Säga upp mig
Hej!
Jag tog i januari min sjuksköterskeexamen och började direkt att arbeta på en sjukhusavdelning.
Jag trivs inte alls med mitt jobb. Jag mår väldigt dåligt både på jobbet och hemma pga. detta. Arbetet kräver att jag tar väldigt mycket ansvar, utöver detta är arbetet väldigt stressigt. Är inte direkt chokad att arbetet är stressigt, det vet nog alla. Men utbildningen har inte direkt förberett en för arbetet vilket innebär att allt i arbetet är nytt för en, man kommer från ingenstans och ska ta ett ansvar om saker man inte alls hade kunskap om innan man började jobba. Vilket i sig skapar en ännu större stress för att man känner sig så extremt dålig. Hinner ta 10min lunch om dagen om tur, detta är inte endast för att jag är ny utan många på min arbetsplats som arbetat ett tag hinner inte heller ta sin rast. Jag hinner knappt med allt som ska göras, ont i magen hela arbetspasset, så rädd för att göra fel att jag inte kan släppa den tanken när jag kommer hem. Jobbar 75procent bara men kan ändå inte koppla av alls när jag kommer hem, är aldrig utvilad. Jag vet att första tiden som sjuksköterska inte är en dans på rosor, det har jag fått höra ett flertal gånger. Men känner att det finns väl en gräns hur dåligt en kan må? Känns som att jag lever i en mardröm. Vill så gärna säga upp mig, men samtidigt skäms jag att säga upp mig efter så kort tid. Finns det någon annan som sagt upp sig efter 3mån? Hur gick ni tillväga och vad sa ni? Och har ni några tips på ställen som en kan jobba som sjuksköterska som är relativt lugna? (Där man kanske har tid att äta lunch och dricka lite kaffe på morgonen).
Tacksam för svar