• Linneado

    Varför är mina ägglossningstester positiva?

    Hallå!

    Jag har tagit ägglossningstest (clearblues) de senaste 4 dagarna och det är positivt varenda gång. Jag har alltid tänkt att de endast är positiva i 2 dagar innan ägget släpper, har jag fel? Eller vad händer med min kropp?

    Tempar också och ingen ägglossning är bekräftar där.

  • Svar på tråden Varför är mina ägglossningstester positiva?
  • Linneado

    Digitala tester med glad gubbe. Har slängt de tidigare så kan inte jämföra heller men den idag är definitivt positiv iaf.

  • Jag är bara jag

    Hm... Det låter ju mycket. Är det äl-dags nu eller testar du av andra skäl?  Jag har testat med glada-gubben och slutade testa när den dök upp så jag vet inte om det hade visat fler dar. Jag fick i vart fall mens 15 dagar senare så de testen funkade på mig.

  • Linneado

    Jag är inte gravid. Har tagit test och nog inte fysiskt möjligt. Tyvärr. Detta är första gången jag och min sambo aktivt försöker producera en bebis.

    Jag har förväntad ägglossning idag egentligen, nu såklart framflyttad. (Enligt NC). Har tidigare tagit ägglossningstest för att hålla koll men då har jag alltid slutat efter första testet så vet inte om de brukar vara såhär.

    De är de rosa testerna jag testar med, de som ?ska? visa två dagar.

    Tack för alla svar!

  • JosHed

    CB skriver ju ganska tydligt på sin box att man ska sluta testa efter man fått glad gubbe - jag antar att det finns en anledning (som exempelvis det du beskriver att man fortsätter få hög gubbe). Deras beräkning är ju att du räknar från första dagen med glad gubbe och 48 timmar framåt. Sen kan man ju få en ökning i hormonet och sen så släpper inte ägget - alltså positivt på ägglossningstest är ju aldrig en garanti för ägglossning, bara att hormonet för att ägglossa är tillräckligt högt. Så antingen försöker kanske din kropp ägglossa senare, eller så hoppar den över en månad (vilket också är normalt vad jag förstått). 

  • Linneado
    JosHed skrev 2021-04-07 08:20:03 följande:

    CB skriver ju ganska tydligt på sin box att man ska sluta testa efter man fått glad gubbe - jag antar att det finns en anledning (som exempelvis det du beskriver att man fortsätter få hög gubbe). Deras beräkning är ju att du räknar från första dagen med glad gubbe och 48 timmar framåt. Sen kan man ju få en ökning i hormonet och sen så släpper inte ägget - alltså positivt på ägglossningstest är ju aldrig en garanti för ägglossning, bara att hormonet för att ägglossa är tillräckligt högt. Så antingen försöker kanske din kropp ägglossa senare, eller så hoppar den över en månad (vilket också är normalt vad jag förstått). 


    Ahh gör dem? Det har jag missat helt (även om jag tidigare gjort precis så). Tack för infon, ska göra så hädanefter och sluta noja, hehe.

    Lite bittert vi troligen missat ägglossning denna månad bara, får satsa på nästa istället.

    / nybörjare!
Svar på tråden Varför är mina ägglossningstester positiva?