• Mimmiimimmii

Utnyttjad av min egna familj eller inte?

Behöver tips. Min man har ett eget företag o jag börjar tröttna på min mamma o pappa som kommer med olika beställningar hela tiden utan att betala ett öre. Min man är hårt arbetande o firman går runt men med mycket slit. Jag har alltid varit storasystern som ska klara allt själv mamma o pappa är i stort sett aldrig här men kommer om mannen gjort något som de ska hämta o de frågar aldrig om de ska bet även om Matrial kostar flera tusen. Under semestern kan de bjuda mina syskon o deras barn men inte oss. Känner mig så ledsen o har behövt dem så många gånger bla när mina svärföräldrar var sjuka o vi hade en jobbig tid. Detta har lett till att vi som familj har en dålig relation min syster o jag har helt olika åsikter. Hon tycker ju givetvis att situationen är bra eftersom de åker till henne även om hon inte ger saker. Hennes sambo är också företagare o kan också låna ut bilar o göra saker men mamma o pappa går inte ens till dem o frågar? Jag vill bara ha en mamma o pappa som kommet för att bara hälsa på men vill inte tjura o säga nej när de kommer o ber om saker. Rädd att jag ångrar mig en dag. Snälla ge mig råd

• Svar på tråden Utnyttjad av min egna familj eller inte?
  • Anonym (oooo)

Om din man har ett eget företag och ska dra in lön så måste han (och du) givetvis säga ifrån till dina släktingar! Det är väl inte helt ovanligt att man är lite schysst mot släkten men det måste ju vara för att man vill det, inte för att de är snyltare. 

• Anonym

Det är dina föräldrar som beter sig otrevligt. 
    Om du inte klarar av att säga nej så tycker jag du ska söka något samtalsstöd för att kunna stå upp för dig och din familj.
    Jag hade undvikit kontakt till jag var stark nog att säga nej.
    Trevliga föräldrar hade anlitat er firma och betalat för att stödja er.
    Har dina föräldrar alltid varit snåla?

Svar på tråden Utnyttjad av min egna familj eller inte?