• Anonym (Sjukt beteende)

Vad är en försmådd älskarinna beredd att göra för att få kontakt med gift man

Min man har ett bekräftelsebehov. Han skaffade en älskarinna under ett år för ett antal år och älskarinnan blev besatt.

Min man avslutade med älskarinnan. Då ringde hon mig i förhoppning att jag skulle ta ut skilsmässa, eftersom min man inte skiljde sig.

Min man rensade sin mobil idag och tog då bort fem år gamla sms som älskarinnan skickade en månad efter avslut. Vi hade sparat dem för att använda i stalkeranmälan om hon inte gav sig.

Min man hade blockat henne och hon skrev via en arbetskompis nummer ett sms där hon låtsades vara en presumtiv kund (bygg) till min man. I förhoppning att han skulle ringa henne...och sedan vadå?

Min undran är hur en älskarinna fortfarande kan vilja ha en man som inte hör av sig? Går hon också igång på spelet? Att hon gör vad som helst...?

Jag har fyra a4-sidor med hennes kontaktförsök. Det senaste är när hon förföljer min man i bil när han jobbar. Kontaktat honom via kollegors mobiler, kontantkort osv.

• Svar på tråden Vad är en försmådd älskarinna beredd att göra för att få kontakt med gift man
  • Anonym (Julgran)

Det låter mer som att det slagit över. Jag tror inte ett dugg på att hon vill ha honom utan mer att hon vill förstöra och hämnas. Hur långt hon kan gå handlar nog mer om hur långt ni låter henne gå..

• Anonym (F)

Känner igen det där sedan tidigare, du skrev för en månad sedan lr så? Svaret är tyvärr ALLT. Hon kan fan ta sig till vad som helst. Kaninkokerska in the making. Han borde gå till polisen, direkt. Det har redan gått alldeles för långt.

• Anonym (Realist.)

Säker på att han inte hör av sig? Vad är mest troligt? Att din man som har en historia av otrohet, dagliga lögner och bekräftelsebehov plötsligt skulle vara ärlig mot dig? Eller att han är otrogen fortfarande?

Att en kvinna efter 5 år av tystnad och tydligt avvisande fortfarande inte släpper din make? Eller att han fortfarande träffar henne, ger henne löften om kärlek mixat med avvisande när du kommer på dom och hon är förtvivlad, förvirrad och vill ha svar?

• Anonym (Lilly)
    Anonym (Realist.) skrev 2021-04-10 06:57:16 följande:
    Säker på att han inte hör av sig? Vad är mest troligt? Att din man som har en historia av otrohet, dagliga lögner och bekräftelsebehov plötsligt skulle vara ärlig mot dig? Eller att han är otrogen fortfarande? Att en kvinna efter 5 år av tystnad och tydligt avvisande fortfarande inte släpper din make? Eller att han fortfarande träffar henne, ger henne löften om kärlek mixat med avvisande när du kommer på dom och hon är förtvivlad, förvirrad och vill ha svar?

Jag tolkar trådstarten som att älskarinnan släppte mannen efter en månad och att det är TS som funderar över saken såhär fem år senare.
  • Anonym (Fråga ej för mycket)

Som jag tolkar det du skriver så har älskarinnan försökt att kontakta din man 1 månad efter avslut. Och att det har skett genom andra personers mobiler eftersom han blockat henne.

Vad jag förstår upphörde hon sedan att kontakta honom.

Men vad du undrar över är varför hon fortsatte att kontakta din man 1 månad efter det att han avslutade med henne.

Jag är inte förvånad över kontaktförsöket. En månad efter att det tagit slut med någon, som kanske har lovat guld och gröna skogar, är väl inte att gå över någon gräns för all anständighet direkt. Detta vill du nog inte veta men när man är otrogen så som din man var så känner man ofta en stark förälskelse och berusning. Det är precis som när man var tonåring. Kanske känns det mer - för kontrasten till den gråa vardagen är så obönhörligt stor. Bubblan av otrohet är magisk men samtidigt så fylld av skuld och skam - varför den har alla moment av förbjuden kärlek och lockelse.

Han kanske (antagligen med tanke på omständigheterna) avslutade fult och hon fick inget riktigt avslut och ingen förklaring till den plötsliga dumpningen (förutom att allt var påkommet). Då brukar det ta skruv för folk och de kan skriva 4 A4-sidor med sms. Din man ghostade ju på ett sätt henne. Så, så konstigt är det nog inte. Har du aldrig själv blivit dumpad? Inte glömmer man väl det efter en månad?

Konstigt dock att han har kvar alla sms från 5 år tillbaka i tiden. Jag brukar själv bara ha kvar sms om det är något särskilt med dem.

• Anonym (jösses)

Jag tycker alla inblandade verkar vara ofriska

1 besatt kaninkokerska
    1 svikare och lögnare
    1 person som väljer att leva med en svikare och lögnare

Orka leva i skuggan av ett svek i 5 år. Jag hade dragit första dagen.

Svar på tråden Vad är en försmådd älskarinna beredd att göra för att få kontakt med gift man