• Anonym (Omkrets)

Vad har ni för penis omkrets?

Tjena grabbar, blev o fundera på omkretsen. Längd vet man ju va medel är o så men omkrets då? Svara ärligt och gör det här till en seriös omröstning.

Som sagt är det OMKRETS som gäller.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni för penis omkrets?
  • Anonym (Lustfyllt par)

Som vanligt är alla självuppgivna resultat kraftigt överdrivna. Normalspannet i Sverige är 8-12 i omkrets med medeltal 11,5. Längd 12-17 med ett medel på 15. Dock var dessa självrapporterade mått och efter en mätning av läkare för något år sedan visade det sig att medellängden i Sverige snarare hamnar runt 13,5 cm. Omkretsen är då med stor sannolikhet mindre än 11,5. Viktigt att komma ihåg är att det bara anges medel och inte median. Då 4% har kortare än 8 cm men bara 1% har 22 eller längre. Det förskjuter medel uppåt då gränsen uppåt är väldigt långt bort men gränsen nedåt ligger på några cm. Förmodligen ligger medel en bit över median och det är runt medianvärdet vi hittar de flesta personerna.

På FL är normalspannet 18-28 cm i längd och 12-18 i omkrets med medellängd 25 cm och medelomkrets 16 cm. Alla kvinnor är också väldigt trånga men har inga problem att ta emot deras mäns jätteorgan både i längd och omkrets.

• Anonym (Lustfyllt par)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-04-22 09:39:20 följande:
    Stämmer bra med min erfarenhet som aktiv swinger som också vart wingman på rätt många gangbang där det för några år sedan ofta som en kul grej ingick inmätning. Var egentligen rätt sorgligt att jämföra vad många uppgav på BC och vad som visade sig vara sant. Att som denna undersökning vill göra gällande att 56% har 15 cm eller grövre tror jag inte för ett ögonblick på.
    Också min erfarenhet efter de gruppsexäventyren vi varit på. Jag trodde länge min var liten med sina 19,5x13 men jag har alltid varit den största eller en av de största vid samtliga tillfällen. Lite chockartad men positiv insikt. Var nog lätt porrskadad innan samt har ett ex som flera gånger kommenterade att hon hade velat ha en större i sig, implicit att min var liten. 
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Lustfyllt par) skrev 2024-05-24 14:40:22 följande:

Som vanligt är alla självuppgivna resultat kraftigt överdrivna. Normalspannet i Sverige är 8-12 i omkrets med medeltal 11,5. Längd 12-17 med ett medel på 15. Dock var dessa självrapporterade mått och efter en mätning av läkare för något år sedan visade det sig att medellängden i Sverige snarare hamnar runt 13,5 cm. Omkretsen är då med stor sannolikhet mindre än 11,5. Viktigt att komma ihåg är att det bara anges medel och inte median. Då 4% har kortare än 8 cm men bara 1% har 22 eller längre. Det förskjuter medel uppåt då gränsen uppåt är väldigt långt bort men gränsen nedåt ligger på några cm. Förmodligen ligger medel en bit över median och det är runt medianvärdet vi hittar de flesta personerna.

På FL är normalspannet 18-28 cm i längd och 12-18 i omkrets med medellängd 25 cm och medelomkrets 16 cm. Alla kvinnor är också väldigt trånga men har inga problem att ta emot deras mäns jätteorgan både i längd och omkrets.

Kan bara instämma. Det är ett herrans tjat om att "jag har visst större kuk än medel". Javisst det kanske du har men kom inte och säg att det är normalt med 18cm eller större kuk och omkrets som ett basebollträ. 

Alla självrapporterade mätningar visar på en kraftig överdrift med storleken på sitt uppmätta organ. Enligt RFSU:s hemsida där man hänvisar till sammanställd forskning kom man fram till en medellängd på 13,6 cm för en erigerad penis.
  • Anonym (fdPåJakt)

15,5 lång och 13 i omkrets. Har aldrig fått några klagomål. Glad

• Anonym (2016)

Jag har en omkrets på ca 16 cm.

• Anonym (Hammarskaftet)

Har alltid trott jag har haft en liten:) men efter mätning har jag tydligen en hyfsat grov, 14,5 x 15
    Tekniken och uthålligheten är ju dock a och o, ingen som har klagat hittills. Man blir ju inte en bra hantverkare enbart med bra verktyg. LOL

• Anonym (Nöjd)

Min man har 16,5 i omkrets och strax över 20 lång. Har haft sex med 10 killar och 2 av dem upplevde jag både grövre och längre än min man. 1 var oerhört liten och var pga det inte skön att ligga med. De övriga låg nog i segmentet kring 12-14 och runt 16cm lång. Hade jag fått välja fritt hade jag önskat att min man hade kanske 15 i omkrets och 17 i längd. Vi kan inte ha analsex, jag får oftast kramp i käken av oralsex och för att inte spricka vid samlag krävs en hel del glidmedel och avslappning. Större är inte alltid bättre, men en mindre än inte heller bra. Lite lagom tack 👍

• Anonym (Man 50)

Min är 11,5 i omkrets vilket innebär att jag är mindre än två tredjedelar av alla män, enligt de mest tillförlitliga studierna. För de flesta kvinnor jag varit med har det inte spelat någon större roll men en kommenterade att den var smal och att det känns mer med en tjockare. Numera spelar det ingen roll eftersom min fru har sköra slemhinnor så hon föredrar en smalare kuk. Visst skulle jag nog velat ha en grövre kuk men det är inget jag går och tänker på direkt.

• SilbaRieban

Jag har 14 där den är som grövst. 18 till 19 cm lång när jag mäter med linjal - men det beror lite på. 

Jag tror inte att det rör sig om att överskatta sina mått i en anonym undersökning, men däremot så kanske man inte är så sugen på att svara om man ligger långt ifrån genomsnittet - åt endera hållet. 

Det ligger i vår natur att inte vilja sticka ut alltför mycket kanske? 

Det eviga problemet undersökningar. Vem väljer att delta och varför? Vem väljer att inte delta? 

• Anonym (smal)

Jag vet inte, men den är väldigt smal för att vara så lång.

• Anonym (.)

Vänta lite nu här.
    Ni grabbar som sen skriver..

Och påstår er att ha ändå, vadå att ni ligger på någonstans friskt mellan 16-18 20 (och mer, aa men eller hur) i cm? I omkrets?

Ni förstår att det är likadant, brett som vadå, nästan vad en snusdosa är bred va, mer som motsvarighet!
    Dom är 7 cm i diameter om jag räknat rätt.
    Ni måste skoja att penis sen är nästan sådär bred (över och själva skaftet)

Och om min är mer som en hjulbult till ett däck på en bil
    ..Jaha, då är min liten då eller.
    Min egen, Han är runt ca. 4 diameter ~12-12,5 cm i omkrets.

Och om eran sen med är lång dessutom på köpet osså, så spräcker ju ni vem som helst den sen ligger med och stoppar in den i någon stackare ju :P

Då är jag nöjd ändå, måste vara ganska bra medelmått på min, min bult- breda och kulspetspenna's längd.. Tack Morsan o Farsan liksom.

Så kommer ni där mer era dromedar- monsters till penisar, jag köper det nästan knappt inte medans man läser era inlägg och man har tumstocken redo i andra handen, nä vet ni.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (.) skrev 2024-05-28 08:20:35 följande:

Vänta lite nu här.
    Ni grabbar som sen skriver..

Och påstår er att ha ändå, vadå att ni ligger på någonstans friskt mellan 16-18 20 (och mer, aa men eller hur) i cm? I omkrets?

Ni förstår att det är likadant, brett som vadå, nästan vad en snusdosa är bred va, mer som motsvarighet!
    Dom är 7 cm i diameter om jag räknat rätt.
    Ni måste skoja att penis sen är nästan sådär bred (över och själva skaftet)

Och om min är mer som en hjulbult till ett däck på en bil
    ..Jaha, då är min liten då eller.
    Min egen, Han är runt ca. 4 diameter ~12-12,5 cm i omkrets.

Och om eran sen med är lång dessutom på köpet osså, så spräcker ju ni vem som helst den sen ligger med och stoppar in den i någon stackare ju :P

Då är jag nöjd ändå, måste vara ganska bra medelmått på min, min bult- breda och kulspetspenna's längd.. Tack Morsan o Farsan liksom.

Så kommer ni där mer era dromedar- monsters till penisar, jag köper det nästan knappt inte medans man läser era inlägg och man har tumstocken redo i andra handen, nä vet ni.

Det blir ofta så när vi män ska uppge våra mått på egen hand... det avrundas väldigt friskt uppåt. Glad Du är helt normal. Att det skulle vara så många män med omkrets på 15+ cm, får man nog ta med en hel kopp med salt. Flört
    Det är samma sak på Flashback, som på Familjeliv, när ämnet diskuteras... majoriteten av män har oftast kamelkukar. Drömmer
  • Anonym (.)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-05-28 08:39:34 följande:
    Det blir ofta så när vi män ska uppge våra mått på egen hand... det avrundas väldigt friskt uppåt. Glad Du är helt normal. Att det skulle vara så många män med omkrets på 15+ cm, får man nog ta med en hel kopp med salt. Flört
    Det är samma sak på Flashback, som på Familjeliv, när ämnet diskuteras... majoriteten av män har oftast kamelkukar. Drömmer
    Tack broder, värmde fint. Gött att veta en ligger 'på det, mot normalt'

..Jo men eller hur, för det måste överdrivas duktigt med ju :P
    Känns manligt eller konsten i att få skryta, de är Svensken bra på om inget annat.

Ha det bäst och en skön dag. //.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Texas) skrev 2021-04-22 10:06:01 följande:

Den här omröstningen blev ett skämt....
    Röstresultatet är fullständigt löjeväckande.
    Som sagt tidigare är en medelpenis ungefär 10 cm i omkrets.
    Har man 15 cm omkrets är det närmare 5 cm i diameter, inte många har den storleken, knappast någon.

Jag har 14cm, och får inte in snoppen i röret på en toalettrulle. Men jag är medveten om att det är större än snittet. Dock har jag högst normal längd på 14,5cm.
  • Anonym (O)

Jag kanske är en av dem som vissa här i tråden misstänker har svårt för att hålla mig till sanningen. 
    Jag svarade förvisso 16 cm i omröstningen och jag måste erkänna att det inte är hela sanningen. 
    Runt ollonet är den ju "bara" 15 cm, men då organet även är en aning konformat så är den 17 cm vid roten. Kan för övrigt meddela att den är ca 16-17 cm lång, så den ser ut som en jävla stubbe! Inte alls nåt att skryta med, tro mig!
    Vet inte varför det ska vara så svårt att tro att vi är olika skapta eller vad någon eventuellt skulle få ut av att överdriva måtten som anonym på FL!?
    Det finns grova, tjocka kukar, vare sig ni vill tro det eller inte.

• Happyhung

Såg att omkretsen låg på närmare 15 i snitt? Jag ligger mellan 15-16cm beroende på hårdhet och vart man mäter. Och jag får mycket kommentarer från sizequeens på sexsidor. Så det resultatet är nog helt fel.

Sedan ser jag att vissa kommenterar ang analt. Det funkar prima med god uppvärmning. Jag stöter ofta i om jag kör vaginalt, men tre tjejer som har varit väldigt inne på analt tog mig utan problem i baken. Hela vägen in, inga probs.

Svar på tråden Vad har ni för penis omkrets?