från minsta detalj, men de är ju också oftast väldigt olika från varandra. "Stylat" kommer i olika stilar, vissa gillar jag och andra inte.
Jag har väldigt sällan sett sådana hem i verkliga livet.
På Hemnet, visningar, i hemma-hos reportage och dylikt förstår jag att man tar bort privata bilder och plockar undan prylar som ligger framme. Jag tror inte att de bor som i reportagen...
Samma som om man blir bjuden på middag hem till någon. Då har de oftast städat och plockat undan mer än till vardags.
Sedan finns det ju människor som trivs bäst när det är avskalat och cleant, sådana som blir stressade av intryck och stök. Då speglar ju deras undanplockade, stilrena hem deras personlighet tänker jag...
.... eller det värsta; posters med Chanel, James Bond, Kate Moss etc... finns ingen koppling mellan den boende och dessa ikoner.
Eller en bild på en Maorikrigare eller ett halsband på piedestal när man själv aldrig varit på Nya Zeeland eller har någon koppling till detta.
Finns säkert de som inte gillar min stil i hemmet. Men våra grejer har för det mesta en historia hur de hamnat hos oss.
Jag har väldigt sällan sett sådana hem i verkliga livet.
På Hemnet, visningar, i hemma-hos reportage och dylikt förstår jag att man tar bort privata bilder och plockar undan prylar som ligger framme. Jag tror inte att de bor som i reportagen...
Samma som om man blir bjuden på middag hem till någon. Då har de oftast städat och plockat undan mer än till vardags.
Sedan finns det ju människor som trivs bäst när det är avskalat och cleant, sådana som blir stressade av intryck och stök. Då speglar ju deras undanplockade, stilrena hem deras personlighet tänker jag...
Jag tar dem inte riktigt på allvar. Jag har aldrig varit hemma hos någon som har det så på riktigt, så jag tror liksom inte riktigt att det verkligen bor riktiga människor i sådana superstylade hus. De ser inte ut som hem.
Jag förstår inte riktigt vurmen för det via och avskalde. Det är lögn i helvete att hitta en lägenhet på Hemnet som inte har ett kritvitt/rostfritt kök som "lockvara".
Hur sjutton kan någon välja att leva i en katalog?
Det är skitfult rent ut sagt. Själlöst och ängsligt.
En sak som alltid fattas i dessa "kataloghem" är böcker. Ett hus utan böcker är inget hem. Ett hem utan böcker befolkas av tämligen ointelligenta människor.
Det är iofs inget fel på ointelligenta personer, det finns plats för dem också, men det är inga jag vill umgås med.
Att det är snyggt och att jag önskar jag också hade den stilkänslan samt orken. Lever mycket hellre så än personligt ala "orka torka - family living"
Tycker det är fint.
Är med i inredningsgrupper på fb och de som oftast klagar på detta och tycker ett hem ska vara "personligt" har oftast skitfula hem. Ett hem blir inte automatiskt fint bara för att det är "personligt".
Sitter gärna i ett vardagsrum direkt kopierat från en inredningskatalog än ett helt rosa vardagsrum med så många prylar att man får stress.
Inte alls. Jag gillar hem som är levande. Det får gärna ligga handarbete framme, böcker som man läser, tidningar. Lite disk på diskbänken ser bara hemtrevligt ut.
Jag gillar hem som har utrymme för livet.
Det är skillnad mellan ett levande hem och ett rent hem. Vi har ofta stökigt hemma, det händer saker (även om vi endast är två vuxna) hela tiden något hemma hos oss, men vi har det rent.
Ett hem ska även ha utrymme för det där som inte passar in, det är det som ger hemmet en bild av den som lever i det.
En sak är säkert, vi ska inte dela hem :)
Jättesnyggt! Imponerande! Ja, definitivt vill jag gärna själv ha ett superstajlat hem som också är nyrenoverat.