Anonym (Kelie) skrev 2021-04-25 10:35:48 följande:
Skulle ha bim idat enligt min app men det kan hoppa lite då jag har oregelbunden mens. Dock har jag ont i brösten sen ägglossning, senaste veckan värre ont för varje dag. Mensvärk sen 4 dagar tillbaka men det konstiga är att värken kommer och går, vilket brukar inte hända strax innan min mens. Kommer alltid samma dag eller dagen innan och ihållande. Är jättetrött sen en vecka tillbaka och fått ett otroligt svagt plus idag? Jag vet att det är bäst att avvakta men vill gärna se om det är fler som gått igenom liknande saker. Bild nedan :)
Tyvärr ser det ju inte riktigt ut som ett positivt test - var menar du att du ser ett andra streck? Det kanske är bilden som är dålig? För jag måste nog hålla med "Nej" om att man inte ens kan se en skugga?
Vet du när du hade ägglossning? För det är ju den som avgör när det är bim; är mensen oregelbunden eller om den är försenad utan att man är gravid så är det tiden
före ägglossning som varierar snarare än efter. Lutelafasen (tiden mellan äl och mens) brukar hålla sig konstant. Det jag tänker är att du kanske är gravid, bara att det är för tidigt att testa än så länge pga att din äl var senare än du tror? (försöker tänka positivt här :) )