Finns den rätta?
Hej!
Jag är 38 år och har tre barn med två olika pappor. Jag var gift med de stora barnens pappa. Vi var ett par i 14 år och skiljde oss för att jag tappade känslorna och vi växte isär. Han spelade tv-spel sent och var otrevlig på dagarna. När vi gifte oss var min högsta dröm att gifta mig och få barn och hus och allt det där. Jag var den som valde att separera då jag blivit förälskad i min nuvarande sambo. Vi är väldigt olika men det finns något annat som inte fanns med min man. Jag är attraherad av min sambo vilket jag inte var på min man. Dock blir jag så arg på min sambo. Han är så svår som person. Han säger aldrig vad han tänker så jag får gissa. Jag tror att han är arg på mig hela tiden. Ibland visar det sig att det är så och ibland inte. Han är osocial och blir aldrig riktigt glad för något. Han håller sig undan när mina stora barn är här. Han tycker att de är bortskämda och tar för mycket plats. Varje kväll spelar han eller ser på serier. Han kan ge mig en kram ibland och vill ha sex ibland men jag vill att vi ska vara närmare mentalt. Det här är inte det förhållande jag vill leva i. Jag har försökt prata med honom men det går inte. Nu till min fråga. Jag vill ha en själsfrände. En person man växer ihop med, har roligt med, trivs tillsammans med och kan prata med. Finns sådana relationer eller är det bara på film? Finns det någon därute som har en relation ni trivs i och där ni verkligen känner att ni hör ihop och vill leva tillsammans resten av livet?
Jag känner att jag just nu stannar för att jag inte vill se min yngsta bara varannan vecka och för att jag verkligen tycker om hans familj men jag blir osäker och frustrerad med honom. Jag är mer avslappnad när jag är utan honom än med.