• Anonym (Hjälp !)

Vatten likande blödning v 14 . Hjälp!

När jag reste mig upp från sängen kändes det som att jag kissade på mig. Och i mina trosor var det rosa vattningt blod.

Jag torkade mig och då kom det ljus rosa på pappret.

Jag är gravid i v 13+5 . Sitter i kö till gynakuten. En timma dit. Men ingen svarar.

Har inte ont . Men blodet lukta fostervatten / sperma . Bör jag åka dit nu i taxi fast att dem inte svarar? Är så rädd att det ska göra ont och att foster kommer ut här hemma.

• Svar på tråden Vatten likande blödning v 14 . Hjälp!
  • Anonym (4)

Ett pågående missfall är det då inte. Det har jag haft v.14 och det gick inte missta sig på. Värkar med jämna mellanrum en hel natt, sen lite uppehåll, sen rejäla värkar där jag låg på golvet och kved och blödde enorma mängder. 

Jag har blödit som du i v.18 med första barnet och v.22 med andra. Eller rättare sagt, blod i trosan och på pappret. Det var ofarligt. Då hade jag inte ont heller.

Men åk in om det känns bättre. Eller ring och rådfråga. Eller avvakta. Inget av alternativen är egentligen bättre. Skulle det utvecklas till missfall senare finns inget att göra, Men är det inte m.f på g kan det ju vara skönt att se ett levande foster. Man kan blöda lite av flera skäl.

• Anonym (Hjälp !)
    Anonym (4) skrev 2021-04-08 22:21:42 följande:

Ett pågående missfall är det då inte. Det har jag haft v.14 och det gick inte missta sig på. Värkar med jämna mellanrum en hel natt, sen lite uppehåll, sen rejäla värkar där jag låg på golvet och kved och blödde enorma mängder. 

Jag har blödit som du i v.18 med första barnet och v.22 med andra. Eller rättare sagt, blod i trosan och på pappret. Det var ofarligt. Då hade jag inte ont heller.

Men åk in om det känns bättre. Eller ring och rådfråga. Eller avvakta. Inget av alternativen är egentligen bättre. Skulle det utvecklas till missfall senare finns inget att göra, Men är det inte m.f på g kan det ju vara skönt att se ett levande foster. Man kan blöda lite av flera skäl.

Tack för svar . Kom äntligen fram men hon sa att det var barnmorskan imorgon som gällde. Är så orolig!

Det var just att det kändes som att jag smått kissa på mig. Det blev varmt och det var ljus rosa blod. Nu har det inte kommit något mer dock. Det var bara det.

Konstigt att hon trodde att det kunde vara vatten avgång samtidigt som att jag skulle vänta och ringa bm. Jag trodde inte detta gällde bm då .
  • Anonym (Hjälp !)

Om fostret kommer ut. Då får jag väl as ont innan? Är så rädd att gå på toan eller somna nu.

Gick ett missfall i v 8 då börja det små blöda och sen börja det göra ont.

• Anonym (Vattnet)

Ditt vatten har gått/siprar det stämmer och bör kollas för infektion :) men ja de skulle göra väldigt ont att föda i vecka 14 har fött i vecka 12 och vecka 39 vecka 12 va faktiskt värre smärta än en riktig förlossning men för många gör det ju mindre ont i den veckan men man får ju ändå värkar även om barnet inte känns så mycket när de kommer ut:) hoppas det går bra <3

• Anonym (Vattnet)

Ditt vatten har gått/siprar det stämmer och bör kollas för infektion :) men ja de skulle göra väldigt ont att föda i vecka 14 har fött i vecka 12 och vecka 39 vecka 12 va faktiskt värre smärta än en riktig förlossning men för många gör det ju mindre ont i den veckan men man får ju ändå värkar även om barnet inte känns så mycket när de kommer ut:) hoppas det går bra <3

• Anonym (Hjälp !)

Fyra timmar senare vakna jag i min säng , fullt med blod. Ambulansen kom och väl på gynakuten kunde dom se att jag hade ett blodfullt blåmärke vid moderkakan , det kallas hamatom. När jag kom in blödde jag inget mer och har inte gjort det efter det men hon sa att lite till kunde komma ut då jag hade blod kvar där . Tappen var stängd och bebis mådde bra, inget tydde på vattenavgång . Har fått tabletter som ska hjälpa och stoppa blödning . Ska på extra ul om 2 veckor för att se om hamatomen är kvar.

Någon som haft samma? Eller känner någon? Känns som att detta kommer hända igen .

• Anonym (Vattnet)
    Anonym (Hjälp !) skrev 2021-04-09 14:10:28 följande:

Fyra timmar senare vakna jag i min säng , fullt med blod. Ambulansen kom och väl på gynakuten kunde dom se att jag hade ett blodfullt blåmärke vid moderkakan , det kallas hamatom. När jag kom in blödde jag inget mer och har inte gjort det efter det men hon sa att lite till kunde komma ut då jag hade blod kvar där . Tappen var stängd och bebis mådde bra, inget tydde på vattenavgång . Har fått tabletter som ska hjälpa och stoppa blödning . Ska på extra ul om 2 veckor för att se om hamatomen är kvar.

Någon som haft samma? Eller känner någon? Känns som att detta kommer hända igen .

Du borde vila och vara glad att bäbisen är okej, inte varit med om det men hört om det en gång och där gick det bra :)
  • Anonym (Varför)

Förstår inte varför folk skriver saker som de inte vet något om. Bara för att du hade värkar vid ditt senaste missfall betyder det inte att alla har det. Och den som skrev- "missfall är det då inte"

Hur kan ni veta det?

Min 14 veckors kom hemma utan föregående smärta. Sen fick jag värkar när moderkakan skulle ut. Min 8 veckors började med att jag läckte rosafärgat vatten för att sedan blöda.

Missfall ter sig olika. Bara för att ni varit med om en händelse betyder det inte att allas missfall är likadana.

Med det sagt hoppas jag verkligen TS att du och din bebis mår bra!

• Anonym (Vattnet)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-09 14:22:03 följande:

Förstår inte varför folk skriver saker som de inte vet något om. Bara för att du hade värkar vid ditt senaste missfall betyder det inte att alla har det. Och den som skrev- "missfall är det då inte"

Hur kan ni veta det?

Min 14 veckors kom hemma utan föregående smärta. Sen fick jag värkar när moderkakan skulle ut. Min 8 veckors började med att jag läckte rosafärgat vatten för att sedan blöda.

Missfall ter sig olika. Bara för att ni varit med om en händelse betyder det inte att allas missfall är likadana.

Jo som sagt alla är olika alla mina missfall har gjort extremt ont men finns ju dom som inte äns märker av dom :) värkar har man ju vid missfall sen kanske det känns mer som mensvärk när livmodern är så liten eller så har man tystavärka. Men livmodern måste ha värkar/sammandragningar för att få ut barnet det är så livmodern funkar och biologi är ju inget illa menat emot dig det är ju fakta sen är det ju skönt att du slapp smärtan
  • Anonym (Vattnet)
    Anonym (Hjälp !) skrev 2021-04-09 14:10:28 följande:

Läste runt lite och i dom allra flesta fall så går det bra med hjälp att dom vilat mycket :) sen verkar de som bäbisarna kommit tidigare också
  • Anonym (4)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-09 14:22:03 följande:
    Hur kan ni veta det?
    Jag har haft 4 missfall så lite vet jag faktiskt. Vid ett pågående m.f v14 blöder man massor och 99% har ont. Jag hade jätteont vid m.f v.11 också. Blöder man inte hysteriskt mycket är det inget pågående m.f. Det kan vara början på ett, men inget pågående. Jag har flera gånger läst om de som läckt typ vatten/klarare vätska och det varit ofarligt. Tom de som blödit massor och det varit ofarligt. Gjorde jag v.7 med första barnet. Ts beskrivning lät inte alls som m.f vilket det ju heller inte var. Så jag hade rätt- om vi nu ska prata i de termerna. Skulle jag hellre skrivit att japp, det är absolut m.f och barnet är dött.? Hade det lugnat ts tycker du?
  • Anonym (Hjälp !)
    Anonym (4) skrev 2021-04-09 14:37:52 följande:

Jag har haft 4 missfall så lite vet jag faktiskt. Vid ett pågående m.f v14 blöder man massor och 99% har ont. Jag hade jätteont vid m.f v.11 också. Blöder man inte hysteriskt mycket är det inget pågående m.f. Det kan vara början på ett, men inget pågående. Jag har flera gånger läst om de som läckt typ vatten/klarare vätska och det varit ofarligt. Tom de som blödit massor och det varit ofarligt. Gjorde jag v.7 med första barnet. Ts beskrivning lät inte alls som m.f vilket det ju heller inte var. Så jag hade rätt- om vi nu ska prata i de termerna. Skulle jag hellre skrivit att japp, det är absolut m.f och barnet är dött.? Hade det lugnat ts tycker du?

TACK för ditt svar : )

Som sagt hon sa idag att det ej var ett pågående missfall . Inget såg öppet/ fel ut på min tapp. Hon såg heller inget blod just då.

Hon hittade som sagt ett hamatom på livmodern. Det var orsaken
Svar på tråden Vatten likande blödning v 14 . Hjälp!