• lomvi

Var det ett missfall hela tiden?

Behöver hjälp, känner mig riktigt vilsen nu.

Allt startade den andra mars. Jag och min sambo hade sex och efter det började jag blöda lite, men inget som gjorde ont. Kunde inte somna efter detta så låg vaken ett bra tag, plötsligt så är det som om något smäller till i magen för 1 sekund. Det gjorde svinont så jag nästan tappade andan men efter 1 sekund var det lixom över. Men tänkte inte mer på det sen. Blödningen fortsatte lite under onsdagen men sen slutade det. Sen fredag kväll/natt började det igen och under lördagen forsade det verkligen, "färskt" rött blod med blandade klumpar. Jag ringde gyn akuten och hon bokade en gyntid till mig på måndagen, tydligen räckte det inte för att åka in under helgen. Men blödningar fortsatte i attacker under hela helgen, riktigt obehagligt.
    På måndagen hade det nästan avtagit och på gynbesöket kunde läkaren se en polyp i livmodern via ultraljud. Jag fick en remiss att ta bort den den 19 april och utskrivet cyklonova för att lindra blödningarna. Under veckorna här efter blödde jag  från och till hela tiden, mer eller mindre och både färskt blod och gammalt blod typ. Har också från och till haft känslan av att det "ilar" neråt blandat med håll-känsla i magen emellanåt.

Har haft en mens i väntan på att ta bort polypen. Blödde då också ovanligt mycket och mer ont än vanligt.

Sen till det konstigaste när jag igår äntligen skulle ta bort polypen via hysteroskopi och dem hittade ingen polyp?!? Utan allt såg bra ut och läkaren förklarade det som att den kan ha lossnat själv eller så har ultraljudet när den upptäcktes ljugit. Att det kanske var någon annan typ av slemhinna som misstogs för en polyp. 

Men till min undran nu, var det bara ett missfall från början som blev långvarig? Känns så konstigt nu efteråt, problemet är ju typ löst, men vad var det från början? Förvånad

(Kanske bör tillägga också att jag äter p-piller och har aldrig någonsin haft problem med dem under minst 3 år och inte heller några mellanblödningar) 

• Svar på tråden Var det ett missfall hela tiden?
Svar på tråden Var det ett missfall hela tiden?