• Anonym (Hulda)

Fel kön på ultraljud v 20?

Var på rutin ultraljud i veckan och barnmorskan trodde det kunde vara en pojke och pekade på något som kunde vara en pung och en snopp, men hon var osäker då det inte syntes så tydligt sa hon. Hon verkade inte jättevan... Jag såg de tre tydliga vita strecken när hon letade kön och tänkte då direkt flicka som jag läst om mycket, men tydligen inte. Fick tyvärr bara några dåliga bilder med benet ivägen så syns inte så bra på dem.

Vad tror ni? Kan hon ha fel? Tänkte mest på de tre strecken =D

• Svar på tråden Fel kön på ultraljud v 20?
  • Anonym (50)

Hon kan ha fel och hon kan ha rätt, känner folk som fått veta pojke och fått flicka, och de som fått veta flicka och fått pojke.

Hon kan ha sett fel och du kan ha sett fel.

Men jag hoppas att din rubrik inte antyder att en pojke skulle vara fel att få?

• Anonym (Hulda)
    Anonym (50) skrev 2021-04-03 09:20:23 följande:

Hon kan ha fel och hon kan ha rätt, känner folk som fått veta pojke och fått flicka, och de som fått veta flicka och fått pojke.

Hon kan ha sett fel och du kan ha sett fel.

Men jag hoppas att din rubrik inte antyder att en pojke skulle vara fel att få?

Nej gud nej absolut inte, könet har ingen betydelse. Älskar båda mina barn som vi redan har lika mycket och de har olika kön. Tänkte mest på om jag vågade sälja iväg gamla flickkläder eller hur jag ska göra =D men det kanske får vänta lite ;)
  • Anonym (Vänta)
    Anonym (Hulda) skrev 2021-04-03 10:07:31 följande:

Nej gud nej absolut inte, könet har ingen betydelse. Älskar båda mina barn som vi redan har lika mycket och de har olika kön. Tänkte mest på om jag vågade sälja iväg gamla flickkläder eller hur jag ska göra =D men det kanske får vänta lite ;)

Vänta med det till barnet är ute. Det är först då man faktiskt är helt säker.

Vi fick veta med första att det kanske var en flicka men de var osäkra då barnet knep ihop benen. Så vi var inte helt säkra förrän hon föddes.

Med andra barnet fick vi höra ?detta är en solklar pojke? av barnmorskan som pekade på snopp och pung.

Var barnmorskan ung kanske hon inte har så stor erfarenhet som äldre barnmorskor?
  • Anonym (Hulda)
    Anonym (Vänta) skrev 2021-04-03 12:03:06 följande:

Vänta med det till barnet är ute. Det är först då man faktiskt är helt säker.

Vi fick veta med första att det kanske var en flicka men de var osäkra då barnet knep ihop benen. Så vi var inte helt säkra förrän hon föddes.

Med andra barnet fick vi höra ?detta är en solklar pojke? av barnmorskan som pekade på snopp och pung.

Var barnmorskan ung kanske hon inte har så stor erfarenhet som äldre barnmorskor?

Ja jag väntar lite till. Ska på ett till ultraljud om en månad så jag får nog veta då.

Barnmorskan var mellan. 35-40 år och jag tyckte inte hon verkade jättevan. Men hon pekade på bilden och sa: det här skulle kunna vara en pung och snoppen där. Innan sa hon att det inte syntes så jättetydligt.

Någon som varit med om att de sagt ett kön vid rutinultraljudet och ett annat senare?
Svar på tråden Fel kön på ultraljud v 20?