• Tue 30 Mar 2021 13:30
    4868 visningar
    9 svar
    9
    4868

    Män i tights

    Funderar över varför vi inte kan behandla män och kvinnor lika när det kommer till att välja kläder eller ha på sig tights när man löper t.ex. 

    I alla fall tycker jag man inte gör det. 

    De ggr killar frågar om de får ha på sig tights så är det såklart ingen som förbjuder det. Men, man är också väldigt snabb på att berätta och få fram hur fult man tycker det är. Vad vill man få ut av att påpeka det kan man undra.

    Skulle det omvända ske att killar tycker att tjejernas klädesplagg är fula så skulle det inte accepteras som något snällt att säga och på gränsen till oacceptabelt beteende. 


    Visst att man kan tycka något är fult. Men är det inte så också att det är en norm, något vi lärt oss då män inte tidigare använt tights i större utsträckning. Är det inte normer vi ska bryta och då borde man väl istället uppmuntra tights så att det blir mer normaliserat och så att man med tiden upplever det som normalt.

    Istället för att man direkt ska attackera med hur fult det är. Då blir ju effekten att man upprätthåller de gamla normerna istället för att våga utmana sina egna känslor om det. Känslan jag får är att man egentligen inte vill att killar ska använda tights. 

    Visst om bulan syns, jag vill inte se en bula osv. Nähä, men samma kvinnor går och pushar upp sina bröst i tighta kläder som andra kanske inte vill se. Varför inte lika respekt åt båda håll?

  • Svar på tråden Män i tights
  • Anonym (Va)
    Tue 30 Mar 2021 15:19
    #1

    Förstår inte problemet? Använd tights om du vill? Jättemånga killar har ju det när dom tränar. Min kille har tights hemma ibland. Jag har tights. Folk på stan har tights. Ha på dig vad du vill?

  • KittyK­80
    Tue 30 Mar 2021 15:27
    #2

    Bröst var väl en konstig jämförelse, då män kan gå med bar överkropp.

    För övrigt ser jag män i tights hela tiden. Aldrig hört någon som sagt något om det.

  • Tue 30 Mar 2021 15:31
    #3
    KittyK80 skrev 2021-03-30 15:27:46 följande:

    Bröst var väl en konstig jämförelse, då män kan gå med bar överkropp.

    För övrigt ser jag män i tights hela tiden. Aldrig hört någon som sagt något om det.


    På män blir det relativt platt där brösten sitter. Samma sak blir det relativt platt mellan benen på en tjej.

    Men mellan benen på en kille så putar något ut och på en tjej så putar brösten ut. Så det är olika saker.

    De flesta reagerar inte när något är platt men när något putar ut så blir reaktionen annorlunda.
  • Tue 30 Mar 2021 15:33
    #4

    Sen är inte ett tjej bröst samma sak som ett kill bröst. Anatomin skiljer sig där. På samma sätt som det skiljer sig mellan benen.

  • Anonym (Snygg­t)
    Tue 30 Mar 2021 15:50
    #5

    Jag tycker det är snyggt med tights på killar på gymmet eller i löpspåret. Har heller aldrig hört någon säga ngt negativt om det.

  • KittyK­80
    Tue 30 Mar 2021 20:39
    #6
    CFly skrev 2021-03-30 15:31:40 följande:
    På män blir det relativt platt där brösten sitter. Samma sak blir det relativt platt mellan benen på en tjej.

    Men mellan benen på en kille så putar något ut och på en tjej så putar brösten ut. Så det är olika saker.

    De flesta reagerar inte när något är platt men när något putar ut så blir reaktionen annorlunda.
    Med den logiken skulle då kvinnor kunna gå runt utan underdel med fifi ute, då den är platt.
  • Wed 31 Mar 2021 20:52
    #7
    KittyK80 skrev 2021-03-30 20:39:50 följande:

    Med den logiken skulle då kvinnor kunna gå runt utan underdel med fifi ute, då den är platt.


    Javisst. En naken tjej visar heller inte så mycket egentligen. Det enda som syns är platt hud. Fin syns ju egentligen inte så mycket när en naken tjej står upp.

    Men poängen är inte den. Det är att tjejer ofta säger att dem inte vill se killars bula men samtidigt så ska de framhäva sina egna kroppsdelar. Blir lite inkonsekvent om killar ska skämmas och gömma sina synliga kroppsdelar medans tjejer ska framhäva sina synliga kroppsdelar.

    Sånt går ju bara göra om kroppsdelen syns därför bula vs bröst är båda delar som syns.
  • Mon 31 Jan 2022 11:44
    #8

    Jag tror att kvinnor tycker att de har monopol på leggings/ tights då männen använder det. Kvinnorna vill ha ett eget sexigt plagg när de tränar eller löper i skogen.  Inget att bulan syns där nere och är fult utan att det är ett svepskäl istället.  De kan inte helt enkelt säga att de vill ha plagget för sig själva. 

  • Anonym (Lova)
    Wed 2 Feb 2022 10:29
    #9

    Det är väl bara för män att använda tights om de vill det. Sen att jag tycker det är fruktansvärt oattraktivt är en helt annan sak. Men det är ju bara för mig att låta bli och titta, No Big deal. 

Svar på tråden Män i tights