• Anonym (Modedockorna)

    Sexualitet Kvinnor Kläder

    Kvinnors kläder beskrivs ibland som sexiga. Kvinnor själva säger saker som "du skulle vara så sexig i den klänningen".
    Men kvinnor klär sig inte för männen.
    Kvinnor klär sig för sig själva, och andra kvinnor.
    Vilken sexuell läggning har du, kvinna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexualitet Kvinnor Kläder
  • Anonym (Lena)

    Det var mig en tudelad fråga! Jag är hetero. Ditt antagande om varför jag klär mig som jag gör är felaktigt. Vill du veta vad som är felaktigt i ditt antagande eller vill du bara använda tråden till att predika din egen övertygelse?

  • Anonym (Elsa)

    Jag är heterosexuell kvinna. Jag ser kvinnokroppens mjukhet, mystik, skönhet, men konstigt nog, och skönt nog tycker jag, så tänder jag inte på det. Jag vill inte tända på mina väninnor och jag gör det inte heller.

    Däremot sätter jag mig ofta in i hur lockande kvinnokroppen är från en mans synvinkel och jag tänder på tanken hur en man skulle tycke om att se på mig, ta på min rumpa och tränga in i min blöthet. Det tänder mig.

    Somsagt enkelt o okomplicerat att inte tända på kvinnor. Jag har detdär själv. Behöver män och manlig fysik

  • Anonym (Modedockorna)

    Såg senast för en minut sen bilder som en kvinna hade tagit, och lagt upp på facebook. Kommentarer från hennes väninnor: sexigt.
    Hon hade alltså klätt sig för andra kvinnor, som tyckte att hon såg sexig ut.
    För kvinnor klär sig inte sexigt för män.

  • Anonym (???)
    Anonym (Modedockorna) skrev 2021-03-28 13:55:25 följande:

    Kvinnors kläder beskrivs ibland som sexiga. Kvinnor själva säger saker som "du skulle vara så sexig i den klänningen".
    Men kvinnor klär sig inte för männen.
    Kvinnor klär sig för sig själva, och andra kvinnor.
    Vilken sexuell läggning har du, kvinna?


    Jag tycker att din omröstning inte har så speciellt mycket med din text att göra. Vad är det egentligen du försöker få svar på?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Modedockorna) skrev 2021-03-30 08:36:40 följande:

    Såg senast för en minut sen bilder som en kvinna hade tagit, och lagt upp på facebook. Kommentarer från hennes väninnor: sexigt.

    Hon hade alltså klätt sig för andra kvinnor, som tyckte att hon såg sexig ut.

    För kvinnor klär sig inte sexigt för män.


    Jag kan bara svara för mig. Jag är hetero och klär mig som jag gillar. Min klädstil skulle nog inte uppfattas som sexig av alla människor eftersom jag klär mig för min egen bekvämlighet snarare än för att se sexig ut utifrån den rådande bilden. Det hindrar inte att det finns både män och kvinnor som uppfattar mig som sexig i mina kaftaner och mysbyxor vilket sannolikt beror på att de inte tycker att sexighet baseras på kläder utan personen.
  • Anonym (Yl)
    Anonym (Nej) skrev 2021-03-30 08:44:29 följande:
    Jag kan bara svara för mig. Jag är hetero och klär mig som jag gillar. Min klädstil skulle nog inte uppfattas som sexig av alla människor eftersom jag klär mig för min egen bekvämlighet snarare än för att se sexig ut utifrån den rådande bilden. Det hindrar inte att det finns både män och kvinnor som uppfattar mig som sexig i mina kaftaner och mysbyxor vilket sannolikt beror på att de inte tycker att sexighet baseras på kläder utan personen.
    Det är också sannolikt att både män och kvinnor tycker att kvinnor som klär sig "utmanande" och "sexigt", ser sexiga ut, och är sexiga.
  • Anonym (Yl)
    Anonym (Elsa) skrev 2021-03-28 14:40:13 följande:

    Jag är heterosexuell kvinna. Jag ser kvinnokroppens mjukhet, mystik, skönhet, men konstigt nog, och skönt nog tycker jag, så tänder jag inte på det. Jag vill inte tända på mina väninnor och jag gör det inte heller.

    Däremot sätter jag mig ofta in i hur lockande kvinnokroppen är från en mans synvinkel och jag tänder på tanken hur en man skulle tycke om att se på mig, ta på min rumpa och tränga in i min blöthet. Det tänder mig.

    Somsagt enkelt o okomplicerat att inte tända på kvinnor. Jag har detdär själv. Behöver män och manlig fysik


    Intressant FlörtDrömmer
  • Anonym (Yl)
    Anonym (Elsa) skrev 2021-03-28 14:40:13 följande:

    Jag är heterosexuell kvinna. Jag ser kvinnokroppens mjukhet, mystik, skönhet, men konstigt nog, och skönt nog tycker jag, så tänder jag inte på det. Jag vill inte tända på mina väninnor och jag gör det inte heller.

    Däremot sätter jag mig ofta in i hur lockande kvinnokroppen är från en mans synvinkel och jag tänder på tanken hur en man skulle tycke om att se på mig, ta på min rumpa och tränga in i min blöthet. Det tänder mig.

    Somsagt enkelt o okomplicerat att inte tända på kvinnor. Jag har detdär själv. Behöver män och manlig fysik


    Jag har sett att när män skriver om just kvinnor och hur kvinnor är sexigt klädda, så svarar inte din typ av kvinnor. Det är den andra sortens kvinnor som svarar då. Vad kan det bero på?
  • Miss Sunny
    Anonym (Elsa) skrev 2021-03-28 14:40:13 följande:

    Jag är heterosexuell kvinna. Jag ser kvinnokroppens mjukhet, mystik, skönhet, men konstigt nog, och skönt nog tycker jag, så tänder jag inte på det. Jag vill inte tända på mina väninnor och jag gör det inte heller.

    Däremot sätter jag mig ofta in i hur lockande kvinnokroppen är från en mans synvinkel och jag tänder på tanken hur en man skulle tycke om att se på mig, ta på min rumpa och tränga in i min blöthet. Det tänder mig.

    Somsagt enkelt o okomplicerat att inte tända på kvinnor. Jag har detdär själv. Behöver män och manlig fysik


    Just så !

    Får en  ego-boost av at män tittar lite extra, inget poblem med att erkänna det.  För gammal till att bry mig med vad alla tycker och menar.  
  • Anonym (Yl)

    I nätbutiker där man kan köpa kläder så beskrivs kläder som sexiga. T ex en klänning. Rynkad, slits, sexig. Klännigen heter t o m SXY.
    Kläder kan alltså vara sexiga.
    Men kvinnor som klär sig sexigt, i sexiga kläder... dom är inte sexiga. Åtminstone inte om det är män som tittar på kvinnorna.

Svar på tråden Sexualitet Kvinnor Kläder