Anonym (4) skrev 2021-04-08 22:21:42 följande:
Ett pågående missfall är det då inte. Det har jag haft v.14 och det gick inte missta sig på. Värkar med jämna mellanrum en hel natt, sen lite uppehåll, sen rejäla värkar där jag låg på golvet och kved och blödde enorma mängder.
Jag har blödit som du i v.18 med första barnet och v.22 med andra. Eller rättare sagt, blod i trosan och på pappret. Det var ofarligt. Då hade jag inte ont heller.
Men åk in om det känns bättre. Eller ring och rådfråga. Eller avvakta. Inget av alternativen är egentligen bättre. Skulle det utvecklas till missfall senare finns inget att göra, Men är det inte m.f på g kan det ju vara skönt att se ett levande foster. Man kan blöda lite av flera skäl.
Tack för svar . Kom äntligen fram men hon sa att det var barnmorskan imorgon som gällde. Är så orolig!
Det var just att det kändes som att jag smått kissa på mig. Det blev varmt och det var ljus rosa blod. Nu har det inte kommit något mer dock. Det var bara det.
Konstigt att hon trodde att det kunde vara vatten avgång samtidigt som att jag skulle vänta och ringa bm. Jag trodde inte detta gällde bm då .