• Sun 21 Mar 2021 16:36
    2621 visningar
    9 svar
    9
    2621

    Oförklarlig barnlöshet, letrozol?

    Hej,

    Utredning visar oförklarlig barnlöshet. Amh över 4 ug/l afc över 25. Gjort äggledarspolning. Har ägglossning på egen hand men som hoppar med ett par dagar (cd 15-19, oftast dag 18 el 19). Mannens spermier är bra.

    Läkare säger att man kan prova letrozol i väntan på ivf (vilket kan ta ytterligare 1 år tills vi får göra det).

    Någon som tagit letrozol för oförklarlig barnlöshet?

    Hur har det gått?

    Vi har blivit gravida på egen hand tidigare men fick missfall i v 9 för 1 år sedan. Försökt sedan dess utan ett enda plus.

  • Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet, letrozol?
  • Sun 21 Mar 2021 18:41
    #1

    Hade liknande situation. En kollega tipsade om att ha sex varje dag istället för var 2-3 dje. Efter det lyckades vi tillslut <3

  • Anonym (M)
    Mon 22 Mar 2021 06:35
    #2
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 16:36:49 följande:

    Hej,

    Utredning visar oförklarlig barnlöshet. Amh över 4 ug/l afc över 25. Gjort äggledarspolning. Har ägglossning på egen hand men som hoppar med ett par dagar (cd 15-19, oftast dag 18 el 19). Mannens spermier är bra.

    Läkare säger att man kan prova letrozol i väntan på ivf (vilket kan ta ytterligare 1 år tills vi får göra det).

    Någon som tagit letrozol för oförklarlig barnlöshet?

    Hur har det gått?

    Vi har blivit gravida på egen hand tidigare men fick missfall i v 9 för 1 år sedan. Försökt sedan dess utan ett enda plus.


    Jag har blivit gravid två gånger med hjälp av letrozol . Så för mig var det en mirakelkur .

    lycka till!
  • Mon 22 Mar 2021 07:10
    #3
    Aamon skrev 2021-03-21 18:41:38 följande:

    Hade liknande situation. En kollega tipsade om att ha sex varje dag istället för var 2-3 dje. Efter det lyckades vi tillslut <3


    Åh! Hur länge försökte ni innan ni tillslut blev gravida igen? Stort grattis <3
  • Mon 22 Mar 2021 07:11
    #4
    Anonym (M) skrev 2021-03-22 06:35:28 följande:

    Jag har blivit gravid två gånger med hjälp av letrozol . Så för mig var det en mirakelkur .

    lycka till!


    Men vad glad jag blir att höra det! Hade du egen ägglossning?

    Och hur många cykler med letrozol tog det innan plus?
  • Anonym (M)
    Mon 22 Mar 2021 19:04
    #5
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-22 07:11:17 följande:

    Men vad glad jag blir att höra det! Hade du egen ägglossning?

    Och hur många cykler med letrozol tog det innan plus?


    Ja, men inte varje månad och jag har väldigt oregelbundna cykler.

    Blev gravid på andra respektive tredje cykeln med letrozol. Jag hade även Ovitrelle, ägglossningsspruta till hjälp.
  • Mon 22 Mar 2021 20:37
    #6
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 16:36:49 följande:

    Hej,

    Utredning visar oförklarlig barnlöshet. Amh över 4 ug/l afc över 25. Gjort äggledarspolning. Har ägglossning på egen hand men som hoppar med ett par dagar (cd 15-19, oftast dag 18 el 19). Mannens spermier är bra.

    Läkare säger att man kan prova letrozol i väntan på ivf (vilket kan ta ytterligare 1 år tills vi får göra det).

    Någon som tagit letrozol för oförklarlig barnlöshet?

    Hur har det gått?

    Vi har blivit gravida på egen hand tidigare men fick missfall i v 9 för 1 år sedan. Försökt sedan dess utan ett enda plus.


    Jag blev deklarerad oförklarligt barnlösa (maken hade bra spermier) våren 2017. RMC på Sahlgrenska dömde ut oss direkt efter spolningen (polyp, blockerad äggledare, och framförallt, för lågt progesteron dvs. ingen ägglossning, osv) så blev satta i IVF-kön direkt eftersom de sa att det verkligen var kört för min del. Min vanliga gynekolog tyckte att vi kunde prova Letrozol under tiden, det skulle ju inte skada typ. 26 juni 2017 plussade jag och i mars 2018 födde jag. Januari 2020 blev jag dessutom gravid naturligt även om jag fick missfall.
  • Anonym (M)
    Mon 22 Mar 2021 21:04
    #7
    Lotesse skrev 2021-03-22 20:37:56 följande:

    Jag blev deklarerad oförklarligt barnlösa (maken hade bra spermier) våren 2017. RMC på Sahlgrenska dömde ut oss direkt efter spolningen (polyp, blockerad äggledare, och framförallt, för lågt progesteron dvs. ingen ägglossning, osv) så blev satta i IVF-kön direkt eftersom de sa att det verkligen var kört för min del. Min vanliga gynekolog tyckte att vi kunde prova Letrozol under tiden, det skulle ju inte skada typ. 26 juni 2017 plussade jag och i mars 2018 födde jag. Januari 2020 blev jag dessutom gravid naturligt även om jag fick missfall.


    Så fint att höra.
  • Tue 23 Mar 2021 07:06
    #8

    Jag har blivit gravid med letrozol och ovitrelle. Blev gravid på andra kuren men som nyligen slutade i MA. Väntar på att min mens ska komma tillbaka nu så jag kan börja med letrozol igen.

  • Anonym (Barnl­ösakla­ra)
    Fri 10 Dec 2021 15:20
    #9
    Efterregnkommersolsken skrev 2021-03-21 16:36:49 följande:
    Oförklarlig barnlöshet, letrozol?
    Hej,

    Utredning visar oförklarlig barnlöshet. Amh över 4 ug/l afc över 25. Gjort äggledarspolning. Har ägglossning på egen hand men som hoppar med ett par dagar (cd 15-19, oftast dag 18 el 19). Mannens spermier är bra.

    Läkare säger att man kan prova letrozol i väntan på ivf (vilket kan ta ytterligare 1 år tills vi får göra det).

    Någon som tagit letrozol för oförklarlig barnlöshet?

    Hur har det gått?

    Vi har blivit gravida på egen hand tidigare men fick missfall i v 9 för 1 år sedan. Försökt sedan dess utan ett enda plus.
    Hur går det ! Försökt i fyra år nu utan resultat
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet, letrozol?