Utnyttjad av min egna familj eller inte?
Behöver tips. Min man har ett eget företag o jag börjar tröttna på min mamma o pappa som kommer med olika beställningar hela tiden utan att betala ett öre. Min man är hårt arbetande o firman går runt men med mycket slit. Jag har alltid varit storasystern som ska klara allt själv mamma o pappa är i stort sett aldrig här men kommer om mannen gjort något som de ska hämta o de frågar aldrig om de ska bet även om Matrial kostar flera tusen. Under semestern kan de bjuda mina syskon o deras barn men inte oss. Känner mig så ledsen o har behövt dem så många gånger bla när mina svärföräldrar var sjuka o vi hade en jobbig tid. Detta har lett till att vi som familj har en dålig relation min syster o jag har helt olika åsikter. Hon tycker ju givetvis att situationen är bra eftersom de åker till henne även om hon inte ger saker. Hennes sambo är också företagare o kan också låna ut bilar o göra saker men mamma o pappa går inte ens till dem o frågar? Jag vill bara ha en mamma o pappa som kommet för att bara hälsa på men vill inte tjura o säga nej när de kommer o ber om saker. Rädd att jag ångrar mig en dag. Snälla ge mig råd