• Anonym Co

    ORKAR INTE VARA GRAVID LÄNGRE! HJÄLP!?

    Heeej! Är gravid i v: 37+1 idag och har sån foglossning och kan knappt ligga o sova, kan knappt heller inte ta hand om mitt barn som är 19 månader pga foglossningen.

    Sååå jag tänkte fråga er! Hur fick ni igång förlossningen? Tips? Om ni kört på färdknäppen och det fungerat hur har ni gjort?? Jag och mannen har kört på den i lördags i söndags och ska köra idag.. Var till BM idag för kontroll och frågade då om en undersökning pga mycket sammandragningar men ICKE ville hon det.

    Så snälla ge mig tips!

    Kram

  • Svar på tråden ORKAR INTE VARA GRAVID LÄNGRE! HJÄLP!?
  • Go o gla

    Kunde vart jag som skrivit det - så aptrött på graviditeten nu och noll tålamod på att vänta mer. Tycker idag är en alldeles ypperlig dag för lillan att hitta ut men tvivlar på att hon har några sådana planer, haha. Vecka 37+5 idag och massa foglossning, även om jag måste medge att det blivit lite bättre - ibland kan jag tom ta mej ur sängen utan större krångel!

    Lilleman på 15 månader tycker inte stela mamma är allt för rolig just nu dock så skall bli skönt att få tillbaka kroppen och rörligheten. Så, tar också gärna emot tips på hur övertyga lillfisan att det är dags att komma ut nu :)

  • Anonym Co

    Håller med! Idag skulle vara en bra dag! Jag skulle bli överlycklig om lillen bestämde sig för att komma i morgon! Är en betydelsefull dag för mig! :) men hon har nog inga planer för det haha..

    Skönt att foglossningen blivit liiite bättre så du kommer upp ur sängen. Jag vaknar nu varje natt för jag legat för länge på ena sidan och sen kan jag knappt vänta mig om eller resa mig från sängen.. ????

    Inte lätt för ens småttingar att förklara heller varför man inte kan ??????

  • Anonym (Inget)

    Finns inget som hjälper tyvärr, sex kan ge förvärkar som gör att du öppnar dig bara. Är du öppen finns det ju faktiskt ett sätt och det är det ända att starta förlossningen på och det är att med en virknål sticka hål på din egen hinna. Men de rekommenderas ju verkligen inte. Du får så snällt bara vänta

  • Anonym (B)
    Anonym (Inget) skrev 2021-04-27 15:43:02 följande:

    Finns inget som hjälper tyvärr, sex kan ge förvärkar som gör att du öppnar dig bara. Är du öppen finns det ju faktiskt ett sätt och det är det ända att starta förlossningen på och det är att med en virknål sticka hål på din egen hinna. Men de rekommenderas ju verkligen inte. Du får så snällt bara vänta


    Att ens skriva något så dumt..
  • Anonym (Inget)
    Anonym (B) skrev 2021-04-27 19:35:19 följande:

    Att ens skriva något så dumt..


    Inte ett dugg dumt? Hon frågade och fick svar på det ända som kan göra att hon skulle föda idag/imorgon. Resten av alla "tips" funkar bara om förlossningen redan va på väg. Och har ej rekommenderat henne att göra det som sagt utan hon får vänta helt enkelt
  • Anonym (Inget)
    Anonym (S) skrev 2021-04-27 17:17:03 följande:

    Kan du hinnsvepa dig själv?


    Det kan man ju göra dock stressar det bara barnet och man börjar blöda och utsätter sig själv för onödig stress. Sen kan man råka ta hål på sin hinna vilket inte är att rekommendera
  • Anonym (S)
    Anonym (Inget) skrev 2021-04-28 06:56:34 följande:

    Det kan man ju göra dock stressar det bara barnet och man börjar blöda och utsätter sig själv för onödig stress. Sen kan man råka ta hål på sin hinna vilket inte är att rekommendera


    Jag startade igång andra och tredje barnet på så sätt i alla fall. Och tur det, andra barnet kom ut på 4,9 kg i vecka 38+0.
  • Anonym (Inget)
    Anonym (S) skrev 2021-04-28 10:35:31 följande:

    Jag startade igång andra och tredje barnet på så sätt i alla fall. Och tur det, andra barnet kom ut på 4,9 kg i vecka 38+0.


    Man får ju berätta vad man gjort ;) men inte rekommendera för då är man dum i huvudet haha. Provade själv att hinsvepa gav inte så mycket som jag inte redan hade innan 3cm öppen med buktande hinna/blödningar å förvärkar 2 dagar senare tog dom vattnet inne på förlossningen då kom hon innom 2 timmar :) i vecka 39 va det
  • Catnap

    Lite samma sits här. V 38+2, tredje barnet och de andra två är bara 1,5 och 2,5. Har också hemsk foglossning sen november/december och en massa förvärkar senaste veckorna. Tror man får stå ut och hoppas på det bästa typ. Ta en dag i taget och försöka vila så gott det går. För mig funkar det om jag byter position ofta och knökar in kuddar lite här och var. Varma bad och TENS kan ju funka också.

    När du är i v 40+0 kanske du kan få hinnsvepning av bm?

  • Anonym Co
    Catnap skrev 2021-04-28 10:45:43 följande:

    Lite samma sits här. V 38+2, tredje barnet och de andra två är bara 1,5 och 2,5. Har också hemsk foglossning sen november/december och en massa förvärkar senaste veckorna. Tror man får stå ut och hoppas på det bästa typ. Ta en dag i taget och försöka vila så gott det går. För mig funkar det om jag byter position ofta och knökar in kuddar lite här och var. Varma bad och TENS kan ju funka också.

    När du är i v 40+0 kanske du kan få hinnsvepning av bm?


    Så jobbigt med foglossning! Hoppas du får bebis snart!! ???? Har också förvärkar och nu har jag åkt lite fram o tillbaka pga högt blodtryck. Har även tagit en tab citadon så jag iaf fått sovit någorlunda bra en natt. ??
  • Anonym (Amanda)

    Buhuuuu men bli inte gravid då om det är så himla jobbigt.

  • Anonym (B)
    Anonym (Inget) skrev 2021-04-28 06:55:07 följande:

    Inte ett dugg dumt? Hon frågade och fick svar på det ända som kan göra att hon skulle föda idag/imorgon. Resten av alla "tips" funkar bara om förlossningen redan va på väg. Och har ej rekommenderat henne att göra det som sagt utan hon får vänta helt enkelt


    Inte ett dugg dumt? Då ska jag förklara för dig vad som kan hända om någon här tar dina ord på allvar och gör som du skriver. Att själv ta hål på hinnorna medför inte bara en risk för infektion. Du riskerar också att inte bara ta hål på hinnor utan även på kärl som går från moderkakan ut i hinnorna. Vet du vad som händer då? Då blöder barnet ut sitt blod inom loppet av några minuter. Antar att du aldrig sett ett nyfött, utblött, vitt, dött barn för då hade du aldrig ens kommenterat att detta är något som funkar för att få igång en förlossning. TÄNK innan du skriver idiotiska saker.
  • Go o gla
    Anonym (Amanda) skrev 2021-04-29 19:28:50 följande:

    Buhuuuu men bli inte gravid då om det är så himla jobbigt.


    För oskyddat sex är ju så kul! Finns det andra anledningar??
Svar på tråden ORKAR INTE VARA GRAVID LÄNGRE! HJÄLP!?