• Anonym (Ledsen)

Porrberoende

Varning för långt inlägg..

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 7 år. Jag är 30 år och han är 27. Vi har två underbara barn tillsammans på 5 och 3 år och vi har ett bra liv tillsammans. Det finns dock en sak som varit på tapeten väldigt länge och som har varit/är ett jättestort problem för mig och även nu för honom - vårt sexliv.

Det senaste 2-3 åren (alltså detta har hållit på under ganska lång tid) så har min sambo haft både kortare och längre perioder av avsaknad av sexlust. Jag är en ganska sexuell person och har alltid varit attraherad av min sambo och detta har fått mig att må skit rent utsagt.. att som kvinna bli nekad gång på gång i perioder det gör inte mycket bra för självkänslan inte.. men iaf, de senaste året har det blivit sämre, sambon är aldrig intresserad, tar aldrig initiativet. Jag har pratat, skrikit, gråtit, pockat, köpt sexiga underkläder men inget har hjälpt. Har frågat tusen gånger om han inte tänder på mig längre vilket han säger att han visst gör. Och han får stånd när vi myser/busar osv men har ändå inte velat ha sex? Har undrat om han är otrogen men det är han inte säger han och jag tror honom. Han är alltid med mig och barnen eller jobbar. Och speciellt nu under Corona.

Iaf.. För några veckor sedan kom min Älskling hem lite dragen efter en spelkväll med bästa kompisen. Han däckade i sängen vid 21 på kvällen och hans mobil låg på nattduksbordet. Jag kände att jag borde verkligen inte... men jag kunde inte låta

bli, min magkänsla skrek att jag var tvungen.. så jag tittade.. och det jag hittade var mängder med porr. Alltså han tittar på porr Jämt? JÄMT!!! så fort han får chansen.. direkt på morgonen när han vaknar innan jobbet, när jag och barnen ligger kvar i sängen och sover, då går han in på toa och ser på porr. På natten, då går han in och ser på porr, när jag jobbar kväll, fler gånger om dagen, porr porr porr. Och detta är porr som är så långt ifrån mig man bara kan komma, tjejer från helt olika etniciteter, mycket ?äldre? damer med jättebomber till bröst.. alltså jag blev så ledsen.. kändes som jag skulle gå sönder lite.. och inte över att han ser på porr, har inget problem med det annars i övrigt. Men att det uppenbarligen är ett problem, och han har ljugit om det SÅHÄR länge fastän han vet hur dåligt jag mått, att jag anklagat mig själv. Är så besviken på honom för det, lite äcklad också.. tyvärr.. varför ser han hellre på den där skiten än att ha riktigt sex med mig?

Jag har burit två barn och är väl inte den tajtaste tjejen i stan längre.. Magen har ju spår av graviditet och visst är jag tröttare och kanske inte lika rolig som förut.. brösten är både mindre och inte lika snygga som innan barna men vad ska jag göra.. jag kan väl gå och göra ett par silikontuttar, men för vems skull då? jag tycker ändå att jag ser bra ut.. jag får ofta höra det och jag har aldrig direkt lidit av dålig självbild eller någe sånt innan..men detta har verkligen tärt på min självkänsla och hur jag ser mig själv.. att inte få den speciella bekräftelsen man får som kvinna i form utav sex utav den man älskar är jättehemsk.. man förlorar sig på nåt vist.

Iaf så var jag ju tvungen att erkänna för min sambo att jag kollat i hans telefon och upptäckt detta. Vilket jag gjorde, och för första gången kunde han inte ljuga eller ursäkta sig. Vi hade ett långt samtal där jag till sist sa till honom att om han inte slutar med porren, (eftersom han uppenbarligen är porrberoende och behöver sluta helt ett tag eller för alltid jag vet inte) så kommer jag att lämna honom.. för jag orkar inte leva såhär resten utav livet. Men det vill min sambo absolut inte, han säger att jag är viktigast, att han älskar mig så mycket och vill vara med mig, att han ska sluta titta och att vi ska leva ihop. Detta är nu ca 4 veckor sedan.

Men Problemet nu... jag har ingen lust? Det är så sjukt och så jobbigt. Han har tagit mer initiativ dessa veckor och jag märker att han är kåtare. Så jag tror verkligen han håller det han har lovat.. att han har inte tittat. Men nu är det ju jag som är problemet... när han vill ha sex blir jag stel som en pinne.. tusen tankar och bilder far igenom Huvudet på mig bla på dessa kvinnor/porrfilmer han kollat på. Jag känner mig stressad och inte alls sugen. Det händer inte nånting inom mig. Jag har inte ens onanerat själv under dessa sista veckor, utan jag känner mig helt tomt på sexkänslor.. som att hela min sexualitet bara har flugit ut genom fönstret och försvunnit.. jag blir jätteledsen för jag älskar min underbara fina sambo så mycket och jag är så glad över att han har tagit tag i det här problemet på riktigt nu. Men jag är samtidigt så ledsen och besviken. Hade jag aldrig kollat hans telefon och upptäckt detta, hade han kunnat låtit mig gå runt och undra/må dåligt över detta i hela vårt liv då eller? hur ska jag veta.. det känns som det han säger/gör just nu inte når ända in hos mig.

Vad ska jag göra??? Jag vill verkligen fixa det här med honom för oss och vår familjs skull men just nu känns alltnog bara så

svårt. Jag har ibland dessa sista veckor haft svårt att ens avgöra om jag verkligen vill vara med honom längre eller inte. Det är som någonting dog i mig...vi har haft en hel del upp och nedgångar men i övrigt har vi ett väldigt fint förhållande idag som jag verkligen inte vill ska gå till ända..

Hur hade ni tänkt?

• Svar på tråden Porrberoende
  • Bingen

Hej!

Ja, det var verkligen långt och välskrivet. Jag skulle nog tipsa er båda att ni bokar in ett möte med en familjerådgivare. Där har ni möjlighet att diskutera allt mellan himmel och jord och båda får tid att svara och beskriva hur var och en känner sig utan att den andre stör. Ett tips bara!

Svar på tråden Porrberoende