AwesomeE skrev 2021-05-05 14:21:40 följande:
Hej
Jag är en transkille på 30 år som gärna skulle vilja dejta tjejer men törs inte då jag är orolig för hur det ska tas emot att jag är trans. Har ni några tips till mig på hur man säger detta på ett bra sätt? Jag vill vara ärlig och vill att tjejen ska veta från början. Vill liksom inte göra någon bakom ljuset. Men är orolig att man inte ens kommer få en chans att ses. Tjejer, hur skulle ni tänka? Skulle ni ge mig en chans för en dejt?
Hur går det, ts?
Som svar på din fråga kan jag säga att min omedelbara gut reaction hade varit att det inte hade funkat; det hade känt "konstigt"... men sen hade jag nog tänkt en vända till, om jag attraherades av dig; om jag tyckte att du var en intressant person osv, så varför inte? Samtidigt hade jag ju undrat över en massa väldigt intima och privata saker, som jag aldrig någonsin skulle få för mig att ta upp förrän vi hade dejtat ett tag och verkligen lärt känna varandra, men som samtidigt skulle vara avgörande för om det skulle funka eller inte, så det hade helt klart blivit komplicerat hursom. Sen kan ju tilläggas att just precis du inte hade varit intressant för mig oavsett, för du är så där en 20 år för ung för mig (jag är runt 50), men det är ju en annan fråga. Att jag är så gammal som jag är är ju däremot intressant m tanke på vilken attityd man har; jag är så klart en produkt av min uppväxt (precis som alla andra), då det var betydligt mindre accepterat med transpersoner, och i den mån man överhuvudtaget hörde talas om det så såg man det som nåt ganska konstigt. Så, kan jag ändå efter min initiala reaktion tänka mig att dejta en transman så misstänker jag att folk i din egen ålder och yngre skulle ha ännu mindre problem med det :)
Anonym (Testa) skrev 2021-05-05 17:50:57 följande:
Du kan väl testa registrera dig på nån dejtingsida och där vara öppen från början i presentation osv, då har ju tjejer själva möjlighet att välja att dejta dig? Du kan ju även testa skriva till tjejer så för första kontakten.
Det här är ju en jättebra idé, då har du besparat både dig och potentiella dejter den obekväma situationen att behöva berätta respektive behöva reagera på det du berättar.