• Stolt Farsa

    Vaccinmålet till midsommar, vad tror du?

    Vad tror ni? Motivera gärna

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vaccinmålet till midsommar, vad tror du?
  • Crash Man

    Regeringenscoronastrategi har varit en katastrof från dag ett. Givetvis kommer de flesta vuxn inte ens fått en spruta innan midsommar.

  • Anonym (123)

    Som det ser ut med vaccinleveranser kommer nog alla inte hunnit få sin första spruta till midsommar. Målet just nu är väl justerat till mitten av juli? Lägg till ytterligare förseningar av leveranser så gissar jag på att alla som vill blivit vaccinerade till efter sommaren. Och NEJ, det har inget att göra med att vi inte har kapacitet att vaccinera. Åtminstone i min region finns det kapacitet att vaccinera betydligt fler än vad det finns doser för.

  • Stolt Farsa
    Anonym (123) skrev 2021-03-27 19:11:06 följande:

    Som det ser ut med vaccinleveranser kommer nog alla inte hunnit få sin första spruta till midsommar. Målet just nu är väl justerat till mitten av juli? Lägg till ytterligare förseningar av leveranser så gissar jag på att alla som vill blivit vaccinerade till efter sommaren. Och NEJ, det har inget att göra med att vi inte har kapacitet att vaccinera. Åtminstone i min region finns det kapacitet att vaccinera betydligt fler än vad det finns doser för.


    Ja du kan ha rätt. Någonstans tror jag ändå att vi borde hinna med den första sprutan innan dess men ABSOLUT inte två.
  • Challenger

    Jag tror det var ett stort misstag från regeringens sida att förlita sig på EU vad gäller vaccinavtalen. Det blir för byråkratiskt, det tar för lång tid, och det ger för låg effekt. I en tid då det råder konkurrens och "först till kvarn" vad gäller dessa avtal finns det inget att tjäna på att försöka förhandla i kraft av storlek. Då går läkemedelsbolagen bara till andra till andra länder utanför EU.

Svar på tråden Vaccinmålet till midsommar, vad tror du?