• Anonym (Förstabarnet)

Molvärk v 16 normalt?

Är i v 16 (15+3) och har idag fått som en lätt molande/stickande värk framtill på fiffi liksom (vet inte rätt anatomisk benämning). Som lätta stickningar.

Hade en del värk i tidig graviditet men har inte känt nåt direkt sen dess, så blir orolig nu.

Är det nån annan som känt såhär runt v 16 som kan lugna?

• Svar på tråden Molvärk v 16 normalt?
  • Anonym (Ji)

Som din beskrivning låter så har jag den typen av känsla lite nu och då och jag är i vecka 20. Det växer ju och har sig hela tiden så jag tror inte att du behöver oroa dig ????

• Anonym (Förstabarnet)
    Anonym (Ji) skrev 2021-04-27 21:39:25 följande:

Som din beskrivning låter så har jag den typen av känsla lite nu och då och jag är i vecka 20. Det växer ju och har sig hela tiden så jag tror inte att du behöver oroa dig ????

Nä, du har nog rätt. Har förstått att det är en rätt intensv tillväxtfas nu med så mer konstigt om inget kändes kanske...
  • Anonym (Förstabarnet)
    Limeblad skrev 2021-04-28 20:45:18 följande:

Om det är på blygdbenet skulle det kunna vara foglossning.

Känns mer som lätta stickningar, men foglossning kanske kan vara extremt mild med. Men känns mer som lite extremt lätt mensvärk eller vad man ska säga, lite som jag hade i början av graviditeten med.

Läste någon som skrev att mkt växte runt v 16, så det känns som en sån fas kanske. Har kommit lite lätt kvällstid, och försvunnit dagtid.
Svar på tråden Molvärk v 16 normalt?