Stanna eller gå?
Hej,
Jag undrar hur ni som brutit upp med era respektive partners visste att det var läge/kändes rätt?
Var det ett beslut som tagit lång tid att komma fram till? Eller kände ni det snabbare?
Anledningen till mina frågor är att jag inte vetvom jag vill fortsätta med min 17-åriga relation.
Vi har varit gifta i 10 1/2 år nu. Känns som att känslorna inte finns kvar och att vi är som vänner enbart. Och sedan har det varit mycket tjafs, gräl och irritation länge mellan oss. I flera års tid I princip, och vi kommer lixom inte vidare ???? Skitjobbigt är det! Vi har varit och pratat med en person nu några gånger, men jag vet inte om det ger så himla mycket? Känns som att vi "sitter fast" I allt gammalt groll och det förstör så himla mycket ???? Jag har tappat energin till och orka kämpa vidare och går ibland och längtar efter en egen bostad. Jag vet, låter hemskt ???? Men så känns det.
Men hur vet man när loppet är kört typ? Och hur upplevde/hanterade ni det som är el varit i denna situation? Gjorde ni slut? Tog en paus? Berätta gärna!
Och inga påhopp tack!
/Mvh fundersam